gandhie
door gandhie Jun 25, 2010 om 19:24
Huishouden & energie

Vervangind CV-Ketel

Hallo allemaal, ik zit met de vraag dat VVE in de vergadering iedereen verplicht om Cv-Ketel collectie te vervangen. Naar mij weten kunnen ze wel verplichten iedereen het zelfde type Cv-Ketel te plaatsen, maar niet collectief. Wat binnen van mij is, kan VVE mij toch niet verplichten. Nu wordt een bedrag opgehaald voor collectief, om alle Cv-Ketel te vervangen. Maar mijn Cv-Ketel doet het goed, waarom moet ik mijn goed werkende Ketel vervangen voor een nieuwe. Graag jullie advies

9704 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 25, 2010 om 22:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

gandhie

Als je lid bent van de Vereniging Eigen Huis, dan zou je bij die organisatie deze vraag kunnen stellen.

Sukses en vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2010 om 00:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

als het goed is staat in de statuten of het huishoudelijk reglement of de CV behoort tot de technische installatie van het gebouw. Dit geldt ook als dit instalaties zijn die achter uw eigen voordeur zijn opgesteld ( denk aan hemelwaterafvoeren, intercom- en telefooninstallaties, nieuwe kozijnen en mechanische afvoeren }. Als in het verleden is bepaald dat dit soort zaken ook tijdens de jaarlijkse eigenarenvergadering met meerderheid van stemmen / eigenaren mag worden besloten bent u (wettelijk) verplicht aan deze regeling mee te doen ook als blijkt dat uw CV nog prima in orde is. De vereniging zal trachten door in het groot te gaan inkopen besparingen te bereiken bij de aankoop en plaatsing hiervan, iets wat ook uw geld bespaard. Bedenk ook dat de nieuwe generatie CV-ketels veel zuiniger zijn dan die van 12 - 15 jaar geleden dus dit is ook in uw voordeel. Uw reactie is begrijpelijk, maar dit zijn nu eenmaal de meest voorkomende nadelen bij een wettelijk verplichte VVE !

ve
door verwijderd - Jun 26, 2010 om 00:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Los ervan of zij dit van u kunnen eisen, is het in ieder geval een teken dat er wat met het financieele beleid mis is. Daarvoor hoort een VVE geld opzij te leggen, zodat dit soort plotselinge kosten voor de deelnemers worden voorkomen.

U bent overigens niet de eigenaar van uw appartement, maar aandeelhouder van het hele gebouw met het recht om een appartement te bewonen. Steeds weer blijkt dat kopers zich daar niet van bewust zijn.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2010 om 18:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allemaal goede reactie op mijn probleem, het staat nergens dat de cv-ketel bij vve vergadering met meerderheid stemmen van eigenaren besloten kan worden. Dit is een apart geval, omdat niet alle type cv-ketels kan geplaats worden in de appartementen. Het is een WTW unit van AGPO, die met het verhaal komt dat iedereen dezelfde type cv-ketel moet plaatsen. Het is een systeem dat het temperatuur binnen je huis regeld. Deze is ter sprake gekomen, omdat eerdere maatregelen niet door is gegaan. Dan proberen ze ergens anders het geld binnen te halen. Er zijn eigenaren die een ander cv-ketel heeft geplaats en heeft geen last of problemen ermee.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2010 om 14:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gandhie,

Volgens mij woon je in den haag....

Jouw vraag interesseert mij ook, omdat ik in hetzelfde gebouw als jij woont.

Klopt mijn inschatting?

Graag een reactie.

Groet,
Lee

ve
door verwijderd - Oct 6, 2010 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

bruuslee schreef op woensdag 6 okt 2010, 14:12: Gandhie,

Volgens mij woon je in den haag....

Jouw vraag interesseert mij ook, omdat ik in hetzelfde gebouw als jij woont.

Klopt mijn inschatting?

Graag een reactie.

Groet,
Lee
ns mij woon je in den haag....

Jouw vraag interesseert mij ook, omdat ik in hetzelfde gebouw als jij woont.

Klopt mijn inschatting?

Graag een reactie.

Groet,
Lee

Je kan dan beter persoonlijk contact met mij nemen en misschien kunnen wij dan op een antwoord komen.
Als je echt in het zelfde complex woont in den haag.

Grtj,

Gandhie

ve
door verwijderd - Oct 6, 2010 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gandhie,

Als ik zeg nabij de haagse hogeschool?
Zit ik dan heel dichtbij?

ve
door verwijderd - Oct 6, 2010 om 21:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de huidige ketels verschillend zijn en apart indien nodig vervangen denk ik dat het niet verplicht kan worden.
Vermoedelijk wil een grote groep samen voordelig inkopen maar andere mee verplichten kan niet.

Hoe was de oude ventilatie, ik zie dat je ook een nieuwe warmte terug win unit moet plaatsen.

Deze zijn zelden aan merk ketel gebonden en bij aparte systemen die niet in gehele pand over meerdere woningen doorlopen lijkt dit mij ongewenste koppelverkoop door buren die korting willen en wel een nieuwe nodig hebben.

Als er niets in de bestaande regels staat mag je niet niet zomaar toevoegen.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2010 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

bruuslee schreef op woensdag 6 okt 2010, 20:38: Gandhie,

Als ik zeg nabij de haagse hogeschool?
Zit ik dan heel dichtbij?

Overkant Hogeschool, dokter praktijk zit op de hoek/Neherkade

ve
door verwijderd - Oct 6, 2010 om 22:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

invalide schreef op woensdag 6 okt 2010, 21:26: Als de huidige ketels verschillend zijn en apart indien nodig vervangen denk ik dat het niet verplicht kan worden.
Vermoedelijk wil een grote groep samen voordelig inkopen maar andere mee verplichten kan niet.

Hoe was de oude ventilatie, ik zie dat je ook een nieuwe warmte terug win unit moet plaatsen.

Deze zijn zelden aan merk ketel gebonden en bij aparte systemen die niet in gehele pand over meerdere woningen doorlopen lijkt dit mij ongewenste koppelverkoop door buren die korting willen en wel een nieuwe nodig hebben.

Als er niets in de bestaande regels staat mag je niet niet zomaar toevoegen.

Wij hebben een combi cv-ketel met wtw systeem, maar deze kan vervangen worden door nwe systeem en kan aangesloten worden op de kanalen.
Nu wordt iedereen verplicht om dezelfde merk te plaatsen, wat je zelf kan bepalen wat voor merk je zelf wil plaatsen. Alleen moet men rekening houden met het instelling van het wtw installatie voor afvoer van het rookgas en meer niet. Als iedereen dit zelf kan bepalen is niets aan de hand.

Er is geen regels waar je verplicht ben om hier mee te werken.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2010 om 22:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

gandhie,

Locatie klopt!
Ken een buurman diens buurvrouw contact heeft opgenomen met de consumentenbond.......

Mail even op deze tijdelijke mailadres, dan stuur ik je mijn privemail.
ps geef even je postcode door ter controle.

meel321@live.com

Groet,
Lee