mi
door minoesje Aug 23, 2007 om 12:56
Huishouden & energie

Vieze geur

Afgelopen zaterdag is in mijn inbouwkast die grenst aan de woonkamer een blik met Citri clean omgevallen. Zondag kwam ik er pas achter en hij had al flink wat gelekt. Ik heb het meteen met doekjes en sopjes enzovoort uitgedaan maar het blijft maar stinken ondanks mijn robijn-geurzakje en wierrookjes. Ook heb ik zoveel mogelijk ramen open maar het is nu toch te koud om alles open te zetten. De Citri-clean is op basis van citroenzuur maar het ruikt helemaal niet naar citroen. De ingredienten zijn: Dipentene, C10-C13 Isoparaffine, sojabonen olie (en) beta caroteen. Ik zit nu dus al heel wat dagen in de geur en hij schijnt maar niet weg te gaan. Heeft er iemand een tip om de geur snel weg te krijgen?

1157 5 Rapporteer

stacey
door stacey - Aug 23, 2007 om 13:01
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Het werkt in de koelkast heel goed tegen geurtjes (blijkt een echte geurvreter ) , misschien in dit geval het proberen waard:

Bakje met (gemalen) koffie in de kast zetten.

Succes,

mi
door minoesje - Aug 23, 2007 om 13:19
6 Antwoorden / 2 Vragen

De gemalen koffie staat erin! Ik wacht af....

spleetoog
door spleetoog - Aug 23, 2007 om 16:44
130 Antwoorden / 0 Vragen

Lukt het met de koffie niet , heb ik ook nog een tip .
Een sinaasappel met kruidnagelen erin gestoken helpt ook tegen nare geurtjes.

edwardus
door edwardus - Aug 23, 2007 om 17:04
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Die helpt anders niet tegen de geur van gluhwein.

Geintje. Iets wat ook te proberen is, is wat nog wel eens tegen verfgeur wordt aangeraden: een schoteltje melk neerzetten. Als ik het goed onthouden heb mag die melk ook al zuur zijn, maar weet het niet meer zeker.

mi
door minoesje - Aug 23, 2007 om 17:09
6 Antwoorden / 2 Vragen

Ik wil jullie allemaal alvast hartelijk bedanken voor de tips! Toch een geruststelling dat je altijd bij kassa terecht kunt...
Ik heb nu nog met Oust gesprayd, spiritus in een bakje (heb ik ook nog ergens gelezen dat het schijnt te helpen bij kookluchtjes dus wie weet..), koffie in een bakje en zojuist ook melk in de kast gezet. Hopelijk is het nu snel voorbij!