T1
door T1981 Feb 26, 2022 om 15:15
Huishouden & energie
Vlek uit metalen tafelblad

Wij hebben 2 metalen bijzettafeltjes waar helaas kringen in ontstaan zijn door glazen en een vaas.
We hebben al vanalles geprobeerd om de kringen eruit te krijgen: allesreiniger, puur afwasmiddel, Dusty, schoonmaakazijn, 99% alcohol tot stickerverwijderaar.
Helaas zonder resultaat...

Wie heeft de gouden tip?

8718 8 Rapporteer

Topantwoord

hutch
door hutch - Feb 26, 2022 om 15:17
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Commandant 4..... (?), of een andere cleaner.\

va
door vanlotjegetikt Feb 26, 2022 om 19:00
809 Antwoorden / Vragen

Niet iedereen weet wat Comandant is.
Brillo is ook een optie.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 26, 2022 om 15:19
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Als al gezegd, een autopoetsmiddel als commandant maar een zilverpoetsmiddel kan mogelijk ook. En zelf een poging met tandpaste is mogelijk de moeite waard.

Of de verkoper benaderen met deze vraag.

Ps. Ik zie inmiddels ook het antwoord en de verwijzing van @SHOPPY.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 26, 2022 om 15:23
7206 Antwoorden / 3 Vragen

Uit de link:

Verzorgen

Gebruik een zachte doek om het stof van het oppervlak te nemen. Maak de doek licht vochtig om het meubel te verzorgen en schoon te maken. Gebruik vooral geen schoonmaakproducten, metalen tafels houden hier niet van.

Wat te doen bij vlekken?

Als er een vlek in je tafel zit kan je eerst proberen om deze met wat water weg te krijgen. Werkt dit niet, dan kan je natuurzeep gebruiken.

https://www.juntoo.be/nl/faq/hoe-onderhoud-ik-mijn-metalen-tafel

Donuts
door Donuts - Feb 26, 2022 om 15:53
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Je hebt de meest foute middelen gebruikt, die je maar kon gebruiken voor een metalen blad. Je kunt 1 van de middelen proberen die anderen je adviseren, maar ik vrees dat het niet gaat lukken.
Mocht het toch nog lukken, gebruik in het vervolg dan onderzetters.

sira
door sira - Feb 26, 2022 om 16:54
2357 Antwoorden / 24 Vragen

Is de kleur zwart? Is het voorzien van een poedercoating?
U zult eigenlijk eerst moeten uitzoeken wat voor een soort metaal het is. Is het magnetisch dan is het ijzer. Is het niet magnetisch, dan is het waarschijnlijk aluminium.
Er zijn o.a. bij een verfspeciaalzaak verschillende reinigingsmiddelen te verkrijgen voor metaal. Als de tips van de anderen niet helpen, kunt u bij de verfspeciaalzaak informeren welk reinigingsmiddel geschikt is.

Mochten de vlekken er helemaal niet meer uit gaan, dan zou ik niet twijfelen en zou ik een spuitbus voor metaal halen in de kleur die de tafeltjes nu hebben en beide tafeltjes opnieuw spuiten. Als de gebruiksaanwijzing goed wordt opgevolgd, zijn ze weer als nieuw. Een aantal jaren geleden hetzelfde gedaan met glanzend naturelkleur aluminium en het ziet er nog steeds perfect uit, terwijl het object het hele jaar buiten staat. Ook deze spuitbussen zijn bij de verfspeciaalzaak te krijgen, maar ook bij de doe-het-zelf zaken, in zowel mat als glans.

justmeagain
door justmeagain - Feb 26, 2022 om 23:16
623 Antwoorden / 8 Vragen

Wellicht zit in uw woonplaats een poeder coating bedrijf. Die maakt ze weer als nieuw voor een paar tientjes in elke gewenste kleur.

sira
door sira Feb 27, 2022 om 13:17
2357 Antwoorden / 24 Vragen

Laten doen kost rond de € 80,-. Poedercoating is ook in spuitbus te krijgen voor ca. € 20,-

justmeagain
door justmeagain Feb 27, 2022 om 22:53
623 Antwoorden / 8 Vragen

@sira, dus het probleem is voor weinig geld op te lossen. Maar poeder coating moet gebakken hoe wil je dat met een spuitbus realiseren. Geen bedrijf staat een oven af om een eindgebruiker even zijn poeder coating te laten afbakken.

agapon1951
door agapon1951 - Feb 28, 2022 om 11:13
173 Antwoorden / Vragen

gebruik zilver papier, dat werd vroeger ook gebruikt bij de lijsten van toenmalige auto"s.
Gebruik hetzelf ook bij aanslag van b.v. waterkoker. Proberen waard.

ro
door ronny530 - Feb 28, 2022 om 14:14
2790 Antwoorden / 41 Vragen

Commandant rood of groen is een polijstmiddel voor auto lakken waarbij rood een grof polijstmiddel is en groen om verweerde lakken de originele kleur terug te geven. Als de kringen oppervlakkig zijn de moetie waard om te proberen en als dat lukt het tafelblad met een goede autowas te beschermen. Mocht het allemaal geen resultaat hebben dan blijft er niets anders over dan het tafelblad van een nieuwe matte laklaag die in de buurt van de oorspronkelijke kleur komt te voorzien. Een speciaalzaak voor autolakken kan de kleur voor u namaken, in een spuitbus leveren en tips geven hoe u het mooiste resultaat kunt behalen.