pc
door pch07 Jul 5, 2011 om 10:36
Huishouden & energie

Vliegjes

Ieder jaar omstreeks deze tijd heb ik veel last van hele kleine vliegjes in mijn keuken. Alhoewel ik geen afval van fruit e.d. op het aanrecht heb. Dat stoort mij enorm. Hoe kan ik ze verdrijven?

22872 49 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jul 5, 2011 om 11:22
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Meestal als je hier last van hebt ishet door planten, bij mij tenmiste wel.

vladja
door vladja - Jul 5, 2011 om 11:28
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ik denk dat je last hebt van fruitvliegjes. Ondanks de naam komen fruitvliegjes op veel meer af dan alleen fruit. Limonadeglazen, bierglazen, lege blikjes, theezakjes, minieme etensresten mits "vochtig", etc. Ze hebben echter een korte levensduur. Die cyclus moet je onderbreken om er echt vanaf te komen.

Dus alle voedsel- en drank(resten) goed inpakken (ze kunnen door hele kleine gaatjes) of schoonspoelen. En een spuitbus gebruiken. Ook in de afvalemmer een spray uit de spuitbus.

Als ze gelijk de nek omgedraaid worden (als ze uitkomen), voordat ze zich kunnen voortplanten, is het probleem opgelost.

Vladja

alarm1233
door alarm1233 - Jul 6, 2011 om 12:19
74 Antwoorden / 4 Vragen

hallo pch07
ik heb een natuurlijker en gebruiksvriendelijk middel dat helpt, elke zomer had ik er last van en nu nietmeer , het duurt even voor ze weg zijn maar het is zeer doeltreffend , gewoon een glaasje vullen met een goede scheut azijn en daarin een paar druppeltjes afwasmiddel en ergens op een hoge plaats zetten op een kast of iets dergelijks in de ruimte waar je het meeste last hebt.
het is simpel, de vliegjes of fruitvliegjes genoemd komen op het zuur af dat in sap van fruit en dergelijke voedselresten zit, daar leven ze van , dus ze worden aangetrokken door de azijn maar door de detergent die de waterspanning breekt verdrinken ze in het glaasje , het zijn meestal de vrouwtjes die last veroorzaken omdat ze dat zuur nodig hebben om zich voort te planten en nu gaat dat nietmeer omdat ze verdrinken in het glaasje .
vooral met dit warme weer is het doeltreffend.
hopend op een vliegvrije heerlijke dagen
succes
grts
alarm1233

di
door diana60_1 - Jul 6, 2011 om 12:26
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo pch07,
Zelf had ik dat probleem door vliegjes uit mijn planten. Zodra ik aan de planten zat of ze water gaf kwamen er zwermen vliegjes uit. Het heeft even geduurd maar ben er uiteindelijk van af gekomen door de stofzuiger en de elektrische (fijne gemaasde) vliegenmepper erbij te houden. Succes! M. vr. gr.

fo
door foefr - Jul 6, 2011 om 12:37
14 Antwoorden / 0 Vragen

er zijn ook potjes met lokstof te koop , om di potje zit een aardig gedecoreerd karton in de vorm van een omgekeerde U waar dit potje in staat , dit karton is met plakstof bekleed aan de binnenkant , daaraan blijven ze kleven.

fo
door foefr - Jul 6, 2011 om 12:38
14 Antwoorden / 0 Vragen

het azijn en afwasmiddel heeft bij mij nooit gewerkt

lesonge
door lesonge - Jul 6, 2011 om 12:40
20 Antwoorden / 12 Vragen

Wat een idee. dat azijn. Kan heel moeilijk wat voor insecten ook doodmaken. Spinnen breng ik zelfs naar buiten. Gelukkig kan mijn gezinshulp het super. Die doet het nu voor mij. Ben dus nu alleen mededader in crime. hahaha. Blijft eigenlijk zelfde.
AZIJN gebruikt mijn man heel veel voor onkruid tegels tegels. Haalt dit bij Aldi voor weinig geld. milieuvriendelijk.

an
door annie van es - Jul 6, 2011 om 12:51
53 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=foefr schreef op woensdag 6 jul 2011, 12:37]er zijn ook potjes met lokstof te koop , om di potje zit een aardig gedecoreerd karton in de vorm van een omgekeerde U waar dit potje in staat , dit karton is met plakstof bekleed aan de binnenkant , daaraan blijven ze kleven.

Waar kan ik die potjes lokstof krijgen, ik heb ze nog nooit gezien. Ik heb ook best veel van die vliegjes en weet inmiddels ook waar ze in zitten. In de planten, als ik die water geef komen ze er uit. De planten staan niet nat, dat kan ook de oorzaak zijn. Ik heb een keer een tip gelezen over wijnazijn met afwasmiddel, helaas, net als een andere schrijfster, dat werkt echt niet. Ik heb dus hoop op het potje lokstof.

H.
door H.A.J.vanderPloeg - Jul 6, 2011 om 13:00
34 Antwoorden / 11 Vragen

hallo pch07

Zet in de keuken een schoteltje met een beetje citronella (soort schoonmaakmiddel) neer. Na een dag liggen alle vliegjes dood in de citronella.
Bijna overal te koop en heel goedkoop.

an
door anzepanz - Jul 6, 2011 om 13:02
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik begin in het voorjaar als, als de temperatuur zo'n 18 a 20 graden buiten is, met hygienische schoonmaakdoekjes met bleek alles af te nemen, snel klaar en daarna weggooien. Planten verpotten met frisse/verse grond, niet teveel of geen zoet zomerfruit (nectarines. pruimen, aardbeien, bessen meloen etc/ open laten staan maar afdekken!!!.
Dan heb je al hhe wat risico's uitgebannen. Succes ermee en groetjes.

bo
door bornsol - Jul 6, 2011 om 13:13
133 Antwoorden / 35 Vragen

het is voor u een ramp,dus RAMEN en DEUREN gesloten houden

de
door deerne - Jul 6, 2011 om 13:39
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had er ook last van en op aanraden van de kraamverzorgster, moest ik kurkjes ( van een wijnfles) in de keuken leggen.

an
door ankhor - Jul 6, 2011 om 14:39
122 Antwoorden / 0 Vragen

De stofzuiger, Laat hem gewoon in keuken staan en en tegen de avond gaan ze overal op zitten en dan zuig je ze gewoon uit de lucht. Na een paar keer zijn ze weg.

Alcohol wil ook helpen, daar zijn ze gek op en dan worden ze drionken en vallen in het glas. maar het beste is de stofzuiger.

snah
door snah - Jul 6, 2011 om 14:45
654 Antwoorden / 61 Vragen

Typ eens in bij google -- fruitvliegjes lokstof -- en je ziet vele links waar je het spul online kan bestellen.
Of het helpt weet ik niet .
Wel weet ik dat alleen lokstof of een schoteltje met azijn niet afdoende werkt , je zal ook alles grondig moeten schoonmaken .

Succes
Hans

mostertpot
door mostertpot - Jul 6, 2011 om 15:49
162 Antwoorden / 13 Vragen

Een enkele keer duiken de vliegjes ook bij mij op. Eigenlijk kan ik elke keer de herkomst lokaliseren vanuit mijn planten. Ze zoeken wel het fruit op, maar hun geboortegrond zit in een pot. De betreffende pot zet ik dan een dag of twee buiten en dan ben ik er ook weer vanaf. Wel is het zaak om dan op te letten of er nergens fruit begint te vergaan, want daar zijn ze gek op. Ook op een fruitschaal waar slecht fruit op heeft gelegen en welke niet is schoongemaakt verblijven ze graag op. Dus gewoon oud fruit weg doen en de schaal even wassen. Niet vergeten de vuilniszak met oud fruit ook gelijk weg te doen.

tenormin
door tenormin - Jul 6, 2011 om 15:54
16847 Antwoorden / 108 Vragen

pch07, zijn het wel fruitvliegjes of een soort "streepjes"? Als het laatste het geval is krijg je ze eenvoudig niet weg; ze komen zelfs door de hordeuren en zitten overal, zelfs in je koelkast of waar in huis dan ook. Van die beestjes hadden we altijd last in de caravan als de boeren gingen oogsten, maar dat is nu nog te vroeg in het jaar. Maar fruitvliegjes krijg ik ook niet weg en om nu je hele huis te gaan "steriliseren" lijkt me ook een beetje overdreven. Ik heb géén fruitvliegjes bij mijn fruit; ja, als er een banaan ligt te rotten. Met azijn heb ik ze ook nooit weggekregen.

inekel1953
door inekel1953 - Jul 6, 2011 om 15:56
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste pch 07,

Valerius-2 en Vladja hebben gelijk en zeker ook Alarm1233

Met azijn kun je nog veel meer behandelen, voor mij is Azijn een wondermiddel. Ik zal er een topic mee gaan starten.

tenormin
door tenormin - Jul 6, 2011 om 16:12
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=inekel1953 schreef op woensdag 6 jul 2011, 15:56]Beste pch 07,

Valerius-2 en Vladja hebben gelijk en zeker ook Alarm1233

Met azijn kun je nog veel meer behandelen, voor mij is Azijn een wondermiddel. Ik zal er een topic mee gaan starten.

Moet u zeker doen; mij lukt het niet en 't lijkt me interessant om te weten wat u er alzo mee doet.

al
door alyvaneijk - Jul 6, 2011 om 16:21
6 Antwoorden / 1 Vragen

In mijn tuin heb ik veel kruiden, die ik vaak in de keuken te drogen hang. Citroenmelisse helpt en als decoratie hangt er nu overal lavendel te drogen. Het helpt en zorgt dat al het keukenafval meteen is verdwenen.

jpm
door jpm - Jul 6, 2011 om 16:36
820 Antwoorden / 28 Vragen

Ksssjst, ksssjst. Nee, even alle gekheid op een stokje.
Dek alles waar je fruitvliegjes kunt verwachten goed af of berg het op. Verder kan je altijd met vloeistoffen experimenteren, enige zoetstof moet het wel bevatten. Ik denk: hoe kleveriger hoe beter.

li
door lizmol - Jul 6, 2011 om 16:44
61 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=pch07 schreef op dinsdag 5 jul 2011, 10:36]Ieder jaar omstreeks deze tijd heb ik veel last van hele kleine vliegjes in mijn keuken. Alhoewel ik geen afval van fruit e.d. op het aanrecht heb. Dat stoort mij enorm. Hoe kan ik ze verdrijven?

Ik had er verleden jaar ook heel erg last van, alhoewel ik ook geen fruit planten of andere dingen had staan of liggen die dat konden veroorzaken.
Maar ik kwam er achter dat het door de KOFFIE PADS kwam, die wij in een bakje op het aanrecht gooide.

inekel1953
door inekel1953 - Jul 6, 2011 om 16:49
323 Antwoorden / 2 Vragen

Engelandvaarder, zojuist geplaatst onder Tips.

tenormin
door tenormin - Jul 6, 2011 om 16:52
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=inekel1953 schreef op woensdag 6 jul 2011, 16:49]Engelandvaarder, zojuist geplaatst onder Tips.

Joepie, ga gelijk kijken!

tenormin
door tenormin - Jul 6, 2011 om 16:54
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Inkel1953, onder welk item, er staan zoveel levensmiddelen en aanverwante artikelen.

inekel1953
door inekel1953 - Jul 6, 2011 om 16:57
323 Antwoorden / 2 Vragen

Bij "Bekijk Tips" Azijn is een wondermiddel, dat bestaat uit twee delen, het paste niet allemaal op één a-viertje.

ma
door martin wiltink - Jul 6, 2011 om 16:59
21 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hadden ook fruitvliegjes en die beken uit het riool te komen en waren een voorteken van een verstopt riool. Nadat die door een bedrijf was schoongemaakt en ontstopt waren de vliegjes ook weg en zijn ook niet meer teruggekomen.

gysvandelaak
door gysvandelaak - Jul 6, 2011 om 17:53
12 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb er NOOIT last van . En mijn huis is zeeeer groot . Ik denk 200 m2 per verdieping. Maar ik laat de spinnen ook rustig hun gang gaan . Dat zijn mijn bondgenoten , en het zijn schitterende dieren .Toen we in 1944 door de Canadezen bevrijd werden schoten we toch ook niet op ze . Je moet nooit 'n bondgenoot aanvallen. De spin vangt muggen , en gaat door met z'n werk , als ik slaap.Als de spin echt in de weg zit , of als hij geen overlevingskansen heeft in 'n bepaalde ruimte, breng ik hem naar buiten . Als hij in de tuin of op het terras in 'n watervat of emmer terecht is gekomen, haal ik hem er uit samen met onzelieveheerbeestjes e.d. Als ze op de hand zitten waarmee ik ze gered heb ,kan je zien dat ze het eerst 'n beetje eng vinden , maar als ik ze op 'n blad van 'n plant zet willen ze liever bij mij blijven.

yu
door yummi - Jul 6, 2011 om 19:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het werkt niet 100 %, maar wij hebben een Basilicumplant in de vensterbank. Sindsdien is het vrijwel voorbij, terwijl we fruit en groente-afval in een klein containertje hebben als tussenopslag.

bo
door bornsol - Jul 6, 2011 om 19:59
133 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=gysvandelaak schreef op woensdag 6 jul 2011, 17:53]Ik heb er NOOIT last van . En mijn huis is zeeeer groot . Ik denk 200 m2 per verdieping. Maar ik laat de spinnen ook rustig hun gang gaan . Dat zijn mijn bondgenoten , en het zijn schitterende dieren .Toen we in 1944 door de Canadezen bevrijd werden schoten we toch ook niet op ze . Je moet nooit 'n bondgenoot aanvallen. De spin vangt muggen , en gaat door met z'n werk , als ik slaap.Als de spin echt in de weg zit , of als hij geen overlevingskansen heeft in 'n bepaalde ruimte, breng ik hem naar buiten . Als hij in de tuin of op het terras in 'n watervat of emmer terecht is gekomen, haal ik hem er uit samen met onzelieveheerbeestjes e.d. Als ze op de hand zitten waarmee ik ze gered heb ,kan je zien dat ze het eerst 'n beetje eng vinden , maar als ik ze op 'n blad van 'n plant zet willen ze liever bij mij blijven. je spoort niet,het onderwerp was vliegjes,en geen 200 m2 per verdieping,en helemaal geen tweedewereld oorlog,als ik u familie was had ik een opname voor u geregeld

tenormin
door tenormin - Jul 6, 2011 om 20:18
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Bornsol, men kan best veel denken maar zoiets schrijven over iemand om "een opname te regelen" gaat mij wel iets te ver. We kunnen elkaar toch wel op een normale toon bejegenen. Ik denk dat gysvandelaak dit alles wat cynisch en/of grappig bedoelde.

bo
door bornsol - Jul 6, 2011 om 20:37
133 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=engelandvaarder schreef op woensdag 6 jul 2011, 20:18]Bornsol, men kan best veel denken maar zoiets schrijven over iemand om "een opname te regelen" gaat mij wel iets te ver. We kunnen elkaar toch wel op een normale toon bejegenen. Ik denk dat gysvandelaak dit alles wat cynisch en/of grappig bedoelde.ik hou ook van humor,maar ik vind dit wel hele,hele droge humor,met andere woorden humorloos

mostertpot
door mostertpot - Jul 6, 2011 om 20:50
162 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=bornsol schreef op woensdag 6 jul 2011, 20:37][quote=engelandvaarder schreef op woensdag 6 jul 2011, 20:18]Bornsol, men kan best veel denken maar zoiets schrijven over iemand om "een opname te regelen" gaat mij wel iets te ver. We kunnen elkaar toch wel op een normale toon bejegenen. Ik denk dat gysvandelaak dit alles wat cynisch en/of grappig bedoelde.ik hou ook van humor,maar ik vind dit wel hele,hele droge humor,met andere woorden humorloos
Ook al is het niet uw of onze humor, dan blijft toch respect voor elkaar, zonder persoonlijk te worden, de aardigheid waarop deze site drijft. Engelandvaarder heeft volkomen gelijk als hij terecht wijst.

twink_1
door twink_1 - Jul 6, 2011 om 23:36
2 Antwoorden / 0 Vragen

@lesonge , Komt een spin die je buitenzet weer naar binnen?
Ja. Er is namelijk een verschil tussen huisspinnen en buitenspinnen. Als je een huisspin buitenzet, zal die ongelukkig worden en sterven. De huisspin zal er dus alles aan doen om terug naar binnen te komen.

over die fruitvliegjes:
goed alles afsuiten zoals groente en fruit,en ja sinaasappelsap, en het huis flink doortochten
fruitvliegjes ruiken zo goed ...In tegenstelling tot wat je misschien zou denken leven fruitvliegjes buiten en niet binnen. De kans is dus groot dat ze geroken hebben dat er fruit in je keuken ligt dat al rijp is en daarom naar binnen zijn gevlogen
Fruitvliegjes willen hun eitjes leggen op rijp fruit, zoals een bananenschil die net een beetje bruin begint te worden. Zo zijn ze er van verzekerd dat de larven genoeg te eten hebben als de eitjes uitkomen.

pi
door pien2323 - Jul 6, 2011 om 23:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pch07 schreef op dinsdag 5 jul 2011, 10:36]Ieder jaar omstreeks deze tijd heb ik veel last van hele kleine vliegjes in mijn keuken. Alhoewel ik geen afval van fruit e.d. op het aanrecht heb. Dat stoort mij enorm. Hoe kan ik ze verdrijven?

Ik ken het "probleem" van de vliegjes. Ik vang ze ook met azijn. Ik doe dit in een schaaltje en langs de rand laat ik wat afwasmiddel glijden.
Het ruikt een beetje zuur, dus zet maar een beetje apart, maar het helpt gegarandeerd. Een oud probaat middeltje.
Je hebt deze tip al eerder gehad, maar ter bevestiging: het werkt bij mij prima.
Succes. Groetjes van Pien.

gysvandelaak
door gysvandelaak - Jul 7, 2011 om 11:52
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=bornsol schreef op woensdag 6 jul 2011, 19:59][quote=gysvandelaak schreef op woensdag 6 jul 2011, 17:53]Ik heb er NOOIT last van . En mijn huis is zeeeer groot . Ik denk 200 m2 per verdieping. Maar ik laat de spinnen ook rustig hun gang gaan . Dat zijn mijn bondgenoten , en het zijn schitterende dieren .Toen we in 1944 door de Canadezen bevrijd werden schoten we toch ook niet op ze . Je moet nooit 'n bondgenoot aanvallen. De spin vangt muggen , en gaat door met z'n werk , als ik slaap.Als de spin echt in de weg zit , of als hij geen overlevingskansen heeft in 'n bepaalde ruimte, breng ik hem naar buiten . Als hij in de tuin of op het terras in 'n watervat of emmer terecht is gekomen, haal ik hem er uit samen met onzelieveheerbeestjes e.d. Als ze op de hand zitten waarmee ik ze gered heb ,kan je zien dat ze het eerst 'n beetje eng vinden , maar als ik ze op 'n blad van 'n plant zet willen ze liever bij mij blijven. je spoort niet,het onderwerp was vliegjes,en geen 200 m2 per verdieping,en helemaal geen tweedewereld oorlog,als ik u familie was had ik een opname voor u geregeld Jij hebt 'n IQ van 30. Het is het beste dat je je alleen bemoeit met eenvoudige dingen. Als je vliegen hebt , speelt het 'n rol hoe groot je huis is . Als je op de WC woont ,heb je geen advies nodig. Doot jouw antwoord ben ik meer van je te weten gekomen. je kan geen meisje krijgen, je hebt 'n vogelnekkie en ingevallen borstje. Je wilt indruk maken met uiterlijk vertoon.Vermoed dat je de uitlaat van jouw voertuig kapotgemaakt hebt om veel lawaai te maken. Je bent afgunstig tot op het bot . En ik vermoed dat jouw hersenen sinds je 2e jaar niet verder ontwikkeld zijn .

tappie
door tappie - Jul 7, 2011 om 12:17
289 Antwoorden / 82 Vragen

Gysvandelaak,

Kan je je frustraties niet ergens anders gaan botvieren,dit gaat helemaal nergens over!

ag
door agbr - Jul 7, 2011 om 12:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een tip die echt werkt ! Zet een mottencassette van Roxasect ( € 3,95 bijv bij Blokker ) in de vensterbank ( of dichtbij de plek van de vliegjes ) en ze verdwijnen ! Succes !

hi
door hindrik25 - Jul 7, 2011 om 12:28
3 Antwoorden / 3 Vragen

Een simpele en effectieve oplossing heb ik gevonden.
Heb twee vleesetende plantjes staan en het enige wat
ik hoef te doen is veel water geven

tenormin
door tenormin - Jul 7, 2011 om 13:06
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Gijsvandelaak en Bornsol lijken hier op het forum een persoonlijke oorlog te gaan maken. Ik vind dat allebei de "heren" zich niet conform de normen en waarden gedragen; met andere woorden: de heren zijn elkaars vliegen aan het vangen. Doet u dat beiden ergens waar u allebei uw gram kunt halen en verpest KASSA vragen/discussies/tips hier niet mee.

bo
door bornsol - Jul 7, 2011 om 13:17
133 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=gysvandelaak schreef op donderdag 7 jul 2011, 11:52][quote=bornsol schreef op woensdag 6 jul 2011, 19:59][quote=gysvandelaak schreef op woensdag 6 jul 2011, 17:53]Ik heb er NOOIT last van . En mijn huis is zeeeer groot . Ik denk 200 m2 per verdieping. Maar ik laat de spinnen ook rustig hun gang gaan . Dat zijn mijn bondgenoten , en het zijn schitterende dieren .Toen we in 1944 door de Canadezen bevrijd werden schoten we toch ook niet op ze . Je moet nooit 'n bondgenoot aanvallen. De spin vangt muggen , en gaat door met z'n werk , als ik slaap.Als de spin echt in de weg zit , of als hij geen overlevingskansen heeft in 'n bepaalde ruimte, breng ik hem naar buiten . Als hij in de tuin of op het terras in 'n watervat of emmer terecht is gekomen, haal ik hem er uit samen met onzelieveheerbeestjes e.d. Als ze op de hand zitten waarmee ik ze gered heb ,kan je zien dat ze het eerst 'n beetje eng vinden , maar als ik ze op 'n blad van 'n plant zet willen ze liever bij mij blijven. je spoort niet,het onderwerp was vliegjes,en geen 200 m2 per verdieping,en helemaal geen tweedewereld oorlog,als ik u familie was had ik een opname voor u geregeld Jij hebt 'n IQ van 30. Het is het beste dat je je alleen bemoeit met eenvoudige dingen. Als je vliegen hebt , speelt het 'n rol hoe groot je huis is . Als je op de WC woont ,heb je geen advies nodig. Doot jouw antwoord ben ik meer van je te weten gekomen. je kan geen meisje krijgen, je hebt 'n vogelnekkie en ingevallen borstje. Je wilt indruk maken met uiterlijk vertoon.Vermoed dat je de uitlaat van jouw voertuig kapotgemaakt hebt om veel lawaai te maken. Je bent afgunstig tot op het bot . En ik vermoed dat jouw hersenen sinds je 2e jaar niet verder ontwikkeld zijn . zie je wel dat ik gelijk heb in mijn reactie,U spoort niet

mostertpot
door mostertpot - Jul 7, 2011 om 13:39
162 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=engelandvaarder schreef op donderdag 7 jul 2011, 13:06]Gijsvandelaak en Bornsol lijken hier op het forum een persoonlijke oorlog te gaan maken. Ik vind dat allebei de "heren" zich niet conform de normen en waarden gedragen; met andere woorden: de heren zijn elkaars vliegen aan het vangen. Doet u dat beiden ergens waar u allebei uw gram kunt halen en verpest KASSA vragen/discussies/tips hier niet mee.
Helemaal mee eens, het is jammer dat sommige mensen net niet volwassen genoeg zijn om deze vriendelijke site ook vriendelijk te houden. Het is het niet eens waard om daar nog een rode duim aan toe te kennen.

tenormin
door tenormin - Jul 7, 2011 om 13:48
16847 Antwoorden / 108 Vragen

En daar heeft U, mosterpot, groot gelijk in.

gi
door ginyt - Jul 7, 2011 om 17:21
19 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pch07 schreef op dinsdag 5 jul 2011, 10:36]Ieder jaar omstreeks deze tijd heb ik veel last van hele kleine vliegjes in mijn keuken. Alhoewel ik geen afval van fruit e.d. op het aanrecht heb. Dat stoort mij enorm. Hoe kan ik ze verdrijven?
Bij alle adviezen die reeds gegeven zijn, is goed doorluchten ook een methode waar vliegen een hekel aan hebben.

gi
door ginyt - Jul 7, 2011 om 17:24
19 Antwoorden / 0 Vragen

je spoort niet,het onderwerp was vliegjes,en geen 200 m2 per verdieping,en helemaal geen tweedewereld oorlog,als ik u familie was had ik een opname voor u geregeld
Misschien wat scherp gesteld, maar gezien de latere reactie van Gijsvandelaak zat je d'r niet ver naast.

bo
door bornsol - Jul 7, 2011 om 19:13
133 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=ginyt schreef op donderdag 7 jul 2011, 17:24] je spoort niet,het onderwerp was vliegjes,en geen 200 m2 per verdieping,en helemaal geen tweedewereld oorlog,als ik u familie was had ik een opname voor u geregeld
Misschien wat scherp gesteld, maar gezien de latere reactie van Gijsvandelaak zat je d'r niet ver naast.bedankt voor je reactie,maar zullen we deze onzin maar afsluiten,gr BORNSOL

tenormin
door tenormin - Jul 7, 2011 om 19:20
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Jammer dat KASSA REDACTIE niet reageert.

opuntia
door opuntia - Jul 7, 2011 om 19:59
16 Antwoorden / 3 Vragen

Al een paar keer hier gezien om de stofzuiger te gebruiken.
Dat werkt goed, je bent er zo van af.
Ga met de zuigmond naar de vliegjes, ze vliegen op en verdwijnen in de stofzuiger.

na
door nammko - Jul 8, 2011 om 00:25
28 Antwoorden / 3 Vragen

Waar ik heel veel baat bij heb is het volgende:
Een zakje gist (staat bij de bakbenodigdheden in de supermarkt) oplossen in wat water met ev. wat alcohol erbij, beetje wijn of port. In fles of vaas met een nauwe hals doen en een trechterje erop of iets met dezelfde vorm. Het schijnt een feest voor die beestjes te zijn, want ze gaan er allemaal op af en komen er door de trechter niet meer uit. Een soort wespenval principe.
Succes!

ja
door jannet1977 - Jul 29, 2011 om 16:54
64 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb heel veel gehad aan deze tip over fruitvliegjes verdrijven. Er staan ook heel veel reacties onder, maar bij mij werkte de tip in het artikel zelf al voldoende.

Succes want het zijn rotbeetjes!