in
door inaderuyter Aug 12, 2006 om 16:21
Huishouden & energie

Vloerverwarming

Hallo,

Ik wilde graag jullie mening weten. Ik ben op zoek naar passende vloerverwarming ik heb al heel veel op internet gezocht en ook veel aangeschreven. Ik krijg helaas hier geen duidelijk beeld want de een zeg invrezen zonder isolatie en de ander zeg dat dit dus niet mogenlijk is . Ik heb een oud huis waar geen kruipruimte onder zit en ook geen isolatie. Nu hoop dat er iemand weet hoe het nu het beste is . de leidingen invrezen of de vloer er uit hakken isoleren en dan pas de buizen . Men heb mij verteld dat je de meerkosten hiervan nooit terrug verdien  dus wie kan mij verder helpen ? groetjes ina inaderuyter@wanadoo.nl

491 2 Rapporteer

zu
door zuiden - Aug 12, 2006 om 19:13
16 Antwoorden / 1 Vragen

Wat u aangeeft is helemaal waar In nieuwe woningen is het geen probleem ten aanzien van de isolatie waarden te frazen

Het frazen kan uiteraard ook in oude vloeren echter dan heeft u cap. verlies

Denk inderdaad dat de kosten van vervangen van uw vloer niet zal opwegen ten aanzien van geen isolatie

Moet door een instalateur terug te rekenen zijn wat globaal de meer kosten zijn aan gas

Succes met uw keus

Theo

pekogi
door pekogi - Aug 14, 2006 om 10:56
143 Antwoorden / 1 Vragen

De bedoeling van vloerverwarming is dat hij warmte uitstraalt naar boven toe, en niet naar beneden. Infrezen is volgens mij geen optie, omdat de dikte van het beetje hout dat dan nog blijft staan erg dun wordt. De warmte vliegt dan naar beneden, en stel voor dat je er doorheen zakt. Een andere optie is alles op de vloer monteren en dan afsmeren. Wordt de vloer wel een stukje hoger, maar de stevigheid van de vloer is behouden, en isolatie is (beperkt) mogelijk. Toch iets om over na te denken. Veel succes ermee hoor. groetjes.