sm
door smily01 Dec 3, 2011 om 16:28
Huishouden & energie

Vochtproblemen huis

Hallo

Wij hebben onlangs via een woningbouwstichting (wij woonden er niet in) een huis gekocht. Voor de koop hebben we het huis bouwkundig laten keuren door iemand van Vereniging eigen Huis.
Uit het bouwkundig rapport kwamen eigenlijk niet veel bijzondere zaken naar voren . Nu werd er deze week door onze buurvrouw verteld dat er meerdere buren van ons (zij huren de huizen van de woningbouwvereniging) problemen hebben met vocht in hun huizen door verschillende oorzaken.

We hebben inmiddels zelf ook al gemerkt dat het behoorlijk vochtig is in ons huis. We zouden graag nu al weten welke preventieve maatregelen we het beste kunnen nemen om verdere schade door vocht in huis te voorkomen. Nu heb ik hier een aantal vragen over.

- Bestaat er een bedrijf/organisatie die op een objectieve manier onderzoek kan doen in ons huis (naar zwakke plekken, oorzaken van vocht etc) en ons kan adviseren over wat hier het beste aan gedaan kan worden?

- En zo ja, wat zijn dan ongeveer de kosten die een dergelijke organisatie/bedrijf in rekening brengt voor zo'n onderzoek?

- Hoe vaak moeten in het algemeen de dakgoten worden schoongemaakt? (voor ons huis staan veel bomen)

- In het koopcontract tussen de woningbouwstichting en ons staat er een passage die elke verantwoordelijkheid uitsluit voor gebreken die na de koop mochten worden ontdekt, omdat de verkoper er zelf niet heeft gewoond. Daarom biedt de verkoper de koper de mogelijkheid om een bouwkundig onderzoek te doen. Mochten er uit het onderzoek blijken dat er gebreken zijn, is hierop de woningbouwstichting aan te spreken

Ik dank voor jullie reacties!!!

637 1 Rapporteer

poltol
door poltol - Dec 3, 2011 om 17:55
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

U bent lid van Eigen Huis, want u heeft een keuring uit laten voeren.
Raadpleeg die vereninging over hoe te hamdelen en vraag daar ook wie u het beste in kan schakelen voor onderzoek en advies.

En wat die verkoop clausule betreft kunt u ook het beste Ver. Eigen huis raadplegen.
Want wettelijk is er ook het één en ander geregeld en de WBS kan m.i niet iets onder de wet in het contract zetten.

Dakgoten minimaal vier keer per jaar schoonmaken.
En zeker als het blad er allemaal af is dus nu ongeveer.

Succes, poltol