Vooruitbetaling niet leverbare bestelling
bij Wehkamp besteld 3 artikelen en vóóruit betaald zo'n € 400,00. ontvang eerst mail dat er slechts 2 artikelen geleverd kunnen worden en vervolgens een mail dat de overige 2 ook niet geleverd kunnen worden, terwijl bij het bestellen via Internet aangegeven stond dat alle 3 de artikelen LEVERbaar waren.............. later een mail met het krediet dat er voor koper openstond bij Wehkamp!!! natuurlijk gerekend op levering, maar nu èn geen spullen èn geen geld om ze ergens anders te kopen. VRAAG: is dit wettelijk geoorloofd en kan geld nog via bank teruggehaald worden?
Beste kassiere,
U kunt alle op afstand gekochtte artikelen 14 dagen lang retourneren, dus al zouden ze geleverd zijn, mag u ze terug sturen en uw geld terug verlangen.
Natuurlijk hoeft u geen artikelen te betalen die u niet heeft ontvangen. Bel Wehkamp gewoon even op, wellicht dat ze de fout voor u oplossen. In de tijd dat u dit hier op het Kassa-forum heeft geplaatst, had u het wellicht al kunnen regelen.
bellen is het eerste wat je doet, dus dat heeft geen enkel effect gehad............... behalve valse beloftes! deze werkwijze klopt gewoon niet en je voelt je behoorlijk geflest! bovendien is er zovéél wat je bij vooruitbetaling moet voldoen................ waar moet je op letten zodat je enige garantie hebt> Wehkamp is toch een best wel bekend bedrijf!
Hoi,
Geld via de bank terughalen zal niet gaan.
Wehkamp probeert het altijd zo in de hoop dat je het geld bij hun uit zal (blijven) geven, als je zegt dat je dat Niet van plan bent en je geld gewoon terug wilt dan storten ze het weer terug.
Succes,
Het zou wel handig zijn als je wat zou vertellen over dat telefoongesprek!
Het lijkt me toch sterk, dat ze het niet willen oplossen. Misschien zijn ze zo gehavend door de crisis dat ze het loodje leggen en failliet gaan. Voorlopig dus maar beter geen betaling aan Wehkamp doen voordat je je spullen hebt.
Of een organisatie bekend is of niet, wil niet altijd wat zeggen. Een kennis van mij heeft op Mallorca een party voor Paris Hilton georganiseerd. Ze hebben meermaals bevestigd dat ze dik tevreden waren en betalen, alleen komt er maar geen geld over de brug en laten ze een schadepost van bijna een kwart miljoen achter!
Uit algemene voorwaarden wehkamp.nl:
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan
wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk één maand nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de
overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.
Het geld wordt dus wel terug gestort, maar wordt eerst blijkbaar vastgehouden in de hoop dat je wat anders koopt.
Vind dit persoonlijk nogal schandalig en not done! Hierdoor moet je dus 30 dagen wachten voordat je je geld weer terug hebt. De klant moet binnen 14 dagen betalen, Wehkamp dan ook! Gelijke monniken, gelijke kappen!
Tip @kassiere: voortaan bij Wehkamp niet meer vooruit betalen, maar gewoon via acceptgiro. Wordt er niets geleverd, ben je ook je geld niet een maand kwijt.
Dag kassiere,
Wanneer je een probleem met Wehkamp hebt, lees dan het volgende:
Graag wil ik voor u bemiddelen in deze kwestie. Hierbij verzoek ik u dan ook vriendelijk om uw contactgegevens z.s.m.
sturen naar dhendriksen@wehkamp.nl.
Met vriendelijke groet,
D.Hendriksen
wehkamp.nl
Verschillende mensen die dit deden hebben gemeld dat het netjes voor elkaar gekomen is. Hopelijk lukt dat met jouw probleem ook en neem je even de moeite te melden hoe het gegaan is,
Hardware ERror MAN.
tot zover allemaal vriendelijk bedankt voor jullie reacties!
het gaat niet om mezelf, maar ik heb begrepen dat er géén mogelijkheid was met een acceptgiro (dus achteraf) te betalen gezien de hoogte van het bedrag....................... en het riekt ernaar dat de Wehkamp onder valse voorwendselen bestellingen laat plaatsen om vervolgens (héél coulant en klantvriendelijk!!!) een krediet te geven, staat de Wehkamp dan nu wèl bij de BKR geregistreerd???, en een maand rente te trekken van het geld van de *klant*. het woord klant is geheel misplaatst in deze: je voelt je meer een slachtoffer/doelwit/prooi!
heel vriendelijk dat aanbod van die meneer die waarschijnlijk voor of bij de Wehkamp werkt en ik zal het natuurlijk ook netjes doorgeven, maar komop: als je dit bij legio klanten flikt (wij zijn géén mensen die hun huis vol hebben staan met spullen van Wehkamp op afbetaling en moeten er eerst hard voor werken en sparen) kùn je ook weer anderen wel op afbetaling laten kopen...........................
sorry, maar ik word inmiddels hoogst onpasselijk van die onfrisse praktijken van tegenwoordig: je bent op geen enkele manier meer baas over je eigen geld en hebt het overal uitstaan tegen 0,00% rente terwijl anderen er oneigenlijk gebruik van maken! kijk naar die OV-chipkaart, je parkeerkaart, je beltegoed, zelfs de Hema koffiekaart, enz. nu nog de zwembadenkaart, de kapperskaart, de winkelierskaart en ga zo maar door (alles op vóóruitbetaling dus).
N.B.: metéén ook een goeie manier om geen contant geld meer in omloop te hebben, wat zo goed is tegen de criminaliteit waar de eerlijke mens dus weer voor opdraait, want je portemonnee is leeg en je hebt alléén nog allerlei pasjes met daarbij onoverzichtelijke tegoeden. bankafschriften zijn dan vanzelf ook overbodig en alles moet via Internet na te zoeken zijn, te down-loaden en evt. te printen, dus.................... IK MOET ER NIET AAN DENKEN en vandaar dat ik voor iemand die ongevraagd en ten onrechte in de problemen gezet wordt opkom! ik ben benieuwd naar de nu volgende reacties......................
@ kassiere:
Tjonge jonge, wat een tirade.
"sorry, maar ik word inmiddels hoogst onpasselijk van die onfrisse praktijken van tegenwoordig: je bent op geen enkele manier meer baas over je eigen geld en hebt het overal uitstaan tegen 0,00% rente terwijl anderen er oneigenlijk gebruik van maken! kijk naar die OV-chipkaart, je parkeerkaart, je beltegoed, zelfs de Hema koffiekaart, enz. nu nog de zwembadenkaart, de kapperskaart, de winkelierskaart en ga zo maar door (alles op vóóruitbetaling dus).
N.B.: metéén ook een goeie manier om geen contant geld meer in omloop te hebben, ...."
Daar hoef je toch niet aan mee te doen! Betaal alles contant. Doe ik ook en heb prima overzicht van mijn financiën, voor zover ik dat nodig vind.
Heb je je vriendin de gegevens van en aan D. Hendriksen al doorgespeeld? Zo ja, heeft ze haar klantgegevens en klacht al doorgegeven. Wanneer dat is gebeurd, dan zou ik eerst maar eens afwachten wat de reactie van D. Hendriksen is alvorens in je algemene woede op banken, vervoer en weet ik wat nog allemaal te verzamelen en op dat ene geval van Wehkamp los te laten.
Voor de goede orde, ik heb niets met Wehkamp en werk er ook niet.
Ik wil je (vriendin) alleen helpen. Houd het a.j.b. een beetje zakelijk, dat werkt wel zo goed, in tegenstelling tot je (ongefundeerde?) emotie de vrije loop te laten. Dat lijkt zoooo onvolwassen....
H.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer