pl
door plebpleb Dec 3, 2015 om 15:41
Huishouden & energie

Mag geadresseerde post in mijn brievenbus gegooid worden?

Heb 'n Ja-Nee sticker om geen reclames te krijgen...

Maar bedrijven sturen nu ongevraagd post met...

Aan de bewoner met adres van woonplaats...

Mag dit wel...

1539 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 3, 2015 om 15:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, dat mag, daar is niets tegen te doen.

mahadma
door mahadma - Dec 3, 2015 om 15:45
11568 Antwoorden / 51 Vragen

Ja, je mag post versturen aan: "Aan de bewoner van dit adres". Dat is 'ongeadresseerde' reclame.

ltmvz
door ltmvz - Dec 3, 2015 om 15:47
949 Antwoorden / 18 Vragen

Volgens mij mag dit wel. De stickers werken alleen tegen ongeadresseerde post en daarom zetten deze bedrijven er een adres op. Als ik u was zou ik mij er niet al te druk over maken. Ik vind het veel erger als men de "Ja-Nee" sticker (die ik zelf ook heb) botweg negeert. Dat komt ook voor.

me
door mein33 - Dec 3, 2015 om 15:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Geadresseerde post met of zonder naam van de bewoner mag gewoon bezorgd worden.

Steed meer bedrijven maken hier gebruik van om ook de consument die geen (ongeadresseerde) reclame wil ontvangen te kunnen bereiken.

tenormin
door tenormin - Dec 3, 2015 om 16:13
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Ik raak meer geergerd omdat men steeds de stickers eraf "plukt". De laatste heb ik met lijm opgedaan, nu maar hopen dati ie blijft zitten. Maar "aan de bewoners van" daar is weinig tegen te doen.

ru
door ruitenheer Dec 3, 2015 om 17:28
120 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de sticker met plakband aan de binnenkant van het raam geplakt. Kan ik m ook eenvoudig en zonder schade verwijderen als ik weer reclamepost wil ontvangen.

tenormin
door tenormin Dec 3, 2015 om 17:35
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Tsja, daar kan ik nu weinig aan veranderen; hij zit er "gelikt" op. ;-)

ha
door halex Mar 11, 2016 om 20:57
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Kunt u de lijm niet aan de buitenkant van de sticker doen? Dan leert de folderbezorger het wel heel snel af om stickers te verwijderen. Een tas vol folders met lijmvingers aanraken geeft een komisch effect ;-)

Cookies
door Cookies - Dec 3, 2015 om 17:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, dat mag. En aangezien steeds meer bedrijven hun 'post' richten aan de bewoner van....., stuur ik al die post retour afzender.

akkerdistel
door akkerdistel - Dec 3, 2015 om 20:01
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Zoek het antwoordnummer van het betreffende bedrijf en stuur het 'retour'.

edrick3
door edrick3 - Mar 11, 2016 om 15:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Vraagje aan plebpleb:
hoe krijg je het voor elkaar om de (oudere) vragen weer bovenaan te krijgen? ;-)