me
door mellina Jan 8, 2016 om 11:19
Huishouden & energie

Waarom is een phillips airflyer beter dan een tefal of is het alleen de prijs

ik wil graag een airflyer kpoen maar ze raden me allemaal een phillips aan maar de tefal is veel goedkoper welke  moet ik nu nemen

4309 13 Rapporteer

hansje klein
door hansje klein - Jan 8, 2016 om 11:31
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Misschien een eerste hulp bij de beslissing?

Richtprijzen beide € 140,-

Indrukken van Philips en (helemaal onderaan) ook van Tefal:

http://www.consumentenbond.nl/friteuse/philips-airfryer/philips-airfryers-friteuse/?page=1&pageSize=20

marita567
door marita567 - Jan 8, 2016 om 11:31
1576 Antwoorden / 17 Vragen

hallo mellina ,

hier nog wat informatie van de consumentenbond .

http://www.consumentenbond.nl/friteuse/extra/frituren-zonder-olie-vet/

hansje klein
door hansje klein Jan 8, 2016 om 11:45
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Misschien heeft u er ervaring mee? Ik wilde ooit een Philips aanschaffen, maar wanneer dit niet reukloos gaat en zèlfs stinkt, heb ik er maar weer van afgezien! Op 10 minuten worden originele vlaamse friten verkocht in het goede vet.........voor mij dan een betere oplossing.

marita567
door marita567 Jan 8, 2016 om 12:00
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo hansje klein ,

ik heb de link aangepast , ik heb ervaring met de philips airfryer stinken doet het niet je ruikt hetzelfde als een gewone friteuse maar dan iets minder .
Ik vind juist dat deze goed is over 2 personen maar niet voor een gezin, de bak is te klein .
ik bak er ook kippenbouten in en deze zijn lekker en in 33 min klaar  , voor snacks vind ik hem niet goed .
Voor de frieten spray ik er olie over anders heeft het reuk nog smaak .
Er zijn nu nieuwe airfryers van philps maar groter en een stuk duurder rond de € 180, - met een display ook is de bak groter
Bij de airfryer van tefal zit een draaiarm in het midden en loop je het risico dat het de frieten kapot slaat .
hopelijk heb ik uw voldoende geïnformeerd .

Met vr, gr .

hansje klein
door hansje klein Jan 8, 2016 om 12:53
3037 Antwoorden / 62 Vragen

YES! en bedankt voor de reactie.

marita567
door marita567 Jan 8, 2016 om 12:56
1576 Antwoorden / 17 Vragen

graag gedaan .

ph
door philip36 - Jan 8, 2016 om 11:40
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Hier wordt Tefal afgeraden.

http://www.foodlog.nl/artikel/philips-airfryer-scoort-2e-plaats-in-frituurtest-consumentenbond/

marita567
door marita567 - Jan 8, 2016 om 12:04
1576 Antwoorden / 17 Vragen

mijn ervaring met de airfryer van Philips .

ik heb ervaring met de philips airfryer stinken doet het niet je ruikt hetzelfde als een gewone friteuse maar dan iets minder .Ik vind juist dat deze goed is over 2 personen maar niet voor een gezin, de bak is te klein .
ik bak er ook kippenbouten in en deze zijn lekker en in 33 min klaar voor snacks vind ik hem niet goed .
Voor de frieten spray ik er olie over anders heeft het reuk nog smaak .
Er zijn nu nieuwe airfryers van philips groter en een stuk duurder rond de € 180, - met een display ook is de bak groter.
Bij de airfryer van tefal zit een draaiarm in het midden en loop je het risico dat het de frieten kapot slaat .
hopelijk heb ik uw voldoende geïnformeerd .

Met vr, gr .

ph
door philip36 - Jan 8, 2016 om 12:08
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Hier nog wat leesvoer.
op foodlog staan meer artikelen over gebruik airfryer.

http://www.foodlog.nl/artikel/een-snelle-keukenvriend/

Cookies
door Cookies - Jan 8, 2016 om 12:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wie zijn dan degenen die allemaal een Philips aanraden? Verkopers? Familie?

tijger1
door tijger1 - Jan 8, 2016 om 12:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wie zegt dat de een beter is dan de andere? Heeft die persoon ze allebei? Zoveel smaken, zoveel zinnen.

Ga eens eten bij personen die zo'n ding hebben, dan kunt u misschien vergelijken. :-))

tenormin
door tenormin - Jan 8, 2016 om 13:35
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@marita567, het ruikt iets minder dan een friteuse? Ik vind persoonlijk friteuses stinken en "iets minder" kan ik me niets bij voorstellen. Ik denk dat het gewoon een persoonlijk smaak voor het model (en geld) betreft voor wat men wil kopen. Philips is meestal duurder dan Tefal. En sorry dat ik de links niet bekeken heb.

marita567
door marita567 Jan 8, 2016 om 18:24
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@tenormin ,

het ruikt minder want de temperatuur is lager , en je gebruikt geen fritevet / olie

tenormin
door tenormin Jan 8, 2016 om 19:31
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Met andere woorden: het stinkt nog steeds? Hou dus, al gesteld, noch van frituur - noch gourmet lucht. Maar alweer: voor mij dan. En wat is frite-vet? Ook al: er zijn oliën die okay zijn voor gezondheid. Niet dat ik het gebruik, maar dat is niet belangrijk.

marita567
door marita567 Jan 8, 2016 om 20:39
1576 Antwoorden / 17 Vragen

frite-vet is vast vet ( blokken ) niet vloeibaar .

tenormin
door tenormin Jan 8, 2016 om 21:42
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, dat bevestigd dan mijn idee van wat je schrijft: vast vet blokken: meer gevaarlijk bezig zijn met dit te gebruiken kan bijna niet. Uiteraard 'lekkerder' maar vreselijk ongezond. Maar alweer, daar ging/gaat de vraag niet over.

marita567
door marita567 Jan 8, 2016 om 21:50
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@tenormin ,

er word helemaal geen vet gebruikt in de airfryer , dus zonder frite-vet .

pi
door pieterwolters Jan 9, 2016 om 15:23
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Philips zegt zelf dit:

  • Tot 80% minder vet*

Het lijkt me dat er dan toch vet wordt gebruikt....

li
door lia11063 - Jan 8, 2016 om 18:51
10 Antwoorden / 1 Vragen

Als je weet wat PHILIPS betekend laat je het wel uit je hoofd om een Philips te kopen, Productie Hopeloos Iedere Lamp Is Praktisch Stuk. Ik heb 2x een frituurpan van Philips gehad die nadat hij uit was ( ook stekker eruit gehaald ) een vetexplosie in mijn keuken gaf. Dus die ontplofte zomaar.

tenormin
door tenormin Jan 8, 2016 om 19:41
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Als zoiets als beschreven, heeft plaatsgevonden ben ik er (bijna) zeker van dat deze explosie, in dit geval een frituurpan, wel goed door Philips is afgehandeld. Al drijf ik dan af van de friteuze: Na 3 jaar kwam er brand uit de Philips fohn en stond ik (bijna) in de fik. De service afdeling heeft zich werkelijk in alle bochten gewrongen om dit recht te breien, ik zou zeggen: uiteraard. Zou dus van u gaarne vernemen hoe deze explosie voor u is afgelopen.

pi
door pieterwolters Jan 9, 2016 om 15:25
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Bollocks. Philips is net zo goed of slecht als ieder ander merk van dit soort producten. Maar het is natuurlijk wel populair om op eigen Nederlandse merken te schijten. Om vervolgens te janken als ze verdwijnen of worden overgenomen.

gerbera
door gerbera Jan 9, 2016 om 16:04
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Een geheel uitgeschakelde pan die een vet-explosie veroorzaakt, en dat 2x bij hetzelfde merk ??? Maar ik heb echt niets verkeerd gedaan hoor, ging helemaal vanzelf.

li
door lia11063 Feb 17, 2016 om 14:11
10 Antwoorden / 1 Vragen

Ik moest de frituurpan opsturen en kon een korting van 50 euro krijgen als ik een andere frituurpan of airfryer kocht van het merk PHILIPS.
Nou ik wil nooit meer een frituurpan in huis.
De tweede frituurpan had ik voor de zekerheid buiten gezet nadat ik hetzelfde borrelende geluid hoorde dat ik de eerste keer ook hoorde en na een paar minuten zat mijn schutting onder het vet. Ik had er GEEN deksel op zitten. Ze kunnen mij niet zeggen wat de oorzaak is/ was.

costnix
door costnix Feb 17, 2016 om 18:10
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Een vetexplosie kan in elke pan voorkomen en is niet afhankelijk van het merk.

li
door lia11063 Mar 14, 2016 om 14:06
10 Antwoorden / 1 Vragen

Nou Gerbera, als je denkt dat ik lieg, je mag hier komen kijken in de keuken waar je nog steeds het vet ziet zitten op de muren en plafond. Dat krijg je nooit meer helemaal weg. Ook kan je het aan mijn dochter vragen die was erbij en kreeg het bijna over haar heen.

ro
door ronny530 - Jan 9, 2016 om 15:39
2795 Antwoorden / 41 Vragen

Een airfryer is een duurdere variant van een friteuse en voegt niets toe behalve dat het gezonder zou kunnen zijn. Het begint er op te lijken dat gerenomeerde fabrikanten de trend van Tel sell gaan volgen maar dan in een andere setting. Vrienden van mij hadden ook zo'n ding gekocht en die staat nu hopeloos stof te vangen want patat en andere snacks vonden zij plat gezegt niet te vreten.

audb
door audb - Feb 17, 2016 om 15:13
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Patat is ook in een normale (hetelucht) oven te bakken en de voordeel daarvan is dat die wel voor medere dingen zoals cake bakken geschikt is.
Natuurlijk is bakken in vet? nee zonnebloem of olijfolie misschien niet echt super gezond maar als u niet meer dan 1x per week snacks of patat eet echt niet zo erg als bakken in (vloeibare) frituurvet.

Wel is het zo dat als u patat in een oven bakt het wel vaker omgeschept moet worden zodat het aan alle zijdes bruin wordt.

Ma
door Mat Matheij - Mar 14, 2016 om 16:33
986 Antwoorden / 3 Vragen

De Philips airfryer is ooit inderdaad door de consumentenbond getest. Het goedkoopste type met alleen een thermostaat kost ca. €108. Met de Tefal zijn slechtere ervaringen en bovendien gaat het om een verouderd principe dat door meerdere merken niet meer wordt toegepast. De XL versie van Philips heeft niet alleen een grotere inhoud maar ook een groter vermogen. Dat is van belang bij de bereidingstijd. Hogere prijs ca. €180.
Nieuwkomer is de aerofryer van Princess €97 die een grotere inhoud heeft dan het Philips basismodel maar met instelbare kookprogramma's echter nog niet getest. Een airfryer is in principe een compacte heteluchtoven. De consumentenbond adviseert dan ook ovenfrites. Bij overige types lepel olie toevoegen of werken met een verstuiver. Minder vet maar niet geheel vetvrij dus. Friteuses zijn aanzienlijk goedkoper. Dus bezint eer ge begint.

fl
door florentien - Mar 14, 2016 om 17:14
9 Antwoorden / 0 Vragen

De prijs is toch niet beter? Ik zie tefal airfryers tussen de 140-180 en philips grotendeels veel duurder (130-260)?
Ik vind een airfryer wel ideaal. Alles d'r in, aan en klaar. Heb zelf een delonghi. Tevreden over! Meer opties.