tj
door tjj Mar 30, 2004 om 20:02
Huishouden & energie

Wat is mijn recht?

In september 2003 hebben wij 2 nieuwe matrassen gekocht bij Whekamp.
Maar nu ruim 6 maand later ligt een matras door. Als mijn man op z'n zij gaat liggen voelt hij de lattenbodem.
Ik heb whekamp gebeld en kreeg te horen dat ze geen garantie geven op matrassen van 99,00 euro per stuk. Verder zei de mevrouw dat dit geen matras was voor zwaardere personen, maar voor een kind.

Maar in de cataloges staat heel duidelijk vermeld dat dit een comfortabele polyether kwaliteitsmatras is en geschikt is voor dagelijks gebruik. En voor personen tot 100 kg.

Verder staat er op de afleveringsbon dat whekamp altijd 1 jaar garantie geeft.
Als wij een duurdere matras hadden gekocht hadden we wel recht op garantie volgens de klachtenafdeling.

Wie heeft advies hoe we dit kunnen oplossen??

391 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ymca_1
door ymca_1 - Apr 16, 2004 om 13:08
63 Antwoorden / 0 Vragen
0

De matras voldoet niet aan hetgene waarvoor je deze hebt aangeschaft. Tevens denk ik dat iedereen het er mee eens is als ik zeg dat je langer dan een half jaar moet kunnen doen met een matras (+\- 3 jaar) Als zij aangeven dat er ten eerste garantie is en ten tweede dat het een matras is, geschikt voor personen tot 100 kg, dan voldoet deze niet aan de conformiteitseis. Wettelijk gezien is de Whekamp dan ook verplicht om de fout te repareren.
In Artikel 7:21. BW staat jij als als consument recht hebt op nakoming.
Mijn advies is om **een brief** te schrijven naar de Whekamp en dit uit te leggen. Het blijkt vaak dat je telefonisch sneller afgewimpelt wordt.
Succes en als je nog iets wilt weten, dan hoor ik het wel!

user123
door user123 - Apr 16, 2004 om 13:08
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

Geen garantie op matrassen van 99 euro kan niet kloppen. Minstens 2 jaar lijkt mij zeker van toepassing. Echter gezien de prijs en gewichtsklasse moet het minstens SG40 zijn. Dergelijke matrassen gaan niet doorliggen na 6 maanden "normaal gebruik" En de lattenbodem door de matras heen voelen lukt alleen een prinsesje. Ik ben het eens met uw terughoudendheid om een beroep te doen op fabrikagefouten.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

GK
GKHB - Sep 29, 2024 om 06:47
Huishouden & energie

Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?

Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie:   Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer

Co
Cor0789 - Sep 15, 2024 om 16:38
Geldzaken & recht

Verhuurder weigert inzage servicekosten aan huurcommissie. Wat nu?

Een huurder van onze flat (66 woningen)  heeft huurcommissie ingeschakeld om te beoordelen of de onderliggende facturen van de servicekosten wel kloppen. 

De huurcommissie heeft een onderzoeksrapport geschreven en de servicekosten op 0 gezet omdat verhuurder ondanks herhaald verzoek weigert inzage in de facturen te geven. 

Zoals huismeesterkosten terwijl er geen huismeeste ... Lees meer