tj
door tjj Apr 7, 2004 om 19:10
Huishouden & energie

Wat is mijn recht (2)

We hebben een brief gestuurd naar de afdeling klantenbeheer van de Wehkamp. Vervolgens kregen wij dit antwoord terug.

Naar aanleiding van uw klacht op een door ons geleverd matras,delen wij u het volgende mede.

Uw matras kan worden opgehaald ter beoordeling, hiervoor kunt u telefonisch een afspraak maken. Indien na beoordeling geconstateerd word dat de klacht door verkeerd gebruik,door oorzaak van buiten is onstaan of een normaal gebruiksverschijnsel is, dan zijn wij genoodzaakt uw klacht af te wijzen.
Er zal dan een bedrag van 50euro in rekening worden gebracht en ontvangt u het matras retour. Blijkt dat het een fabrieks fout betreft, dan kan de klacht voor garantie in aanmerking komen.


Wat nu?? Wij hebben geen andere matras waarop we kunnen slapen.
Wij denken dat ze de schuld bij ons neer leggen zodat ze geen garantie gaan geven, en is het normaal dat ze het matras komen ophalen? En als het blijkt dat het geen fabrieksfout is, mogen ze dan E50,00 in rekening brengen?

Vriendelijke groet, Fam Kuipers

408 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

la
door lappetop - Apr 16, 2004 om 13:12
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Geachte Familie Kuipers,

De aanname van de Wehkamp is waarschijnlijk dat u uw matras heeft vervangen door één van hun producten. Het feit dat Wehkamp de matras komt ophalen isgeen vreemd fenomeen zij doen dit met al hun spullen al komt het inderdaa wat vreemd over om ditmet zo'n groot goed te doen.

Voor het berekenen van de 50 euro zijn de meningen verdeeld. De één vind het een redelijke waarschuwing vor bedriegers de ander vindt het een dreigement. Het is uiteindelijk aan u of u zeker weet dat uw matras door een fabrieksfout kapot is.

Wat betreft het niet hebben van een matras tijdens de afwezigheid hiervan is het een telefoonje waard om te achterhalen of de mogelijkheid bestaat of Wehkamp kan langskomen.

user123
door user123 - Apr 16, 2004 om 13:12
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

Met die 50 euro werpt Wehkamp een drempel op. Ik denk dat zij hier een zeer goede reden voor hebben. Er zal hoogstwaarschijnlijk te veel onterecht geklaagd worden. U zal er dus zeker van moeten zijn dat uw klacht terecht is. Een licht kuilvorming na 5 jaar is bijvoorbeeld normaal bij een goedkope matras.

pi
door piet44m - Mar 7, 2012 om 14:55
27 Antwoorden / 0 Vragen
0

ik denk dat het aantal dieren(ook het vee) gewoon met een factor 10 terugmoet, want de een naar de andere ziektegolf volgt elkaar op ,en dit ook in het belang van de volksgezondheid dan zijn we meteen van het mestprobleem af, en die vreselijke stank.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

GK
GKHB - Sep 29, 2024 om 06:47
Huishouden & energie

Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?

Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie:   Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer

Co
Cor0789 - Sep 15, 2024 om 16:38
Geldzaken & recht

Verhuurder weigert inzage servicekosten aan huurcommissie. Wat nu?

Een huurder van onze flat (66 woningen)  heeft huurcommissie ingeschakeld om te beoordelen of de onderliggende facturen van de servicekosten wel kloppen. 

De huurcommissie heeft een onderzoeksrapport geschreven en de servicekosten op 0 gezet omdat verhuurder ondanks herhaald verzoek weigert inzage in de facturen te geven. 

Zoals huismeesterkosten terwijl er geen huismeeste ... Lees meer