vl
door vlievis Aug 7, 2009 om 22:32
Huishouden & energie

Wat moet ik doen?

In novembern 2006 (ja, haast 3 jr. geleden) onze vaste instalateur,loodgieter besteld om een kraan in onze badkamer te repareren.Een in de muur ingebouwde GROHE kraan. Knop om om te schakelen vaan wateruitloop naar hand douche werkte niet meer.De man heeft onderzoek gedaan en kwam tot de konklusie dat er een nieuw onderdeel in de kraan gezet moest worden.Hij heeft een paar digitale foto's van het geheel gemaakt en zou het bestellen.Enige weken later kwam er een monteur om het onderdeel  in de kraan te zetten.Na 5 minuten kwam de man er achter dat het juiste onderdeel niet paste en er ook niet meer uit te halen was.2e monteur opgetrommeld en beide heren zijn 3.30 uur samen met hamer en schroevedraaier bezig geweest en hebben daarbij ook de ingebouwde apparatuur vernield.Klacht bij de baas ingediend.Antwoord: O.K. Ik breng deze uren bij U niet in rekening en zal alles nieuw bestellen.ook de in de muur ingebouwde apparatuur moest vernieuwd

worden en daarbij moesten 6 wand tegels uit de muur verwijderd worden.Gewoon kapot geslagen dus. Enige oplossing zou zijn dat de nieuwe kraan dan op een roexstvrij stale plaat gemonteerd zou worden en dan over het ontstane gat in de muur gezet zou worden.

De instalateur verkoopt zijn bedrijf 15 maanden later en er was nog niets gerepareerd.De opvolger in het bedrijf neemt de klus over en nu weer 17 maanden later is alles eindelijk klaar.Alleen er zit een prachtige roestvrij stalen plaat op de muur met 2 hyper moderne keramische kranen er op alles keurig afgewerkt alleen wij kunnen ons bad niet vol laten lopen want er zit geen uitloop voor het water ingebouwd.Alleen de boven hangende handdouche kan gebruikt worden maar daar laat je natuurlijk geen bad mee vol lopen.Er kwam wel een nota van zo'n elf honderd euro maar bij navraag bij de instalateur waar de baduitloop zat.daar moest hij het antwoord op schuldig blijven.Hij zou het aan het personeels lif vragen die alles geplaatst had.Die gaf als antwoord : er zat in de doos geen baduitloop, dus ik kon er ook geen plaatsen. Nu weer 5 weken later nog steeds geen antwoord of ook maar enige aktie ondernomen.

Wie weet of er in Nederland een instantie bestaat waar ik met mijn klacht terecht kan en die mij kan adviseren wat te doen?

295 2 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Aug 7, 2009 om 23:52
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Goh daar word je niet vrolijk van zoveel gepruts. Kijk even of die toko bij een branchevereniging is aangesloten. Je hebt in feite recht op herstel van de situatie en het (nieuwe) bedrijf toont wel enige goede wil, alleen het wordt niet bepaald kundig afgehandeld.

edwardus
door edwardus - Aug 7, 2009 om 23:54
6844 Antwoorden / 14 Vragen

P.S. een nota lijkt mij niet terecht, alleen een nota voor de oorspronkelijke simpele klus zou op z'n plaats zijn, de rest van de kosten moeten voor rekening van de ondernemer zijn omdat het door hun toedoen volledig fout is gelopen.