Wehkamp
wat heeft de wehkamp een slecht service
mijn heb is nog geen 3 jaar oud wij laggen in een kuil met zijn twee ik heb de service opgebeld dat me matras was doorgezakt toen zeide ze dat ze het ook niet leuk vonden voor mij maar ze hebben ze bed gemaakt en heb nu ook geen last meer van mijn rug en ik ligt weer recht
voor het zelfde geld gebeurt dat gelijk naar een maand
en dan zeg de wehkamp nu gewoon dat het niet in de garatie valt en dat ik het gewoon moet betalen
dat ze dat in een mail hebben gestuurt die ik niet meer heb maar wel het garantie bewijs die ik heb staat het niet in
me mensen die mijn bed hebben gemaakt zeiden ook dat het onder de garantie valt dus het ik getekent krijg ik een brief dat het niet zo is en dat ik genoeg voor 2 stukken extra in mijn bed met betalen
lekker garantie noemen ze dat
en nu zegt de weh
Is toch duidelijk? TS heeft 3 jaar geleden matras gekocht, die nu doorgezakt is.
Wehkamp beweert dat doorzakken niet onder de garantie valt, dus: wat nu?
@rapil, @tappie,
Tja, niet iedereen is Neerlandicus. Maar om nu zó te reageren.
Met een beetje goede wil kun je lezen dat er een reparatie aan een bed is uitgevoerd omdat de matras in een deuk lag en dat er nu onenigheid is over wél onder de garantie of niet onder de garantie.
Minimaal 1 jaar garantie
Op alle bij wehkamp.nl gekochte artikelen heb je ten minste 1 jaar garantie.
3 jaar interieurgarantie
wehkamp.nl biedt drie jaar volledige garantie op meubelen, bedden en matrassen (met uitzondering van tuinmeubelen en woningtextiel). Er staat een garantielogo bij de artikelen met 3 jaar garantie. Volledige garantie betekent bij een gegronde klacht geen voorrijkosten, gratis reparatie of een nieuw product als het artikel niet gerepareerd kan worden. De aanschafwaarde is dus 3 jaar gegarandeerd.
Fabrieksgarantie
Fabrikanten geven fabrieksgarantie op hun producten. De termijn en inhoud van deze fabrieksgarantie vind je terug in de gebruiksaanwijzing van het artikel.
Als de klacht gegrond is, komen alle kosten (inclusief voorrij- en/of verzendkosten) binnen de garantietermijn voor rekening van wehkamp.nl.
Mogelijk verwijzen wij je naar de servicedienst/helpdesk voor een snellere afhandeling. Servicemedewerkers die technische kennis hebben over het specifieke apparaat en/of merk helpen jou dan bij het oplossen van de artikelklacht. Uiteraard zijn wij verantwoordelijk voor een juiste afhandeling van de klacht.
Na de (fabrieks)garantietermijn
Zodra je een artikelklacht bij ons meldt, bekijken wij of er garantie van toepassing is en wat een passende oplossing voor het probleem is. Maar ook na afloop van de (fabrieks)garantietermijn kun je met een gegronde klacht bij ons terecht. Kun je redelijkerwijs verwachten dat een artikel na een bepaalde periode en bij normaal gebruik nog goed zou moeten functioneren en is het gebrek aan het product buiten jouw schuld om ontstaan, dan zullen wij het artikel (laten) repareren of vervangen. In alle gevallen bewaken wij de snelle afhandeling van de klacht.
Soms is het redelijk om een deel van de kosten zelf te betalen. Bijvoorbeeld als je het product een lange tijd op een normale manier hebt kunnen gebruiken en je dit door de reparatie langer kunt gebruiken. Of je hebt een product al lange tijd gebruikt en je krijgt een nieuw product. Als het redelijk is om een deel van de kosten door te berekenen, dan informeren we jou hier vooraf over.
Gegronde klacht
De klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:
* beschadiging door opzet, of door nalatigheid;
* onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud;
* normale slijtage en/of
* beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.
{"Als ik het goed begrijp was na 3 jaar het matras doorgezakt. Dit is door Wehkamp gemaakt.
Na 1 maand was er weer een kuil ontstaan in het matras.
Dit valt volgens Wehkamp niet onder de garantie.
Volgens de mensen die het matras gerepareerd heeft valt deze nieuwe kuil wat na een maand ontstaan is wel onder de garantie. Wehkamp beweert van niet."}
In de algemene voorwaarden van Wehkamp ( aanvullende voorwaarden staat het volgende:
Wehkamp geeft 3 maanden garantie op door
haar verrichte herstelwerkzaamheden.
U kunt het beste aangetekend een brief sturen aan Wehkamp.
Schrijf dat Wehkamp in de aanvullende voorwaarden vermeldt dat er 3 maanden garantie op reparatie is.
U heeft op dit matras geslapen, dus normaal gebruik van het matras gemaakt. U vindt dus dat Wehkamp gratis dit matras moet herstellen omdat na 1 maand op dit matras slapen weer een kuil in het matras is ontstaan.
Copie brief + verzendbewijs van brief bewaren.
Het zou misschien helpen als mensen hun eigen berichtje eens kritisch doorlezen voordat ze het versturen. Dit lijkt echt nergens op.
@tdehond,
TS schrijft m.i. NIET dat na reparatie wéér een kuil is opgetreden, maar zegt:
.....voor het zelfde geld gebeurt dat gelijk naar een maand .....
Dat is dus overbodige info.
Bovenstaand verhaal is dus niet van toepassing.
Met vr.gr.
[quote=ikkenietweet schreef op woensdag 24 aug 2011, 17:50]Het zou misschien helpen als mensen hun eigen berichtje eens kritisch doorlezen voordat ze het versturen. Dit lijkt echt nergens op.
Het zou misschien helpen als sommige "deskundigen" hier meer begrip zouden opbrengen voor mensen die mogelijk aan dyslexie of een ander probleem hebben waardoor zij zich wat minder duidelijk uitdrukken in A.B.N.
Het lukte hier al vast 2 helpers om de vraag te begrijpen en de moeite te nemen dit te beantwoorden zonder lelijk te doen tegen de vraagsteller.
[quote=edrick3 schreef op woensdag 24 aug 2011, 17:52]@tdehond,
TS schrijft m.i. NIET dat na reparatie wéér een kuil is opgetreden, maar zegt:
.....voor het zelfde geld gebeurt dat gelijk naar een maand .....
Dat is dus overbodige info.
Bovenstaand verhaal is dus niet van toepassing.
Met vr.gr.
U heeft gelijk.
--------
Sorry vraagsteller. Dan had ik het toch verkeerd begrepen. Neem me niet kwalijk.
aan vraagsteller
Mocht binnen 3 maanden weer een kuil ontstaan nadat u er normaal op geslapen heeft, dan valt het naar mijn mening onder de garantie van reparatie en kunt u doen wat ik had voorgesteld.
En vraagsteller,
sorry dat er mensen minder aardig tegen u doen. Maar dat schijnen sommige beantwoorders hier normaal te vinden.
Mijn excuses daarvoor.
De matras ligt in een deuk, wat wil je ook met 2 extra stukken in je bed.
Nu even serieus: ik vraag me werkelijk af of de goede adviezen van Edrick en Tdehond in dit geval doeltreffend zijn.
Deborah, het is misschien beter als je met je verhaal en alle papieren naar het Juridisch Loket gaat en je daar laat helpen. Veel succes.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer