de
door deborahoud2307 Aug 24, 2011 om 17:03
Huishouden & energie

Wehkamp

wat heeft de wehkamp een slecht service
mijn heb is nog geen 3 jaar oud wij laggen in een kuil met zijn twee ik heb de service opgebeld dat me matras was doorgezakt toen zeide ze dat ze het ook niet leuk vonden voor mij maar ze hebben ze bed gemaakt en heb nu ook geen last meer van mijn rug en ik ligt weer recht

voor het zelfde geld gebeurt dat gelijk naar een maand

en dan zeg de wehkamp nu gewoon dat het niet in de garatie valt en dat ik het gewoon moet betalen

dat ze dat in een mail hebben gestuurt die ik niet meer heb maar wel het garantie bewijs die ik heb staat het niet in

me mensen die mijn bed hebben gemaakt zeiden ook dat het onder de garantie valt dus het ik getekent krijg ik een brief dat het niet zo is en dat ik genoeg voor 2 stukken extra in mijn bed met betalen

lekker garantie noemen ze dat

en nu zegt de weh

1493 19 Rapporteer

tappie
door tappie - Aug 24, 2011 om 17:21
289 Antwoorden / 82 Vragen

Ben ik de enige die hier geen chocola van kan maken?
Wat een warrig verhaal

rapil
door rapil - Aug 24, 2011 om 17:29
433 Antwoorden / 0 Vragen

Graag in gewoon nederlands. Wa ike nit snappe.

atenias
door atenias - Aug 24, 2011 om 17:33
75 Antwoorden / 17 Vragen

Is toch duidelijk? TS heeft 3 jaar geleden matras gekocht, die nu doorgezakt is.
Wehkamp beweert dat doorzakken niet onder de garantie valt, dus: wat nu?

edrick3
door edrick3 - Aug 24, 2011 om 17:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@rapil, @tappie,

Tja, niet iedereen is Neerlandicus. Maar om nu zó te reageren.

Met een beetje goede wil kun je lezen dat er een reparatie aan een bed is uitgevoerd omdat de matras in een deuk lag en dat er nu onenigheid is over wél onder de garantie of niet onder de garantie.

Minimaal 1 jaar garantie

Op alle bij wehkamp.nl gekochte artikelen heb je ten minste 1 jaar garantie.

3 jaar interieurgarantie
wehkamp.nl biedt drie jaar volledige garantie op meubelen, bedden en matrassen (met uitzondering van tuinmeubelen en woningtextiel). Er staat een garantielogo bij de artikelen met 3 jaar garantie. Volledige garantie betekent bij een gegronde klacht geen voorrijkosten, gratis reparatie of een nieuw product als het artikel niet gerepareerd kan worden. De aanschafwaarde is dus 3 jaar gegarandeerd.

Fabrieksgarantie
Fabrikanten geven fabrieksgarantie op hun producten. De termijn en inhoud van deze fabrieksgarantie vind je terug in de gebruiksaanwijzing van het artikel.

Als de klacht gegrond is, komen alle kosten (inclusief voorrij- en/of verzendkosten) binnen de garantietermijn voor rekening van wehkamp.nl.

Mogelijk verwijzen wij je naar de servicedienst/helpdesk voor een snellere afhandeling. Servicemedewerkers die technische kennis hebben over het specifieke apparaat en/of merk helpen jou dan bij het oplossen van de artikelklacht. Uiteraard zijn wij verantwoordelijk voor een juiste afhandeling van de klacht.

Na de (fabrieks)garantietermijn
Zodra je een artikelklacht bij ons meldt, bekijken wij of er garantie van toepassing is en wat een passende oplossing voor het probleem is. Maar ook na afloop van de (fabrieks)garantietermijn kun je met een gegronde klacht bij ons terecht. Kun je redelijkerwijs verwachten dat een artikel na een bepaalde periode en bij normaal gebruik nog goed zou moeten functioneren en is het gebrek aan het product buiten jouw schuld om ontstaan, dan zullen wij het artikel (laten) repareren of vervangen. In alle gevallen bewaken wij de snelle afhandeling van de klacht.

Soms is het redelijk om een deel van de kosten zelf te betalen. Bijvoorbeeld als je het product een lange tijd op een normale manier hebt kunnen gebruiken en je dit door de reparatie langer kunt gebruiken. Of je hebt een product al lange tijd gebruikt en je krijgt een nieuw product. Als het redelijk is om een deel van de kosten door te berekenen, dan informeren we jou hier vooraf over.

Gegronde klacht
De klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:

* beschadiging door opzet, of door nalatigheid;
* onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud;
* normale slijtage en/of
* beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.

tdehond
door tdehond - Aug 24, 2011 om 17:47
4744 Antwoorden / 9 Vragen

{"Als ik het goed begrijp was na 3 jaar het matras doorgezakt. Dit is door Wehkamp gemaakt.
Na 1 maand was er weer een kuil ontstaan in het matras.
Dit valt volgens Wehkamp niet onder de garantie.

Volgens de mensen die het matras gerepareerd heeft valt deze nieuwe kuil wat na een maand ontstaan is wel onder de garantie. Wehkamp beweert van niet."}

In de algemene voorwaarden van Wehkamp ( aanvullende voorwaarden staat het volgende:

Wehkamp geeft 3 maanden garantie op door
haar verrichte herstelwerkzaamheden.

U kunt het beste aangetekend een brief sturen aan Wehkamp.

Schrijf dat Wehkamp in de aanvullende voorwaarden vermeldt dat er 3 maanden garantie op reparatie is.
U heeft op dit matras geslapen, dus normaal gebruik van het matras gemaakt. U vindt dus dat Wehkamp gratis dit matras moet herstellen omdat na 1 maand op dit matras slapen weer een kuil in het matras is ontstaan.

Copie brief + verzendbewijs van brief bewaren.

ik
door ikkenietweet - Aug 24, 2011 om 17:50
16 Antwoorden / 3 Vragen

Het zou misschien helpen als mensen hun eigen berichtje eens kritisch doorlezen voordat ze het versturen. Dit lijkt echt nergens op.

edrick3
door edrick3 - Aug 24, 2011 om 17:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tdehond,

TS schrijft m.i. NIET dat na reparatie wéér een kuil is opgetreden, maar zegt:
.....voor het zelfde geld gebeurt dat gelijk naar een maand .....
Dat is dus overbodige info.

Bovenstaand verhaal is dus niet van toepassing.

Met vr.gr.

tdehond
door tdehond - Aug 24, 2011 om 17:54
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=ikkenietweet schreef op woensdag 24 aug 2011, 17:50]Het zou misschien helpen als mensen hun eigen berichtje eens kritisch doorlezen voordat ze het versturen. Dit lijkt echt nergens op.

Het zou misschien helpen als sommige "deskundigen" hier meer begrip zouden opbrengen voor mensen die mogelijk aan dyslexie of een ander probleem hebben waardoor zij zich wat minder duidelijk uitdrukken in A.B.N.

Het lukte hier al vast 2 helpers om de vraag te begrijpen en de moeite te nemen dit te beantwoorden zonder lelijk te doen tegen de vraagsteller.

tdehond
door tdehond - Aug 24, 2011 om 17:58
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 24 aug 2011, 17:52]@tdehond,

TS schrijft m.i. NIET dat na reparatie wéér een kuil is opgetreden, maar zegt:
.....voor het zelfde geld gebeurt dat gelijk naar een maand .....
Dat is dus overbodige info.

Bovenstaand verhaal is dus niet van toepassing.

Met vr.gr.

U heeft gelijk.

Sorry vraagsteller. Dan had ik het toch verkeerd begrepen. Neem me niet kwalijk.

aan vraagsteller

Mocht binnen 3 maanden weer een kuil ontstaan nadat u er normaal op geslapen heeft, dan valt het naar mijn mening onder de garantie van reparatie en kunt u doen wat ik had voorgesteld.

En vraagsteller,
sorry dat er mensen minder aardig tegen u doen. Maar dat schijnen sommige beantwoorders hier normaal te vinden.
Mijn excuses daarvoor.

bosbess
door bosbess - Aug 24, 2011 om 17:59
354 Antwoorden / 40 Vragen

De matras ligt in een deuk, wat wil je ook met 2 extra stukken in je bed.

Nu even serieus: ik vraag me werkelijk af of de goede adviezen van Edrick en Tdehond in dit geval doeltreffend zijn.

Deborah, het is misschien beter als je met je verhaal en alle papieren naar het Juridisch Loket gaat en je daar laat helpen. Veel succes.

edrick3
door edrick3 - Aug 24, 2011 om 18:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@deborahoud2307,

In aansluiting op bosbess: als je HIER op klikt met je muis vind je de informatie over het Juridisch Loket en waar ze zitten.

tenormin
door tenormin - Aug 24, 2011 om 18:49
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Edrick3 17:23
Ik zal het, off topic, maar schrijven: Dit zou de reactie van iedereen moeten zijn om het aangenaam te blijven vinden om op het forum van KASSA zijn/haar mening niet onmiddellijk de grond in te boren. In dit geval dus taalgebruik. Ik wil u daar graag een compliment voor geven. Net als in gesproken taal: hoe feller men wordt hoe grover het taalgebruik (daar heb ik zelf ook last van, niet met gesproken woord) maar vooral op deze site. Je wordt gefrustreerd als je echt tracht je best te doen en je wordt neergesabeld door.....de rode duimen. Maar sommige "woordvoerders" zijn zo enorm scherp met de pen dat het soms tot irritatie wekt. Als ik een hoed droeg, nam ik hem nu voor u af!

edrick3
door edrick3 - Aug 24, 2011 om 18:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tenormin,

Thnx!!

tenormin
door tenormin - Aug 24, 2011 om 18:54
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=ikkenietweet schreef op woensdag 24 aug 2011, 17:50]Het zou misschien helpen als mensen hun eigen berichtje eens kritisch doorlezen voordat ze het versturen. Dit lijkt echt nergens op.

Ja, het is iets lastiger lezen, maar wel te lezen. TS probeert zijn/haar best te doen om iets uit te leggen en beheerst de Nederlandse taal niet zo goed; misschien geen Nederlander die zijn best doet; misschien....wat dan ook. In TS ogen is het dus wel goed geprobeerd om uit te leggen.

zo
door zoeker - Aug 25, 2011 om 14:43
78 Antwoorden / 3 Vragen

Ik begrijp dat het matras binnen 3 jaar is doorgezakt en is gerepareerd door Wehkamp, alleen nu bepaalt Wehkamp dat dit niet onder de garantie valt.

Voor zover ik weet geldt bij een aantal winkels voor matrassen de regel dat onder gebruiksfouten ook wordt verstaan: als een matras geschikt is voor bijvoorbeeld gewicht tot 90kg, maar wordt beslapen door iemand met hoger gewicht. In dat geval worden de vering en/of het schuim (afh. van waar de vulling uit bestaat) extra belast en kunnen ze de verwachtte levensduur niet garanderen.
Of Wehkamp dit ook hanteert weet ik niet, maar het zou een overweging kunnen zijn die zij meenemen.

tenormin
door tenormin - Aug 25, 2011 om 16:30
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=zoeker schreef op donderdag 25 aug 2011, 14:43]Ik begrijp dat het matras binnen 3 jaar is doorgezakt en is gerepareerd door Wehkamp, alleen nu bepaalt Wehkamp dat dit niet onder de garantie valt.

Voor zover ik weet geldt bij een aantal winkels voor matrassen de regel dat onder gebruiksfouten ook wordt verstaan: als een matras geschikt is voor bijvoorbeeld gewicht tot 90kg, maar wordt beslapen door iemand met hoger gewicht. In dat geval worden de vering en/of het schuim (afh. van waar de vulling uit bestaat) extra belast en kunnen ze de verwachtte levensduur niet garanderen.
Of Wehkamp dit ook hanteert weet ik niet, maar het zou een overweging kunnen zijn die zij meenemen.

Toevallig (nou niet toevallig) heb ik in april een nieuw bed gekocht, gewoon in een winkel. Maar toen ik een in mijn ogen goed matras wilde proberen werd me wel verteld dat dit een matras was voor zware mensen en veel te hard zou liggen. Vervolgens de springboxen geprobeerd die men mij adviseerde en ben ik sinds juli weer in het bezit van een heerlijk matras (met ombouw en alles). 10 Jaar garantie, best wel veel.

we
door wehkamp_webcare - Aug 29, 2011 om 08:57
83 Antwoorden / 0 Vragen

Op de eerste plaats wil ik namens wehkamp.nl excuses aanbieden voor de deze gang van zaken. Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: fritspieters@wehkamp.nl

er
door ericw - Aug 31, 2011 om 22:54
124 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Hoe lang moet garantie duren? 3 jaar oke maar wat als door (veelvuldig) gebruik een stoel of matras inzakt en niet meer is zoals deze is aangeschaft is dat dan garantie? Het lijkt mij geen garantie maar "omderhoud" een auto heeft ook 3 jaar garantie maar de banden zult u toch echt zelf moeten betalen!!!!!! (dit noemt met onderhoudskosten)

Mvg, Eric

tenormin
door tenormin - Aug 31, 2011 om 23:04
16849 Antwoorden / 108 Vragen

ericw, zie mijn donderdag 14:43 ervaring. Ik heb 10 jaar garantie voor mijn nieuwe springbox (is inmiddels al een maand "oud"). Niet bij Wehkamp gekocht hoor, maar bij een oud familiebedrijf, Schuijt in Leidschendam.