lesonge
door lesonge Oct 20, 2013 om 18:17
Huishouden & energie

Welke boxspring

Hallo,
Mijn man en ik zoeken een goede boxspring. probleem is dat ik keihard moet liggen. Mijn man gewoon medium.
welke boxspring kunt u ons aanraden. het is niet de bedoeling dat we elke paar jaar weer een nieuwe moeten. qua kussen is latex het beste voor mij. Dus help?????
alvast heel erg bedankt
groet Dinie

2683 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 20, 2013 om 18:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Iemand iets aanraden, kan ik niet. Weet wel dat een boxspring eigenlijk een combinatie is van een bak met veren en daarbovenop twee matrassen. Dus u zou sowieso twee verschillende matrassen moeten nemen.

Misschien hebt u hier iets aan? Klik hier.

tenormin
door tenormin - Oct 20, 2013 om 23:00
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Hallo lesonge, kan wel met allerlei merknamen gaan strooien, maar een matras is zo gigantisch persoonlijk dat ik je alleen maar kan adviseren (en nog met klem ook, brutaal hé) naar een goede zaak te gaan, gewoon zo'n al heel lang (misschien lokale) bekende speciaalzaak die je in alle eerlijkheid en vakkennis het één en ander kan vertellen. Proefslapen is bij zulke zaken vaak ook een optie. Alleen, het is geen goedkoop grapje, maar neem aan dat dit wel bekend zal zijn. Ga niet over één nacht ijs, koop zeker niet online en teken niets. Maar met een eerlijk ondernemer kom je er vast wel uit. Het 'proefslapen' klinkt onhygiënisch maar het matras heeft (als het goed is) een soort siliconen cover. Heb zelf 14 dagen geprobeerd, bij het derde matras had ik "hem". Dus geen spontane aankoop doen, hoor. Hoop dat je ergens zo'n oude, vertrouwde winkel kunt vinden en wens je veel succes.

aurora1
door aurora1 - Oct 21, 2013 om 01:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees ook eens dit (klik) door.
Een boxspring, de bak met veren, dus verend, is nooit hard of keihard, ongeacht wat voor matras je erop legt. Dan zou je moeten kiezen voor een latten- of planken bodem, hardboard gaatjesbodem of bijv. ijzeren bodem. Ik zou eens een kijkje nemen in meerdere beddenwinkels en die verschillen eens goed bekijken en proberen. Verder ook niet direct kopen als iets lijkt te bevallen maar eerst nog verder kijken of een nachtje erover slapen.

lesonge
door lesonge - Oct 21, 2013 om 14:37
20 Antwoorden / 12 Vragen

Allemaal heel erg bedankt voor de antwoorden

tenormin
door tenormin - Oct 24, 2013 om 16:32
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=bedadviseur schreef op donderdag 24 okt 2013, 16:20]De beste methode om uw keuze te bepalen is door middel van een spierspanningsmeting. Meer informatie:www.beddenadvies.nl

Moet u er wel bij vermelden dat deze meting geld kost. Weet u nog, uw advies op ander matras Topic?

be
door bedadviseur - Oct 26, 2013 om 10:38
14 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 24 okt 2013, 16:32][quote=bedadviseur schreef op donderdag 24 okt 2013, 16:20]De beste methode om uw keuze te bepalen is door middel van een spierspanningsmeting. Meer informatie:www.beddenadvies.nl

Moet u er wel bij vermelden dat deze meting geld kost. Weet u nog, uw advies op ander matras Topic?

Voor niets gaat de zon op! Een secure meting vergt voor 2 personen een half dagdeel.

haarp
door haarp - Oct 26, 2013 om 12:42
514 Antwoorden / 62 Vragen

Ik zoek ook een keiharde matras. Als iemand een link heeft alvast bedankt. Bij de grotere winkels ben ik nog niet geslaagd.