PerCeptie
door PerCeptie Apr 23, 2019 om 09:57
Huishouden & energie

Welke klussen vallen onder het lage btw-tarief

Hoi,

Ik was aan het kijken voor een schilder en las op deze website: https://www.homedeal.nl over een 9% btw-tarief voor schilders. Ik had hier nog nooit over gehoord, maar toen ik wat verder ging lezen, bleek dit te kloppen.
Weet iemand of dit ook voor andere werkzaamheden het geval is, i.p.v. het gebruikelijke 21% btw-tarief?
Ik wil in dat geval misschien een aantal dingen combineren.

14116 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 23, 2019 om 10:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In de link ook nog even bovenaan op het onderstreepte klikken.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Apr 23, 2019 om 10:05
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Perceptie ,

Lees deze informatie eens door ,

https://www.verbouwkosten.com/verbouwing-btw-9/

Ps : Ik heb de link veranderd , was dezelfde als @tijger1

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 23, 2019 om 10:28
16885 Antwoorden / 202 Vragen

(MARITA5@ het was mij opgevallen dat de eerste reactie ook over schilderen ging en niet uitgebreider, vandaar mijn reactie)

marita5
door marita5 Apr 23, 2019 om 10:33
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@heremietkreeft , Ik zag de reactie van @tijger1 ook niet . Bij plaatsen zag ik pas de reactie van @tijger1, de link was dus dubbel . Inmiddels aangepast .

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 23, 2019 om 10:24
16885 Antwoorden / 202 Vragen

U vraagt naar toepassen lage BTW tarief voor klussen.
Omdat klussen meer is dan alleen schilderen hierbij aanvullende info via https://financieel.infonu.nl/belasting/160397-lage-btw-tarief-bij-renovatie-ook-in-2018-en-2019-mogelijk.html  U ziet dan alle klussen waarvoor de regeling geldt.

da
door davelubeck - Apr 24, 2019 om 15:28
9 Antwoorden / 0 Vragen

Informatie bij Kamer van Koophandel / belastingdienst .