bo
door boreel102 Nov 25, 2006 om 13:29
Huishouden & energie

Welke stofzuiger gebruikt u.???

Hallo,
Onlangs heb ik een nieuwe stofzuiger gekocht bij de firma:Blokker
En wel van het merk Germatic BSC-2000w.4. Nog nooit van mijn leven heb ik zo'n slecht artikel in mijn huis gehad, het is een stofzuiger waar geen stofzak in hoeft. Als hij is gereinigd kun je er nauwelijks het hele huis mee stofzuigen of de kracht van de zuiging is al verdwenen. let wel hij heeft een vermogen van 2000 watt.Heeft u ook ervaring met deze stofzuiger wil ik dit graag weten. Ook het schoonmaken van het filter is lastig en onpraktisch, het is een nationale ramp en het is een schande dat dit soort apparaten op de markt mogen verschijnen.

Met vriendelijke groet Boreel102.

3200 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

En laat nou nog zeer recent dit probleem met de stofzak loze stofzuiger in een consumentenrubriek aan de orde zijn geweest, ik weet alleen niet meer of dat bij Kassa of Radar was. Ook hier op de site kwam al een recent een soortgelijke vraag langs mbt ontevredenheid.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zie Engeltje:
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&qid=217069&cat=25476

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Volgens mij heeft de Blokker die stofzuigers van "TellSell". Zegt mij genoeg in ieder geval. LOL

Een Dyson-stofzuiger (die hebben dat systeem zonder stofzakken ontwikkeld) kun je niet namaken net zoals niemand kan tippen aan een Miele wasmachine.

Een andere optie is Nilfisk (die hebben wel stofzakken trouwens).

Dan heb je het wat goede stofzuigers betreft wel zo'n beetje gehad.

Groetjes. ;-)

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze stofzuigers gebruik ik:

Philips TCX 635 (al 11 jaar)

Philips Duathlon wet & dry

En 2000 watt zegt niks over de zuigkracht, sommige stofzuigers van 1300 watt hebben een betere zuigkracht dan sommige stofzuigers van 2000 watt.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stoffer en blik, wil ook nog wel eens helpen.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

jonjo@ een stofmuts ook.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Gerrit. Dat lijkt mij een leuk gezicht.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zonder zak alleen de Dyson...

verder is de bouwmarkt ook goed, ook de merkloze met filter die ook water kunnen zuigen, de nieuwe van 1200 watt is uitstekend, nadat ik de oude van 650 watt die stuk viel van de trap... 8 m hoogte, om de dakgoten te legen, en die blijven zuigen tot ze vol zitten!

Als je een onbekende met zak koopt, vaak geen zak te krijgen, daarom deze alleszuiger gekocht... nu mijn 2e en ik hoef geen zak, sinterklaas is al erg genoeg...

Let op! bij ontstoppen keukengootsteen zat de buurvrouw enkele uren later in de stank... ik had tevens de wc en badkamer de sifon leeg gezogen, dus stank voor dank!

ve
door verwijderd - Jan 6, 2007 om 01:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze stofzuiger heb ik ook gekocht, zes weken geleden bij Blokker.

Ik heb dezelfde klachten.
In de gebruiksaanwijzing staat dat je het
stofreservoir moet legen als de indicator rood wordt en zo'n twee keer
per jaar het hele filter.
Het tussendoor legen van het reservoir is niet afdoende en na het hele filter binnenste buiten te hebben schoongemaakt doet ie 't even goed maar verliest na vijf minuten veel zuigkracht.
Het schoonmaken van het filter is een hele klus en zou dus vaker moeten dan in de gebruiksaanwijzing staat. Bovendien is het zeker geen 2000 watt meer na en paar minuten.

~Heidi & Koen

Bij de Blokker zeggen ze dat ik het filter moet schoonmaken en "Dit is niet van één keer stofzuigen"
Terwijl een ander medewerker een half uur daarvoor het filter had schoongemaakt.

Deze stofzuiger doet niet wat hij zou moeten doen en het liefst zou ik het ding bij de Blokker op de stoep zetten. Maar ik wil natuurlijk ook gewoon mijn geld terug.

ve
door verwijderd - May 12, 2007 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb deze ook bij Blokker gekocht. Hij zuigt bij mij 3 a 5 min. waarna de zuigkracht is verdwenen. Hierna moet je het hele filter schoonmaken om weer 2 a 3 min. te kunnen stofzuigen. Hij staat nu op zolder. Het is een grote ellende en dus niet te gebruiken.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2007 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

gelukkig tref ik hier iemand met de zelfde klacht als ik, wat een ramp deze stofzuiger.miskoop van het jaar, ben  nu op zoek naar de leverancier wie kan mij daar aan helpen,voor dit product wil ik mijn geld terug.misschien kunnen we de handen in 1 slaan.zelfs in het garantie boekje kan ik geen klantenservicenr vinden.

ga als eerste een klacht indienen bij blokker per e-mail,hopelijk doen meer mensen dit

linda

ve
door verwijderd - Nov 20, 2007 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

met een post van een jaar geleden? en een reactie van 6 maanden geleden?

Ik wens u sterkte

ve
door verwijderd - Feb 23, 2009 om 19:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb bij Blokker die Germatic stofzuiger gekocht en ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n fijne stofzuiger heb gekocht.

Goedkoop, superlicht, enorme zuigkracht en makkelijk schoon te maken met een oude afwasborstel.

M'n Miele heb ik opgeborgen voor noodgevallen maar tot nu toe niet meer nodig gehad.

Groeten Bigmike1

ve
door verwijderd - Feb 23, 2009 om 19:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou die stofzuiger nog leven van boreel102 uit nov 2006? :-)

Ken(bijna)niet....

ve
door verwijderd - Oct 13, 2014 om 16:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

kenwel2 schreef op maandag 23 feb 2009, 19:44: Zou die stofzuiger nog leven van boreel102 uit nov 2006? :-)
Ken(bijna)niet....

ve
door verwijderd - Oct 13, 2014 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

kenwel2 schreef op maandag 23 feb 2009, 19:44: Zou die stofzuiger nog leven van boreel102 uit nov 2006? :-)
Ken(bijna)niet....

Ja die stofzuiger leeft nog steeds en als ik de zolder heb gedaan want daar staat hij nu permanent,
haal ik hem uit elkaar en ga er mee naar buiten en daar ik ook toen een Kompressor heb gekocht word hij uitgeblazen en dan weer moeilijk in elkaar zetten het filter, maar ik vraag me af of dit bericht nog iedereen bereikt, ik was het eigenlijk een beetje vergeten die waardeloze zuiger, maar om hem weg te doen??? ik heb er inmiddels drie, maar niet zonder stofzak gewoon met.