jd
door jdbeste1 Oct 21, 2013 om 22:38
Huishouden & energie

Witte vlekken op hemd

Ik heb op 2 katoenen hemden ( zwarte) een soort witte vlekken zitten die er met wassen niet uitgaan.Het zit bij beide hemden aan dezelfde linkerkant.Mijn vrouw zegt dat dit door mijn deodorant komt maar daar geloof ik dus niks van.Wie weet hoe dit ontstaan kan zijn en of het er ook uitgaat?

3282 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 21, 2013 om 23:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik mag toch aannemen dat als u deodorant gebruikt, dat in beide oksels doet, als dus rechts die witte vlekken niet zitten, kan het daar niet aan liggen.

Zwart katoen is kwetsbaar, maar als u niet toevallig links een kwast met witte verf bewaart, kan ik er verder niets zinnigs over zeggen.

Misschien helpt wassen met een wasmiddel van zwarte kleding een beetje.

aurora1
door aurora1 - Oct 21, 2013 om 23:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees klik hier eens. Vooral een scheut huishoudazijn bij het laatste spoelwater niet vergeten en kijken of dat helpt.

holstein
door holstein - Oct 22, 2013 om 12:21
922 Antwoorden / 16 Vragen

Vreemd dat het niet aan de andere kant zit, want deodorant is vaak funest voor je kleding, zijn maar weinig soorten die geen verkleuring achterlaten, denk ik aan Nivea invisible black en white, de enige goeie die ik kan vinden....

mahadma
door mahadma - Oct 22, 2013 om 12:50
11571 Antwoorden / 51 Vragen

Dat de vlekken op twee shirts aan de zelfde kant zitten, zou je kunnen denken aan een menselijke invloed.

tenormin
door tenormin - Oct 22, 2013 om 14:43
16850 Antwoorden / 108 Vragen

jdebeste1, je schrijft dat er twee witte vlekken zijn, alleen linkerkant. Je schrijft niet dat het onder de oksel zit en je vrouw zegt door de deodorant, maar dat zou dan onder allebei de oksels moeten zitten. Is mij een raadsel waar die vlekken dan vandaan moeten komen; tenzij je met tandpasta aan de gang bent geweest, hoewel, dat zal er met wassen wel uitgaan. Dus graag, als je tijd hebt: waar zitten die vlekken nu precies?

uo
door uomo - Oct 23, 2013 om 12:49
17 Antwoorden / 0 Vragen

Je bent neem ik voor het gemak even aan rechts handig.
Had hier zelf ook last van..
Ben er eens op gaan letten hoeveel ik met mijn rechterarm gestrekt zit, muis, stuur versnellingshandel, schrijven, etc.
Links hangt veel al op dat moment af.
Hierdoor transpireert deze kant meer en laat dus de deodorant vlekken achter.
Helaas je vrouw heeft weer gelijk, ;-)
Doekje voor t bloeden, die van mij ook……..