yoteun
door yoteun Aug 26, 2009 om 13:15
Huishouden & energie

Woonnet Haaglanden

Hallo.

Na een paar jaar bijna elke week gereageerd te hebben, hebben we sinds kort een woning gekregen via woonnet haaglanden.
Nu heb ik mij gelijk na de verhuizing weer ingeschreven omdat de wachttijd een paar jaar is.
We willen nog niet weg, maar je weet nooit hoe het loopt.

Ze vragen voor een lidmaatschap €10 per jaar.
Dat vind ik op zich al raar want ze kunnen niet garanderen dat je in een bepaalde tijd een woning hebt... maar goed.
Netjes betaald weer en mijn woonpas is weer actief geworden.
Nu kom ik op de site staat er het volgende:

Als u drie keer niet reageert op een woningaanbieding wordt u voor drie maanden geblokkeerd.
U kunt dan niet meer reageren op het reguliere aanbod.

Ik kan dus ook niet meer kijken welke huizen er vrij komen en wat ik helemaal raar vind, ik betaal netjes en dan gaan ze je blokeren....!
Verder hebben ze helemaal geen bericht gestuurd dat ze de regels gaan veranderen.Volgens mij kunnen ze dit niet zomaar doen.....

10807 7 Rapporteer

th
door theo blonk - Nov 30, 2011 om 11:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dit ook meegemaakt.
De eerste keer nadat ik belde met een stagiair. Dat was mijn eerste 'strafpunt'. De tweede ontstond toen ik niet reageerde omdat ik op vakantie was. De derde keer kwam, doordat ik uit de brief concludeerde dat bellen niet nodig was. Dit laatste heb ik weten terug te draaien. Maar sindsdien moet ik op mijn hoede zijn, omdat de twee eerdere strafpunten blijven staan.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 30, 2011 om 12:00
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ook een vorm van inkomen verschaffen, volgens mij de bedoeling hiervan.

delftenaar
door delftenaar - Dec 1, 2011 om 09:37
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dat blokkeren gebeurt alleen als je niet reageert na een uitnodigingsbrief, of als je niet komt opdagen tijdens de bezichtiging.
Dat blokkeren staat echt los van je lidmaatschap.

traporgel
door traporgel - Dec 1, 2011 om 12:27
191 Antwoorden / 4 Vragen

Gefeliciteerd, u hebt na lang wachten een nieuwe woning. En prompt gaat u zich weer inschrijven voor een volgende woning. En dat doen uiteraard heel veel mensen zo. De lijst van wachtenden bestaat dus feitelijk uit heel veel mensen die geen eens zin hebben om te verhuizen om dat ze nog niet eens een half jaar in de huidige woning wonen.

Wie maakt het systeem nu eigenlijk wat wijs?

delftenaar
door delftenaar - Dec 1, 2011 om 12:41
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dat maakt het systeem, met al z'n tekortkoming, niet slechter. Als je elk jaar zo een andere woning regelt, krijg je alleen de slechtste woningen. Zonder balkon, of zonder berging, of zonder verwarming. Kans maken op een leukere- of betere woning kost je al gauw 3 jaar 'punten sparen'.

ma
door marnix1 - Dec 1, 2011 om 13:14
256 Antwoorden / 22 Vragen

Traporgel, door de idioot lange wachttijden voor een beetje behoorlijke huurwoning, is het inderdaad raadzaam je gelijk weer in te schrijven.
Het maakt voor mensen die heel hard een woning zoeken echt niet uit dat er zoveel mensen ingeschreven staan, die "slapende" ingeschrevenen reageren toch niet de eerste jaren.
Ik woon in een koophuis maar heb mijn inschrijving mooi laten doorlopen, niemand kan in de toekomst kijken, wie weet wat er met je relatie, gezondheid of baan gebeurt. Of wat de boven-ons-gestelden nog voor ons in petto hebben.
Ik raad ook iedereen aan zich onmiddelijk in te schrijven als men dat mag qua leeftijd.

spooky01
door spooky01 - Dec 1, 2011 om 17:28
418 Antwoorden / 56 Vragen

Al die onzin van dat je je meteen weer moet laten inschrijven. Als je een huurhuis hebt geldt je huren als jaren ingeschreven. Het is alleen(nu nog wel, je weet nooit wanneer het veranderd) belangrijk om je in te schrijven als je een starter bent.