go
door goedkoopje Jan 12, 2008 om 17:30
Huishouden & energie

Zelf cv instaleren

Ik wil een Daalderop 24/80 zelf instaleren is dat te doen ? Ik heb in het verleden al wel een Vailant VCW 242 geinstaleerd en dat is 17 jaar goed gegaan !

288 4 Rapporteer

door 4711 - Jan 12, 2008 om 18:24
885 Antwoorden / 2 Vragen

Gezien de lage verkoopcyfers is het een lastige ketel waar niet iedereen onderdelen in voorraad van heeft en ik heb ook geen ervaring!

Een populair merk als Vaillant of Nefit, en dan niet de goedkoopste project ketel maar net iets duurder type houd het meestal langer vol, hetzelfde voor Remeha, Avanta is goed, maar Quinta is beter na enige jaren... dus ondanks duurder wel langere levensduur!

Als je netjes werkt en alles goed monteer kan het, maar bij garantie is het ene merk lastiger dan andere als het geen erkend vakman was!

Let op de KG want daar zitten grote verschillen en het moet meestal erg hoog naar boven... dus ik plaats bepaalde modellen daarom niet meer!

Succes en ik zou geen Daalderop kiezen wegens de geringe omzet! Goede ketels maar ik heb liever een bekender massa produkt!

cnorrie001
door cnorrie001 - Jan 20, 2008 om 13:07
6 Antwoorden / 0 Vragen

zowieso is de vraag of er nog slechte ketels zijn. ik heb onlangs zelf de remeha quinta gemonteerd, voor het eerst. deze brandt nu de hele "winter" probleemloos. als je idd zorgvuldig werkt en je een beetje inleest op internet dan kom je er vast uit, helemaal als je dit al eerder gedaan hebt. en vwb de garantie; er zijn een aantal (internet) handelaren die bij verkoop gelijk de juiste papieren meegeven.

vr gr

juupke
door juupke - Jan 20, 2008 om 16:58
108 Antwoorden / 17 Vragen

Als je jezelf aan de bekende installatieregels, en als je handig bent met techniek kun je het zelf doen.

peedee
door peedee - Feb 4, 2008 om 21:25
96 Antwoorden / 10 Vragen

Tuurlijk is het goed zelf te doen. Dat is net als het monteren van 4 nieuwe banden onder je auto, het zelf bouwen van een computer, het aanleggen van een elektrische installatie in je huis  en ga zo maar door. Alles kan, zolang je maar weet waar je mee bezig bent en de spullen hebt om de klus te doen. Heb je een goede meter om de drukken in de ketel te meten en in te regelen? En een meter om de CO en CO2 gehalte in de rookgassen te meten? Oh ja! Was dei Vailliant al een HR of nog een VR? Als je nu een HR plaatst, denk er dan aan dat het een gesloten systeem is (voor de leken die meelezen: daarbij wordt de lucht die nodig is voor de verbranding van buiten aangezogen en de rookgassen worden naar buiten afgevoerd.) Dus heb je een concentrische aansluitpijp nodig. Oh ja, een een afvoer rechtstreeks op het riool voor het condenswater. Zoals ik al zie: als je weet wat je moet doen, hoe je het moet en en de goede spullen hebt, is het geen probleem en kan je het lekker zelf doen. Succes met de klus!