ka
door kakelbont_1 Mar 20, 2007 om 00:26
Huishouden & energie

Zelf het stroomverbruik controleren

hallo

ik raad mensen aan om een hun stroom verbruik in de gaten te houden dit kunt u doen om een kilowatt uur meter aan te schaffen

en wat ik heb gedaan ,ik heb alles afzondelijk gemeten wat b.v. de tv , wasmachine, vaatwasser, enz  verbguikt en met alles kwam ik op ongeveer 14 a 15 KWH per 24 uur

omdat wij met 2 personen in een vrijstaand huis wonen en een stroom verbruik hebben van boven de 8000 KWH dit is in een jaar of 5 van 4000 naar boven de 8000 KWH gegaan

ik heb mijn meter laten ijken en die bleek goed te zijn VOLGENS ESSENT en ik kon ook geen nieuwe meter krijgen omdat deze nog goed blijkt te zijn.En dat helse lawaai wat de meter had hoorde zo volgens essent. We hebben in september toch een nieuwe meter gekregen (toch gebeld ivm lawaai meter)monteur kwam en die zei toch niet goed die meter.Nu heb ik 19 maart mijn meterstanden door gegeven en wat blijkt heb van vorig jaar maart 2006 t/m halfweg september met de oude meter gedraaid en van half sept 2006 tot 19 maart 2007 met die nieuwe meter.En wat blijkt nu we hebben nu al 2000 KWH minder verbruikt ,en we zijn niet anders gaan gebruiken dan daarvoor

Dus mensen ik raad  u toch aan om uw verbruik te gaan controleren

RARA hoe krijgen de top mensen toch een vette BONUS

3332 3 Rapporteer

grindweg
door grindweg - Mar 20, 2007 om 09:06
2308 Antwoorden / 28 Vragen

ben ik volkomen met je eens als je geen  nieuwqe apperatuur hebt aangeschaft kan het zonder extreme reden nooit explosief stijgen

tonnieboy
door tonnieboy - Mar 20, 2007 om 12:48
1094 Antwoorden / 2 Vragen

U heeft de meter laten ijken zegt u en daarvoor moet de meter toch zijn uitgebouwd en vervangen door een andere meter. De ijking wordt voor zover mij bekend bij een meetbedrijf buiten Essent verricht en in veel gevallen blijkt de meter in orde te zijn, dat wil zeggen dat de afwijking binnen de gestelde tolerantie valt.
Mensen die ageren tegen een hoog verbruik gaan bewust of onbewust vaker de meterstanden controleren en minder verbruiken.

lexus1979
door lexus1979 - Mar 20, 2007 om 13:11
13 Antwoorden / 2 Vragen

Dat ligt eraan of het een interne of een externe ijking is geweest.

Bij een interne meter wordt er een tweede meter naastgehangen om zo te kijken of de meters gelijk lopen. Bij een externe ijking wordt de meter afgenomen en door een extern onafhankelijk bureau getest.