Ziggo
De situatie; op adres A. heb ik een ziggo abonnement lopen vanaf 2015. Voor de verhuur heb ik een nieuw apartement gekocht en daar wilde ik ook een ziggo abonnement op aansluiten. Dit was voor Ziggo geen enkel probleem en zouden dit in orde gaan maken. Dus 2 abonementen op 1 naam voor adres A en B. Voor het 2de abonement heb ik op 29/6 netjes een bevestiging per e-mail gekregen. Nu vandaag ben ik de administratie aan het bij werken van 2017 en zie tot mijn grote verbazing dat Ziggo een hele grote fout heeft gemaakt. Wat zei namelijk hebben gedaan is naast het nieuwe abonnement voor adres B. Ook een extra, dus 2de abonnement aangesloten hebben op adres A. ( dit maakte ik op uit de klantnummers, heb er namelijk 3 nu en 3 afschrijvingen per maand).
Mijn vragen zijn;
1/ Mag ziggo wettelijk gezien een 2de contract afsluiten op een adres waar al een contract op loopt?
2/ Mag ziggo zomaar een contract met mij aangaan zonder mij een bevestiging te sturen?
Betreft bevestiging, ik heb nooit een e-mail ontvangen en dit is ook nooit besproken in het telefoon gesprek.
Je zegt het zelf, zij hebben een fout gemaakt. De twee vragen zijn dus niet relevant, want het is kennelijk een fout en dus niet opzettelijk gedaan. Als je contact met ze opneemt, zullen die fout vast wel willen herstellen. Als ze dat niet willen, dan worden die twee vragen pas relevant. Daarnaast mag je ook wel de hand in eigen boezem steken, je laat de fout zelf tenslotte ook een half jaar doorlopen.
Wat zegt Ziggo over e.e.a.? Heeft u daar al geklaagd/gevraagd? Doe dat niet telefonisch.
Het probleem zou weleens kunnen zijn dat op dezelfde naam, uw naam, op meerdere adressen aansluitingen zitten/aangevraagd zijn. Gaat het dan niet om zakelijke abonnementen?
Als dat het geval is bent u op een consumentenforum verkeerd, dan moet u bij higherlevel zijn.
U kunt ook de huurder zelf een abonnement naar eigen voorkeur laten afsluiten. Misschien wil de huurder niet eens Ziggo en kost hem dat extra geld om aan u te betalen?
Vaker uw administratie doorlopen zou ook een tip kunnen zijn.
U kun de vraag het beste via een contactformulier stellen:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/contact/formulier/
Ik heb nog geen contact gehad met Ziggo, ik wil namelijk eerst weten waar ik sta.
Op adres A waar 2 contracten op staan, is een prive adres en niet zakelijk.
Tevens kunnen mijn huurders niet inschrijven en niet zelf een abonnement aanvragen aangezien het om tijdelijke verhuur gaat.
Je staat gewoon in je recht om het ten onrechte betaalde tweede abonnement vergoed te krijgen. Hoe moeilijk kan het zijn?
Bij "tijdelijke verhuur" kunnen huurders natuurlijk wel zelf een abonnement nemen. Elke verhuur is toch tijdelijk?
Mijn idee is dat als u verdient aan verhuur met o.a. een door u gekozen provider, sprake is van een zakelijke situatie. Het is immers niet privé voor uw eigen gebruik? Ook heeft u het over meerdere huurders, dat heeft niets met privégebruik door u te maken, maar is verdienen als verhuurder. U bent dan nmm het verhuurbedrijf.
Toch maar bij higherlevel nog eens uw vraag stellen? En/of zoals hier door @sjoppie wordt voorgesteld: contactformulier?
Je hebt 2 appartementen in de verhuur. Dan ben je ondernemer en moet je een zakelijk contract hebben met Ziggo.
Je bent geen consument en je zit hier verkeerd.
Topantwoord
Ik komt dit wel vaker tegen bij Ziggo, dat zij dubbele of gewoon zelf intern abonnementen afsluiten voor iemand. (eenzijdig).
Zet per direct de maandelijkse incasso stop. En betaal handmatig zelf het bedrag per de 1ste. van de (lopende) maand, die je wel zelf hebt afgesloten. En storneer / boek terug, de teveel betaalde bedragen bij je bank.
Stel een in gebreke stellings brief op, met inhoudelijk de uitleg wat u zelf wel (per klantnummer) en niet hebt afgesloten. Ook vordert u de ten onrechte betaalde maandelijkse bedragen terug, die u niet via de bank door storneren / terugboekingen kunt terughalen.
In de brief als Onderwerp / Inzake vermelden : Hierbij stel ik Ziggo in gebreke, in het nakomen van de overeenkomst met mij en het ongevraagd afsluiten van overeenkomsten met mij.
Men kan de brief per post versturen als ook via MijnZiggo, zie contactformulier. Maak van alles wat u versturen gaat kopieen. MvGr. Theo Arts [edit-redactie]
Overdreven en waarschijnlijk overbodig!
De TS moet eerst eens contact op gaan nemen met Ziggo zodat zij van het probleem weten en kunnen handelen. Veel te voorbarig om zonder enig contact gelijk een wanprestatie brief te gaan sturen. De normale weg is om eerst Ziggo in te lichten over het probleem....
@AURORA1 Mijn verhuur is gericht op mensen die hier zijn voor vakantie. Zoals je hopelijk begrijpt sluiten die geen contract af voor een weekend.
Dan bent u een zakelijke gebruiker en moet u een zakelijk abonnement afsluiten.
Dit forum is niet voor zakelijke problemen.
U bent dus een verhuurbedrijf en zou dus een zakelijk abonnement/zakelijke abonnementen bij Ziggo moeten hebben. Daar zal het "probleem" zitten want u wilt niet voor zakelijk betalen.
Ga naar higherlevel vanwege de zakelijke vraag.
U lijkt gewone woonruimte aan de woningmarkt te ontrekken om als hotel te exploiteren en naar het lijkt illegaal. En daarvoor wilt u dan consumentenaansluitingen/partuculiere aansluitingen hebben en niet betalen voor zakelijke aansluitingen bij Ziggo, dus ook buiten de regels om. U wilt hier op een consumentenforum advies om dat te kunnen handhaven? Hoe de regels te ontlopen? Of begrijp ik uw verhaal verkeerd?
Even off topic. Mag u dat tweede appartement wel ontrekken aan de normale woningvoorraad? En als u dat appartement permanent aan tijdelijke vakantiegangers verhuurt, bent u echt een ondernemer en moet u deze activiteiten melden bij de belastingdienst.
Maar als u dan verhuurt, zou ik in het vervolg maar mijn administratie wat beter bijhouden, want u hebt blijkbaar al meer dan een half jaar niet naar uw bankrekening gekeken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer