Giovanny.S
door Giovanny.S Jan 29, 2018 om 12:05
Huishouden & energie

Ziggo

De situatie; op adres A. heb ik een ziggo abonnement lopen vanaf 2015. Voor de verhuur heb ik een nieuw apartement gekocht en daar wilde ik ook een ziggo abonnement op aansluiten. Dit was voor Ziggo geen enkel probleem en zouden dit in orde gaan maken. Dus 2 abonementen op 1 naam voor adres A en B. Voor het 2de abonement heb ik op 29/6 netjes een bevestiging per e-mail gekregen. Nu vandaag ben ik de administratie aan het bij werken van 2017 en zie tot mijn grote verbazing dat Ziggo een hele grote fout heeft gemaakt. Wat zei namelijk hebben gedaan is naast het nieuwe abonnement voor adres B. Ook een extra, dus 2de abonnement aangesloten hebben op adres A. ( dit maakte ik op uit de klantnummers, heb er namelijk 3 nu en 3 afschrijvingen per maand).

Mijn vragen zijn;

1/ Mag ziggo wettelijk gezien een 2de contract afsluiten op een adres waar al een contract op loopt?
2/ Mag ziggo zomaar een contract met mij aangaan zonder mij een bevestiging te sturen?
Betreft bevestiging, ik heb nooit een e-mail ontvangen en dit is ook nooit besproken in het telefoon gesprek.

3099 15 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 29, 2018 om 12:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je zegt het zelf, zij hebben een fout gemaakt. De twee vragen zijn dus niet relevant, want het is kennelijk een fout en dus niet opzettelijk gedaan. Als je contact met ze opneemt, zullen die fout vast wel willen herstellen. Als ze dat niet willen, dan worden die twee vragen pas relevant. Daarnaast mag je ook wel de hand in eigen boezem steken, je laat de fout zelf tenslotte ook een half jaar doorlopen.

aurora1
door aurora1 - Jan 29, 2018 om 12:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat zegt Ziggo over e.e.a.? Heeft u daar al geklaagd/gevraagd? Doe dat niet telefonisch.
Het probleem zou weleens kunnen zijn dat op dezelfde naam, uw naam, op meerdere adressen aansluitingen zitten/aangevraagd zijn. Gaat het dan niet om zakelijke abonnementen?
Als dat het geval is bent u op een consumentenforum verkeerd, dan moet u bij higherlevel zijn.
U kunt ook de huurder zelf een abonnement naar eigen voorkeur laten afsluiten. Misschien wil de huurder niet eens Ziggo en kost hem dat extra geld om aan u te betalen?
Vaker uw administratie doorlopen zou ook een tip kunnen zijn.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 29, 2018 om 12:17
7213 Antwoorden / 3 Vragen

U kun de vraag het beste via een contactformulier stellen:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/contact/formulier/

Giovanny.S
door Giovanny.S - Jan 29, 2018 om 12:31
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb nog geen contact gehad met Ziggo, ik wil namelijk eerst weten waar ik sta.

Op adres A waar 2 contracten op staan, is een prive adres en niet zakelijk.

Tevens kunnen mijn huurders niet inschrijven en niet zelf een abonnement aanvragen aangezien het om tijdelijke verhuur gaat.

diumenge
door diumenge - Jan 29, 2018 om 12:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je staat gewoon in je recht om het ten onrechte betaalde tweede abonnement vergoed te krijgen. Hoe moeilijk kan het zijn?

aurora1
door aurora1 - Jan 29, 2018 om 12:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bij "tijdelijke verhuur" kunnen huurders natuurlijk wel zelf een abonnement nemen. Elke verhuur is toch tijdelijk?
Mijn idee is dat als u verdient aan verhuur met o.a. een door u gekozen provider, sprake is van een zakelijke situatie. Het is immers niet privé voor uw eigen gebruik? Ook heeft u het over meerdere huurders, dat heeft niets met privégebruik door u te maken, maar is verdienen als verhuurder. U bent dan nmm het verhuurbedrijf.
Toch maar bij higherlevel nog eens uw vraag stellen? En/of zoals hier door @sjoppie wordt voorgesteld: contactformulier?

panter22
door panter22 - Jan 29, 2018 om 12:42
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt 2 appartementen in de verhuur. Dan ben je ondernemer en moet je een zakelijk contract hebben met Ziggo.
Je bent geen consument en je zit hier verkeerd.

Topantwoord

th
door theodorus_62943 - Jan 29, 2018 om 12:44
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik komt dit wel vaker tegen bij Ziggo, dat zij dubbele of gewoon zelf intern abonnementen afsluiten voor iemand. (eenzijdig).
Zet per direct de maandelijkse incasso stop. En betaal handmatig zelf het bedrag per de 1ste. van de (lopende) maand, die je wel zelf hebt afgesloten. En storneer / boek terug, de teveel betaalde bedragen bij je bank.

Stel een in gebreke stellings brief op, met inhoudelijk de uitleg wat u zelf wel (per klantnummer) en niet hebt afgesloten. Ook vordert u de ten onrechte betaalde maandelijkse bedragen terug, die u niet via de bank door storneren / terugboekingen kunt terughalen.

In de brief als Onderwerp / Inzake vermelden :  Hierbij stel ik Ziggo in gebreke, in het nakomen van de overeenkomst met mij en het ongevraagd afsluiten van overeenkomsten met mij.

Men kan de brief per post versturen als ook via MijnZiggo, zie contactformulier.   Maak van alles wat u versturen gaat kopieen. MvGr. Theo Arts [edit-redactie]

dokun
door dokun Jan 29, 2018 om 13:59
152 Antwoorden / 0 Vragen

Overdreven en waarschijnlijk overbodig!

De TS moet eerst eens contact op gaan nemen met Ziggo zodat zij van het probleem weten en kunnen handelen. Veel te voorbarig om zonder enig contact gelijk een wanprestatie brief te gaan sturen. De normale weg is om eerst Ziggo in te lichten over het probleem....

Giovanny.S
door Giovanny.S - Jan 29, 2018 om 12:45
3 Antwoorden / 1 Vragen

@AURORA1  Mijn verhuur is gericht op mensen die hier zijn voor vakantie. Zoals je hopelijk begrijpt sluiten die geen contract af voor een weekend.

dokun
door dokun Jan 29, 2018 om 14:00
152 Antwoorden / 0 Vragen

Dan bent u een zakelijke gebruiker en moet u een zakelijk abonnement afsluiten.

Dit forum is niet voor zakelijke problemen.

aurora1
door aurora1 Jan 30, 2018 om 00:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U bent dus een verhuurbedrijf en zou dus een zakelijk abonnement/zakelijke abonnementen bij Ziggo moeten hebben. Daar zal het "probleem" zitten want u wilt niet voor zakelijk betalen.
Ga naar higherlevel vanwege de zakelijke vraag. U lijkt gewone woonruimte aan de woningmarkt te ontrekken om als hotel te exploiteren en naar het lijkt illegaal. En daarvoor wilt u dan consumentenaansluitingen/partuculiere aansluitingen hebben en niet betalen voor zakelijke aansluitingen bij Ziggo, dus ook buiten de regels om. U wilt hier op een consumentenforum advies om dat te kunnen handhaven? Hoe de regels te ontlopen? Of begrijp ik uw verhaal verkeerd?

tijger1
door tijger1 - Jan 29, 2018 om 12:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Even off topic. Mag u dat tweede appartement wel ontrekken aan de normale woningvoorraad? En als u dat appartement permanent aan tijdelijke vakantiegangers verhuurt, bent u echt een ondernemer en moet u deze activiteiten melden bij de belastingdienst.

Maar als u dan verhuurt, zou ik in het vervolg maar mijn administratie wat beter bijhouden, want u hebt blijkbaar al meer dan een half jaar niet naar uw bankrekening gekeken.

Giovanny.S
door Giovanny.S - Jan 29, 2018 om 13:11
3 Antwoorden / 1 Vragen

Beste TIJGER1, deze vraag is zeker off topic. En ik vraag me ook af vanwaar deze interesse.

Ik ben op goede voet met de belastingdienst en deze staan mijn opzet van verhuur toe! en dit is tevens Box 3.

Tevens is dit prive, aangezien er ook prive gebruik wordt gemaakt van de faciliteiten van de appartementen.

Betreft mijn rekening;

Er zit een groot verschil in het naar je rekening kijken en/of elke afschrijving inspecteren. Ik ga er namelijk vanuit dat afschrijvingen van een bedrijf als ziggo wel in orde zijn. Dit was helaas niet het geval.

Voor de informatie elk jaar maakt de boekhouder een verslag van mijn uitgave betreft; abonnementen gas water licht etc etc.

Ik hou namelijk van overzichten waarbij ik heel duidelijk kan zien wat mijn onkosten zijn vs inkomsten.

tijger1
door tijger1 Jan 29, 2018 om 13:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou zo duidelijk zijn die niet, dat u daar pas een half jaar later achterkomt.

dokun
door dokun Jan 29, 2018 om 14:02
152 Antwoorden / 0 Vragen

U moet niet zo zeuren en eerst eens Ziggo gaan inlichten. Dat doet u waarschijnlijk niet omdat u weet dat u fout zit omdat u geen zakelijk abonnement heeft afgesloten...

aurora1
door aurora1 Jan 30, 2018 om 00:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

.... en wat vindt de betreffende gemeente ervan dat u een verhuurbedrijf voor vakantiegangers bent en woonruimte aan de schaarse woningmarkt onttrekt? U verdient daar meer dan goed aan en probeert dan ook nog met een omweg geen zakelijk contract bij Ziggo af te sluiten omdat dat duurder is?
U houdt kennelijk toch uw financiën niet frequent genoeg bij. U kunt wel aan alles een draai geven die u past. U hebt eigenlijk hotels gemaakt van gewone woningen en probeert daar zoveel mogelijk geld uit te persen. U zult ongetwijfeld niet als hotel geregistreerd staan bij de gemeente.

getty
door getty - Jan 29, 2018 om 13:20
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ga gewoon eerst zelf eens bellen hierover!

diumenge
door diumenge - Jan 29, 2018 om 13:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Tsjongejonge, een antwoord met ingebrekestelling, storneren, stopzetten van incasso en terugvorderen als topantwoord aanwijzen. Terwijl er nog niet eens contact is geweest met Ziggo, wellicht willen ze het wel op een normale manier voor je oplossen. Goede kans dat deze geboden 'oplossing' van ArtsAdvies je flink in de problemen brengt. Maar succes ermee hoor.

ma
door malhy2 - Jan 29, 2018 om 21:10
309 Antwoorden / 13 Vragen

Raar,

U heeft een probleem met ziggo en neemt geen contact met ze op.
Dat is toch het eerste wat U moet doen.
Ziggo neemt klachten doorgaans serieus en lost ze normaal gesproken gewoon op.

Gr Ed

Ziggo Webcare
door Ziggo Webcare - Jan 30, 2018 om 12:55
78 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag,

Op basis van het verhaal durf ik niet te zeggen waar het precies mis is gegaan. Wel is het duidelijk dat we samen moeten gaan kijken hoe we dit kunnen oplossen. Zou je ons een privébericht via Facebook (www.ziggo.nl/messenger) of Twitter (www.twitter.com/ziggowebcare) willen sturen met jouw klantnummers, adressen en een verwijzing naar jouw klacht?

Groet,
Ben van Ziggo