la
door lapto Jun 19, 2010 om 20:10
Huishouden & energie

Zitbank na 2 dagen al versleten

Hallo

Ik zit met een vraag betreft wat ik het beste kan doen.
Ik heb enige tijd geleden een bank besteld en gekocht bij Seat's and Sofa's.
Mijn ouders hadden daar altijd goede spullen voor een leuke prijs zodoende ging ik er ook heen.
Na even goed gekeken te hebben in de winkel vond ik een pracht van een bankstel en heb deze dan ook besteld.
Bij het bestellen heb ik duidelijk vermeld dat ik een sterke stof ( kunst leer is het ) wil hebben omdat ik ook een hond thuis heb maar dat was een zeer sterk matriaal dat er op zat en dus ruim voldoende.
Ze hebben in de computer ook gekeken wat voor leer in dit geval wij thuis altijd hadden en dit was zeer zeker niet zwakker dan dat.

Alles leuk en aardig en vorige weer vrijdag 11 Juni kon ik dus de bank halen en er zaten 2 beschadigde delen bij die ik zaterdag meteen kon omruilen.
Thuis aangekomen was het allemaal goed voor het oog en die zondag heb ik lekker op de bank gezeten en heb gebruik gemaakt van het relax-systeem dat erin zit.
Toen ik maandag thuis kwam zag ik met het lichtinval allemaal krassen ( echt heel veel die er daarvoor niet in zaten of niet zichtbaar ) en heb de bank schoongemaakt in de hoop dat het een beetje vuiligheid was.
Toen ik eens goed keek zag ik dat die krassen al bijna door het kunstleer heen waren alsof ik die bank al jaren intensief gebruik en dat na 2 dagen waar ik hooguit 2 uur op gezeten heb.
Ik weet voor 100% zeker dat de hond het niet gedaan kan hebben omdat je ook duidelijk zag dat er vouwen in het kunstleer zaten van het zitten en dat waren dus duidelijk geen krassen.

Ik heb meteen die dag gebelt en je word eigenlijk gewoon afgescheept dat je een brief moet sturen naar een service adres van hun en ik heb nu een brief terug gehad dat ik over een maand de bank moet brengen voor reperatie en als dat dan niet ter plekke kan worden verholpen moet deze terug naar de fabriek.
Ook staat er in de brief heel duidelijk dat deze reperatie alleen voor fabrikagefouten telt.

Weet iemand van jullie misschien wat ik het beste kan doen om dit zo makkelijk en snel mogelijk kan oplossen enzo want ik heb het gevoel dat ik een kat in de zak heb gekocht.

Greeting en alvast erg bedankt,
lapto

1266 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 19, 2010 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste lapto,

Nog maar zelden iets goeds vernomen van S&S.
Kijk maar eens hier met de zoekfucktie en zoek ook eens bij RADAR.
U zult niet blij worden, dit wordt een lijdensweg.
Bereidt u maar vast voor op een heleboel gezeur en gedoe.
Wegbrengen, ophalen, wegbrengen, ophalen enz. enz.
Tot S&S niets meer doet en gewoon zegt eigen schuld dikke bult.
Geld weg en geen goede spullen. Triest maar waar.

Wens u veel wijsheid en geduld met deze "fijne" oplichtersbende, poltol

ve
door verwijderd - Jun 19, 2010 om 21:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

lapto,

Of hier sprake is van "een fijne oplichtersbende" zoals respondent poltol schrijft, kan ik niet beoordelen. Wel houdt S&S er een bedrijfsfilosofie op na, waar veel winst maken het ultieme doel is en de klant naar mijn mening op de allerlaatste plaats komt. Advies: regel alles zo veel mogelijk schriftelijk en bouw een dossier op, want dat zul je t.z.t. bij dit fraaie bedrijf hard nodig hebben.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2010 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

UPDATE......

Even een update betreft deze post.

We hebben overgens na de eerste klachtenbrief rechtsbijstand gebeld en ze stuurde een brief voor Ingebrekestelling op die ik dan moest aanpassen en opsturen.
Na deze klacht ben ik overgens op een ander deel gaan zitten en het was echt voelbaar dat dit deel veel stugger en minder ingezeten zat dan het rechterdeel dat het zwaarste beschadigt was dus wij denken dat toen we de bank hadden omgerolen dat ze een showroom model mee hebben gegeven toen die zaterdag.
Echter kregen we een paar dagen later weer een brief om het product te brengen ( op diezelfde datum ruim een maand na aankoop ) voor het repareren van fabrikagefouten en volgens de rechtbijstand moesten we daar dan toch maar gebruik van maken.
De 21 juli heb ik vervolgens de bank gebracht en 22 juli kreeg ik het al bekende telefoontje.
Alle klachten die we hadden waren fouten door ons zelf.
Ze verwierpen het fijt dat ik slechts 2 uur op deze bank had gezeten want dat kon echt niet en ze vonden ook dat het heel duidelijk krassen van een hond is wat feitelijk onmogelijk is gezien het feit waar de krassen beginnen en eindigen.
Ook het feit van het doorzitten van het rechter deel ten opzichte van het linkerdeel is slechts bedrog en is niet waar volgens hun.

Ook toen ik begon dat er met de verkoop duidelijk gezegt is dat het om sterk matriaal zou gaan kreeg ik het verwijd dat ik ervan bewust was dat het om kunstleer ging en dat ik me op internet of dergelijke beter op de hoogte had moeten laten brengen ondanks dat ik heel duidelijk en verschillende malen voor aankoop had gevraagt ofdat dit netzo sterk was dan dat we anders ook hadden bij de vorige banken met het stevige leer.
We hebben inmiddels weer contact opgenomen met de rechsbijstand en foto's naar hun verzonden die slechts een paar dagen na aankoop zijn gemaakt.

Tot Zover de UPDATE

Greetings Lapto