rompslomp
door rompslomp May 6, 2014 om 21:44
Huishouden & energie

Zware tv verhuizen

Ik moet een wat oudere (!) tv gaan verhuizen. Hij is best groot, erg zwaar en eigenlijk heel erg onhandig om goed vast te kunnen pakken. Hij zal een paar trappen op en af moeten. Is er, behalve de mogelijk voor de hand liggende steekwagen met 6 wielen voor trappen, een mogelijkheid om eea met hulpmiddelen (banden oid) makkelijker verplaatsbaar te maken?

7847 30 Rapporteer

Cookies
door Cookies - May 6, 2014 om 21:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tot een jaar of 10 zijn er heel wat grote, zware t.v.'s trappen op en af gesjouwd. Met 2 mannen moet dat toch geen problemen geven?

boppe1943
door boppe1943 - May 6, 2014 om 22:00
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Het lijkt aanvankelijk heel iets anders, maar kijk even naar dit filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=-QROwysAyw8

rompslomp
door rompslomp - May 6, 2014 om 22:15
31 Antwoorden / 11 Vragen

@carola.83

Als je alléén voor dingen moet zorgen, wordt dat dus iets ingewikkelder.!

Cookies
door Cookies - May 6, 2014 om 22:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=rompslomp schreef op dinsdag 6 mei 2014, 22:15]@carola.83

Als je alléén voor dingen moet zorgen, wordt dat dus iets ingewikkelder.!

Zijn toch altijd wel buren, familie, vrienden?

costnix
door costnix - May 6, 2014 om 22:34
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn 66 kilogram wegende TV is door mijn zeer magere neefje in zijn eentje van de begane naar de zolderverdieping gebracht. Maar hij is dan ook alleen maar spier en geen onsje vet. Het gaat in mijn ogen veel veiliger, wanneer één sterk persoon het doet. Het mag wel niet van de ARBO, maar die heeft niets met particulieren te doen.

tenormin
door tenormin - May 6, 2014 om 23:05
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=rompslomp schreef op dinsdag 6 mei 2014, 22:15

Als je alléén voor dingen moet zorgen, wordt dat dus iets ingewikkelder.!

Ja, ben ik helemaal met u eens; ik heb ook heel weinig mensen om me heen maar toen mijn uit de jaren '80 groot bakbeest de geest gaf kreeg ik hulp van de buurman die dat ding -hopla- zo opgepakt, trappen afgesjouwd en buiten gezet. (Na afspraak natuurlijk met de dienst van afval). Hij was niet eens moe! ?

jo
door joentje1978 - May 6, 2014 om 23:42
367 Antwoorden / 6 Vragen

Wat ook wel eens makkelijker gaat is de TV optillen en deze vervolgens 90 graden draaien.
Dan kan je hem makkelijker vastpakken omdat hij dan niet zo breed is.

Zo heb ik vele TV's naar boven getild.
En je rug recht houden.

door 1953 - May 7, 2014 om 01:50
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=boppe1943 schreef op dinsdag 6 mei 2014, 22:00]Het lijkt aanvankelijk heel iets anders, maar kijk even naar dit filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=-QROwysAyw8

verwijzende link

Een nieuwe platte led-televisie een optie om aan te schaffen?

door 1953 - May 7, 2014 om 01:54
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=boppe1943 schreef op dinsdag 6 mei 2014, 22:00]Het lijkt aanvankelijk heel iets anders, maar kijk even naar dit filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=-QROwysAyw8

Het filmpje verwijst wel naar een commercieel product!

aurora1
door aurora1 - May 7, 2014 om 02:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Maak een paar goede sjorbanden goed om de tv vast voor de zekerheid, en probeer toch maar een buurman of zo te regelen. Ik heb voor zoiets ook weleens van een buurman hulp gehad. Erna breng je een fles wijn of zo met een appeltaart of bonbons o.i.d. langs om te bedanken. Iedereen blij.
Een steekwagen met 6 wielen werkt doorgaans alleen op rechte trappen.

pi
door pieterwolters - May 7, 2014 om 08:37
3610 Antwoorden / 0 Vragen

We wonen in 1 van de drukst bevolkte landen ter wereld en er is niemand in de buurt die kan helpen. Dat lijkt me een groter probleem dan het gewicht en grootte van die TV...

Gewoon de buren eens uitnodigen voor een kopje koffie doet vaak wonderen.

holstein
door holstein - May 7, 2014 om 09:06
922 Antwoorden / 16 Vragen

Tja, is dit nou echt een probleem voor het kassa forum, wat vind je zelf?

who cares
door who cares - May 7, 2014 om 11:00
146 Antwoorden / 9 Vragen

Wat ik totaal niet begrijp dat mensen tegenwoordig op internet moeten vragen hoe bepaalde dingen te moeten uitvoeren, ik kan me wel voorstellen als het een ingewikkeld probleem is, men kan niet alles weten, maar je kan er wel wat moeite voor doen om het zelf op te lossen, om een tv te versjouwen hoef je niet echt lang na te denken.

rompslomp
door rompslomp - May 7, 2014 om 17:39
31 Antwoorden / 11 Vragen

@holstein.....
@who cares.....

Ik vroeg ook niet om HOE of dmv WIE ik een zware tv moet verplaatsen want tillen en om hulp vragen van buren ligt meestal voor de hand...
Ik vroeg hulpmiddelen (banden oid) om het verplaatsen te vergemakkelijken omdát ik het alleen MOET doen...en er op het moment dus idd niemand is die me er bij KAN helpen.

Een reactie als van @aurora1.. kijk DAT is een reactie waar ik wat mee kan....!!!!

komsja
door komsja - May 7, 2014 om 17:51
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Denk dat het het beste is om dat zware loeder niet te gaan verhuizen en een lichtgewicht platte tv aan te schaffen,die zijn niet zo heel erg duur meer en je hebt veel mooier en beter beeld,dus weg met dat ding.

komsja
door komsja - May 7, 2014 om 17:53
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Ps: zou dat ding per ongeluk van de trap laten sodemieteren,oeps sorry maar kon hem niet meer houden.

ro
door ron530 - May 7, 2014 om 18:11
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Met een zware tv de trap af is goed te doen een dikke Sony is minder maar kan ook. Als je de tv vastpakt doe dat altijd met de beeldbuis tegen je buik, afhankelijk van de lengte van je armen pak je de tv aan de onderkant zover als mogelijk naar achteren vast. Bij het trap aflopen kun je dat het beste zijdelings doen zodat je rug tegen een leuning steunt, voordeel is ook dat je de treden nog kunt zien. Probeer de klus in één keer te klaren want neerzetten en weer optillen is bizar vermoeiend.
Succes.

Cookies
door Cookies - May 7, 2014 om 18:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.........Een reactie als van @aurora1.. kijk DAT is een reactie waar ik wat mee kan....!!!!.......

Hoezo? Die schrijft ook dat je een buurman moet vragen. En banden had je zelf al bedacht (zie je OP)

costnix
door costnix - May 7, 2014 om 18:36
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@komsja
Lekker slim. De beeldbuis zal imploderen, wanneer u de TV van de trap laat vallen. Een actie van een dwaas!

komsja
door komsja - May 7, 2014 om 18:49
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@costnix
Wat u stelt valt reuze mee hoor,en je bent er mooi vanaf alleen een dwaas zou het niet doen.FY

ro
door ron530 - May 7, 2014 om 19:12
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het kan nog handiger. Neem een vloermat die groot genoeg is, maak die aan de beeldbuis zijde vast er leg het toestel uiteraard met vloermat onder op de grond, ga ergens op de trap staan zodat je het toestel kan pakken en geleid het toestel naar beneden. Op die manier til je niet maar hou je het gewicht van de tv tegen, de volgende trap vice versa. Tel wel de treden van de trap want met een tv op je buik moet je niet willen.

de eelco
door de eelco - May 8, 2014 om 10:59
607 Antwoorden / 92 Vragen

[quote=ron530 schreef op woensdag 7 mei 2014, 19:12]Het kan nog handiger. Neem een vloermat die groot genoeg is, maak die aan de beeldbuis zijde vast er leg het toestel uiteraard met vloermat onder op de grond, ga ergens op de trap staan zodat je het toestel kan pakken en geleid het toestel naar beneden. Op die manier til je niet maar hou je het gewicht van de tv tegen, de volgende trap vice versa. Tel wel de treden van de trap want met een tv op je buik moet je niet willen.

ok maar ts zegd dat de tv meerdere trappen op en af moet...
naar beneden zal het wel gaan zoals u het aangeeft maar hoe krijg je in godsnaam op deze manier de tv omhoog????..

beste rompslomp ik kan niet in u beurs kijken maar ook ik zat een aantal jaren geleden met het zelfde probleem van een te zware tv (( sony van ruim 60 kilo en door de ronde vorm onmogelijk in je 1tje te dragen))en heb toen maar uit pure frustratie een led tv gekocht en heb de oude tv door de leverancier laten afvoeren.
een leuk lcd of led tv zijn voor 300 tot 400 euro goed te doen en als u op bijvoorbeeld ff op marktplaats gaat kijken komt u al leuke toestellen tegen vanaf 75 euro.
misschien dat het ook via facebook kan want ik ben voor meerdere besloten en openbare groepen aangesloten ((gratis ophalen///ruilen//te koop en te ruil//te koop 072 (regio alkmaar) ..
ik weet niet waar u woont maar als u naar facebook gaat en u vult in de bovenbalk in bijvoorbeeld voor regio amsterdam ,,,spullen te koop 020,,dan is er een mogelijkheid dat er iemand in die buurt een groep heeft gemaakt in die buurt en dan is reageren en advertenties geheel gratis...
ik zie dagelijks lcd tv voor rond de 50 euro voorbij komen..
kunt u gelijk u zware tv gratis op te halen aanbieden en laat u de genen die de tv wilt hebben lekker zelf tillen..

door 1953 - May 8, 2014 om 11:15
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Het is nog maar de vraag of de zware televisie de verhuizing het zal overleven?

Hebt u al afspraken bij de fysiotherapeut gemaakt? Is het uw rug waard om een dergelijke zwaar & volumineus televisie van .. jaar te verplaatsen?

Je zou kunnen denken hoe is het destijds op de plaats gekomen. Met die gedachte ook weer er uithalen op die wijze tegenovergestelde richting.

mahadma
door mahadma - May 8, 2014 om 12:28
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Ik kan niet in uw budget kijken, maar stel even: koop een nieuwe platte tv en laat de oude afvoeren door de leverancier van de nieuwe. Probleem opgelost.

rompslomp
door rompslomp - Jun 2, 2014 om 12:35
31 Antwoorden / 11 Vragen

Bedankt voor ieders reactie..ik heb inmiddels de oude tv laten ophalen en een moderne multimedia tv gekocht...

tenormin
door tenormin - Jun 2, 2014 om 13:25
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=rompslomp schreef op maandag 2 jun 2014, 12:35]Bedankt voor ieders reactie..ik heb inmiddels de oude tv laten ophalen en een moderne multimedia tv gekocht...

Toch nog een vraagje: als u een nieuwe heeft gekocht kunt u dan verklaren waarom de oude niet gewoon is meegenomen. Of heeft u de nieuwe online gekocht? (Waar sommige toko's ook de oude meenemen).

rompslomp
door rompslomp - Jun 2, 2014 om 15:30
31 Antwoorden / 11 Vragen

@tenormin

Er valt niks te verklaren en wat dit met mijn vraag te maken heeft weet ik niet... Ik had erg graag een terzake doend antwoord...

aurora1
door aurora1 - Jun 2, 2014 om 16:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Veel plezier met de nieuwe tv en dank voor het melden.

domantwoord
door domantwoord - Jul 2, 2014 om 12:36
192 Antwoorden / 0 Vragen

ik weet dat het probleem opgelost is maar vroeg me toch een en ander af........
waar staat in het verhaal van de TS dat de tv een beeldbuis heeft?? een oude en zware tv hoeft toch niet gelijk een beeldbuis te hebben??
Ik heb zelf b.v. een platte plasma TV van bijna 80 Kg !!!
Een tip voor mensen met zo'n zware TV, ik heb eerst 2 (stevige) balkjes op de achterkant geschroefd op de plaats waar hij normaal opgehangen kan worden.
De balkjes een stukje langer gelaten dan de tv breed was en hoppa, mooie extra grepen om het ding ( samen met een hulpvaardige buurman) van de trap te sjouwen.
Nogmaals, ik weet dat het mosterd na de maaltijd is maar er zijn vaak toch mensen die de wat oudere problemen nog eens doornemen in de hoop er iets naar hun gading te vinden.
Misschien dus dat er toch nog iemand hier zijn voordeel mee kan doen!

rompslomp
door rompslomp - Jul 26, 2014 om 19:44
31 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=komsja schreef op woensdag 7 mei 2014, 17:51]Denk dat het het beste is om dat zware loeder niet te gaan verhuizen en een lichtgewicht platte tv aan te schaffen,die zijn niet zo heel erg duur meer en je hebt veel mooier en beter beeld,dus weg met dat ding.

Dit heb ik uiteindelijk toch maar gedaan... tv was toch aan vervanging toe.. ;-)

Bedankt een ieder voor jullie reacties!!