kl
door klavergerard Jun 29, 2021 om 17:14
Huishouden & energie

Zwenkarmpje waterkraan geiser

De uitgang van de waterstraal van mijn geiser bevindt zich vlak bij de muur. Ik heb een "zwenkarmpje" dat ik midden op mijn gootsteen kan richten.
Helaas is deze aan vervanging toe.
Helaas ben ik al diverse zaken zoals Gamma enz. afgelopen zonder resultaat.
Ook via zoekargumenten via mijn browser geeft geen resultaat.
Het merk van de geiser is: JUNKERS.
Ik weet niet of ik deze vraag op deze manier mag stellen dus gewoon even geprobeert.
Heeft iemand een sugestie?

1611 8 Rapporteer

kl
door klavergerard - Jun 29, 2021 om 17:30
21 Antwoorden / 8 Vragen

Dag @AURORA1
Uw link verwijst naar www.warmtesservice.nl
Deze site heb ik al reeds benaderd. Ook telefonisch.
Helaas konden zij mij niet helpen.
Ik weet niet wat Handyman voor site is.
Wellicht ga ik daarop verder zoeken.
Men zou verwachten dat een eenvoudig verloopstukje makkelijk aan te schaffen zou zijn.
Het verloopstukje wordt wel aangegeven bij een volledige kraan.
Bedankt voor uw reactie.

ro
door ronny530 - Jun 29, 2021 om 17:33
2783 Antwoorden / 41 Vragen

Google eens op geiser uitloop voor een universele van 17 cm lang of geiser uitloop junkers voor één van 25 cm lang. De aansluiting 1,2" is voor beide uitlopen hetzelfde.

ma
door malty - Jun 29, 2021 om 17:40
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Zie hier een zwenkarmpje van 25 cm met een 1/2 " aansluiting.
https://www.bengshop.nl/junkers-geiser-onderdelen-sg450503/

Maar elk zwenkarmpje met een 1/2 " aansluiting zal wel bruikbaar zijn lijkt me.

Donuts
door Donuts - Jun 29, 2021 om 17:43
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Stel de vraag eens bij https://www.shoponderdeel.nl/junkers-geiser-onderdelen Kan ook via de telefoon 072-2202297

kl
door klavergerard - Jun 29, 2021 om 18:00
21 Antwoorden / 8 Vragen

Bedankt voor jullie reacties.
Met name @MALTY heeft een goede link gegeven.
Alle andere soort van sites had ik al geraadpleegd.
Wat mij wel is opgevallen dat een "eenvoudig" verloopstukje 25,76 moet kosten.
Misschien kan ik mijn huidige toch noch gebruiken door het aansluitboutje te bekijken.
Groeten van ... .

kl
door klavergerard - Jun 29, 2021 om 18:18
21 Antwoorden / 8 Vragen

Heb inmiddels een link via Bol.com:
https://www.bol.com/nl/nl/p/univ-onderuitloop-3-4-20cm-plieger-label-bl/9200000010574017/?Referrer=ADVNLGOO002063-G-118020331600-S-1283853513047-9200000010574017&gclid=CjwKCAjwieuGBhAsEiwA1Ly_nUFLbOjy2BYnncjQPj43di1d0Le0J3BpkBxIXvI8y6HhIqUA_SL4NBoCszsQAvD_BwE
Alleen nog zoeken naar een dopje met eventueel de mogelijkheid om de straal aan te kunnen passen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 29, 2021 om 22:44
1766 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Klavergerard,

Ik raad u aan om het oude onderdeel mee te nemen naar een ijzerwinkel (zoals Enorm).

U krijgt dan het juiste onderdeel mee en kunt het eventueel ruilen als het niet past.

Vraag altijd om een bon.

gerbera
door gerbera Jun 30, 2021 om 10:23
7365 Antwoorden / 14 Vragen

@GA,

Ik raad u aan eerst de reactieste lezen alvorens met een advies te komen.
Om 18.18u schreef de TS dat deze inmiddels een uitloop heeft gevonden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 30, 2021 om 10:38
1766 Antwoorden / 31 Vragen

@Gerbera,

Dit soort onderdelen kun je beter niet online bestellen.

Mijn ervaring is, dat de ijzerwinkel precies weet wat het  juiste onderdeel is en vaak hebben ze het op voorraad.

panter22
door panter22 Jun 30, 2021 om 10:57
6599 Antwoorden / Vragen

De uitloop die ts heeft gevonden is voor een Plieger kraan en het gaat om een uitloop voor een Junker geiser.
De passende uitloop is te koop, maar ts vindt dit te duur. Waarschijnlijk heeft hij zo'n oude Junker geiser, die je vroeger kon huren bij de Energiewacht. Dan is het de investering niet waard.
Bij zo'n ijzerwinkel hebben ze vaak onderdelen die je niet bij de bouwmarkt kunt krijgen