6-12 maanden wachten op ons geld ivm annulering reis/vlucht bij D-reizen
In mei zouden we met Eurowings naar Griekenland vliegen. Deze vlucht hadden we met huurauto geboekt bij een reisbureau van D-reizen. I.v.m. corona kon de reis niet doorgaan en hebben we alles laten verzetten naar september. Echter in september werd door Eurowings onze vlucht naar Griekenland plots geannuleerd. Het reisbureau liet ons weten dat we het geld terug gestort krijgen. We moesten er wel rekening mee houden dat Eurowings er bekend om stond dat dit vaak lang duurt voordat zij het geld terug storten.
Na lange tijd niets gehoord te hebben, belden we zelf maar naar Eurowings waar ons verteld werd dat alle bedragen al binnen enkele weken na de annulering terug gestort waren (o.a. naar Airtrade en de DRT-groep). Dit hebben we direct laten weten aan het reisbureau. We kregen toen de indruk dat het dan wel op korte termijn goed zou komen.
Inmiddels hebben we al meerdere malen gebeld naar het reisbureau en laten weten dat wij het er niet mee eens zijn dat wij zo ontzettend lang op ons geld moeten wachten. Vorige week kregen we zelfs te horen dat een bedrag wat al 'vrij' gegeven was, niet 15 maar 20 weken vastgehouden zou worden. Over het andere bedrag, dat via Airtrade loopt, is zelfs nog niets bekend. Het komt er op neer dat het 6-12 maanden duurt voordat we ons geld terug ontvangen.
We zijn steeds begripvol geweest voor de situatie, maar er zijn grenzen.
Onze vraag is of we hiermee akkoord moeten gaan of dat we stappen moeten ondernemen?
Met vriendelijke groet,
Mevrouw Van Rengs
Hallo Annuska Van Rengs ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/luchtvaartmaatschappijen-en-ticketbureaus-vertragen-restitutie-na-annulering-vlucht
Topantwoord
Geachte mevrouw Van Rengs,
Wij hadden ook problemen met D- Reizen.
Na advies van ACM, hadden wij rechtsbijstand ingeschakeld.
Met de hulp van onze rechtsbijstand, hadden wij binnen 2 weken geld is teruggestort.
Mijn advies is schakel meteen rechtsbijstand of juridische hulp.
Heel veel succes!
Topantwoord
Dit is gewoon boefjes gedrag. U moet laten zien dat u het zat bent en stappen gaat zetten want anders houdt men uw geld nog graag even binnenboord.
Topantwoord
Ook de rechtsbijstand ingeschakeld.
De reissom (via cc)terug behalve de aanbetaling,340 euro,deze als voucher.
Daarmee gingen we mee akkoord.
Topantwoord
u heeft recht op uw geld, dring erop aan dat zij binnen 15 dagen uw geld terug storten en als men dit niet doet u een deurwaarder op de zaak zal zetten, doe dit schriftelijk....
Topantwoord
Uiteraard hoop ik dat u uw geld snel terug krijgt maar om te zeggen dat de reis 'plots' is geannuleerd? Midden in corona tijd is zoiets nietd echt plotseling he.
Om te beginnen niet de luchtvaartmaatschappij op hun blauwe ogen geloven. Zij kunnen nu mooi weer spelen en de schuld bij de reisbureaus leggen terwijl ik uit ervaring weet dat de luchtvaartmaatschappijen echt niet zo vlot zijn met terugbetalen een de reisbureaus.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Wie heeft ervaringen met het bedrijf EerlijkeWOZ?
Wij hebben een onaangename ervaring met dit internetbedrijf. Zij maken een dubieuze indruk. Zijn wij de enigen? Lees meer
Houtworm in TV meubel
Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing - ... Lees meer
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast
Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer