Autohuur ineens goedkoper
Wij hebben in mei een auto via D-reizen laten boeken bij Sunny Cars omdat het mijzelf niet lukte. Nu echter is diezelfde auto 300 euro goedkoper in huur geworden. D-reizen zegt hier niks aan te kunnen doen, maar ik vind het nogal een fors bedrag. Mag D-reizen weigeren dit niet aan te passen?
ja hoor dat mogen ze. U bent akkoorrd gegaan met de hogere prijs.
U heeft accoord gegeven voor de prijs bij boeken. Ergo, als de prijs veranderd in uw voor of nadeel, pech. Dit is uw contract. Het enige wat u kunt proberen is een coulance verzoek, dit is geen verplichting.
1) Waarom kon u zelf niet een reservering maken?
2) Heeft u een reserveringsnummer van Sunnycars?
3) Heeft u al contact opgenomen met Sunnycars zelf https://www.sunnycars.nl/contact/
U kunt bij Sunncars uw reservering annuleren en een nieuwe reservering doen
ik weet niet waarom dat niet lukte, ik kon helemaal doorklikken, maar bij het betalen ging het steeds mis. Daarom heb ik D-reizen gebeld en gevraagd dit te boeken. Dat deden ze. Ja ik heb Sunny Cars ook gebeld, maar die verwijzen me terug naar D-reizen omdat het via hen is geboekt.
Het is een kwestie van vraag en aanbod. Hoe meer vraag, hoe hoger het bedrag. Hoe minder vraag, hoe lager. En last minute kunnen de prijzen ook nog wel eens schelen.
Wettelijk is het heel simpel. U bent akkoord gegaan met de prijs en die staat ook in de overeenkomst. Wat de prijzen op een later moment doen is niet van belang.
Gelukkig maar ook, want als de auto nu €300 duurder was geweest had u ook niet willen bijbetalen.
U sluit een overeenkomst met een afgesproken prijs. Geen idee waar u het mee vergelijkt maar afspraak is afspraak inclusief die prijs.
Je had het bij Hornbach kunnen afsluiten die passen zelfs na verkoopdatum aan maar D-reizen niet. Je sluit op een moment iets af en klaar. 300 euro goedkoper is zeker wat. Wat als het duurder was geworden ook laten aanpassen? Jij kijkt in jou voordeel en D-reizen ook.
Ja, dat mag D reizen weigeren. ZElfs als ze dit wel voor u zouden kunnen veranderen. U heeft een overeenkomst gesloten, u heeft dus aangegeven tevreden te zijn met de prijs.
Ze kunnen vragen wat ze willen. Op het moment dat er een contract overeenkomst is getekend is dat rechtsgeldig. Daarna kun je nog een beroep doen op een colance regeling. D-reizen zelf heeft ook een contract, overeenkomst en kennelijk dat bedrag (300) ook aan de verhururder betaald. De vraag is dan ook wie betaald D-reizen haar kosten v.w.b. afgedragen gelden welke zij al c.f. de haar zijnde overeenkomst met autoverhuurder??? Zal op een andere manier uitleggen. Je gaat naar de supermarkt, koopt daar tomaten voor 3,50 de kilo, vervolgens een dag later kost die zelfde kilo vanwege een aabieding 2,-- euro. Moet de super je dan 1,50 terug betalen??? De op die dag geldende 3,50 heb je overeenkomst gesloten tegen die prijs te kopen.
Ja dat mag. U bent namelijk akkoord gegaan met de voorwaarden zoals D-reizen deze heeft voorgelegd. U hebt hen de opdracht gegund. Helaas.
Volgende keer toch echt proberen zelf te boeken, desnoods via contact met Sunnycars of hulp te vragen van iemand in uw omgeving. Sunnycars is een prima bedrijf en als u rechtstreeks boekt hebben ze gunstige voorwaarden, waaronder het kosteloos annuleren tot 48 uur van tevoren.
U bent akkoord gegaan met de prijs van de huurauto, dus dat wordt lastig. Bij het huren van een auto wisselt de prijs bovendien sterk door vraag en aanbod net als bij vakanties. Dat zou een reden kunnen zijn. Sinds corona is het huren van een auto ook stukken duurder geworden. Hier staan nog wat handige auto huren tips voor als je op vakantie een auto wilt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer