bosduif
door bosduif Feb 22, 2012 om 18:24
Vakantie & reizen

Brief in het spaans (catalaans)

Wie oh wie kan mij helpen iemand te vinden die voor mij een brief in het spaans (catalaans) kan schrijven!
In mijn familie, vrienden en kennissenkring is er niemand die die taal machtig is en om het met een vertaalmachine te doen vind ik erg onbeholpen.
Sinds enige jaren staan we in het voor- en najaar op een camping in Spanje met altijd dezelfde lieve mede pensionada.
Nu mijn man is overleden kan ik daar niet meer (voorlopig?) naar toe. Graag zou ik de vrienden in willen lichten van het overlijden van mijn man.
Waar moet ik zoeken om iemand te vinden die mij zou kunnen helpen?

1269 8 Rapporteer

getty
door getty - Feb 22, 2012 om 18:35
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Zoek eens in uw gemeente of er cursussen spaans worden gegeven. Neem vervolgens contact met ze op en vraag of ze u willen helpen met de brief.

tr
door trappist - Feb 22, 2012 om 18:38
240 Antwoorden / 0 Vragen

Catalaans zal iets lastiger worden, maar aan de Costa Brava hebben ze geen enkele moeite met Spaans; is er in uw omgeving niet iemand die een Spaanse brief kan schrijven?
Google anders even naar Spaanse les in uw woonplaats, ook daar is vast wel iemand te vinden die even een kort briefje kan opstellen...

tdehond
door tdehond - Feb 22, 2012 om 18:53
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Catalaans is behoorlijk anders volgens mijn neef die goed Spaans spreekt en schrijft.

zwemmer
door zwemmer - Feb 22, 2012 om 18:58
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Kijk eens op Google onder spaanse tolken en tolkencentrale Daar staan heel wat vertalers, waaronder ook naar het catalaans.

tenormin
door tenormin - Feb 22, 2012 om 19:21
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=zwemmer schreef op woensdag 22 feb 2012, 18:58]Kijk eens op Google onder spaanse tolken en tolkencentrale Daar staan heel wat vertalers, waaronder ook naar het catalaans.

Maar daar moet wel de knip voor worden opengetrokken; hoewel dit natuurlijk voor de één wel en de ander geen probleem is.

bosduif
door bosduif - Feb 22, 2012 om 19:21
113 Antwoorden / 21 Vragen

Allen dank voor de suggesties.
Ik heb inmiddels gegoogeld op mijn gemeente en heb iemand gevonden die mij zeker verder kan helpen.
Er wordt zelfs hier in België Spaanse les gegeven heb ik nu ontdekt en ja, Catalaans/Spaans is als Fries/Nederlands
Hij woont een paar huizen bij mij vandaan dus dat moet goed komen.
Allen dus erg bedankt.

Mvg. bosduif

abarth
door abarth - Feb 22, 2012 om 19:26
845 Antwoorden / 19 Vragen

Misschien kunt u via een mailtje aan een van deze adressen vragen of ze u kunnen helpen: vereniging van spaanstaligen

of toch zelf proberen: online vertaler ook al heeft het niet uw voorkeur

Sterkte

tenormin
door tenormin - Feb 22, 2012 om 19:28
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tdehond schreef op woensdag 22 feb 2012, 18:53]Catalaans is behoorlijk anders volgens mijn neef die goed Spaans spreekt en schrijft.

Wat U stelt: Catalaans is behoorlijk etc. doet mij denken dat dit zeer waar moet zijn in een toespraak van Prins Willem-Alexander waar hij "een mossel naar de klote" laat gaan. En dat de opstellers van die speech daar toch niets "fouts" in konden vinden.