lo
door loesje48 Jul 2, 2009 om 14:38
Vakantie & reizen

Bungalow boeken => prijs + €140!

Beste,

Hoe zit dit nou? Reisaanbieders zijn verplicht om de hele reissom te adverteren (dus incl belastingen ed). Hoe zit dat met bungalowparken? Ik probeerde een huisje te reserveren met wat vrienden, zagen een leuk huisje van €250 dat wilden boeken. En jahoor, komt er nog €100 aan verplichte schoonmaak+linnenpakket, €24 aan belasting en €20 aan reserveringskosten bij, samen €140!! En dit zijn allemaal kosten waar je niet omheen komt. Moet de advertentieprijs niet ook gewoon de echte, mogelijke prijs zijn? Ik word er een beetje kriegelig van dat je kennelijk ieder huisje zo ongeveer moet boeken voordat je weet hoe duur het huisje is! Vallen de bungalowaanbieders ook niet gewoon onder reisaanbieders die meoten adverteren met wat ze kunnen aanbieden?

Met vriendelijke groeten,

gefrustreerde Loesje

492 14 Rapporteer

stacey
door stacey - Jul 2, 2009 om 19:32
10352 Antwoorden / 12 Vragen

---In de Code staat dat in reisprijzen alle op dat moment onvermijdbare bijkomende kosten zijn opgenomen, zoals luchthavenbelasting en brandstoftoeslag en dat er een redelijk aantal reizen beschikbaar is tegen de vermelde prijs---

--Aangezien de uitspraken van de Stichting Reclame Code niet juridisch bindend zijn, kan een reisaanbieder echter een uitspraak van de Stichting Reclame Code naast zich neerleggen. Als een reisaanbieder (herhaaldelijk) een uitspraak van de Reclame Code Commissie niet opvolgt, kan de Consumentenautoriteit in actie komen.—

ConsuWijzer - De Code Reisaanbiedingen

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jul 3, 2009 om 03:08
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Loesje,

Je verwart reizen (dus transport) met een vakantiehuisje. Voor reizen zijn de voorwaarden aangescherpt, voor vakantiebungalows niet. In de prospectie van de bungalowverhuurders staat bij mijn weten altijd de kale huurprijs.

In de vakantiebungalows welke wij  een paar maal per jaar huren bij Landall Greenparks staat keurig aangegeven wat de bijlomende kosten zijn en welke kortingen op de kale huurprijs mogelijk zijn, of er een hond meekan, of er gerookt mag worden.

Het schoonmaken en linnengoed kun je ook zelf verzorgen. Dan wordt dat niet berekend. Je hoeft niet te reserveren, dan is ook dat niet berekend. Maar dan loop je wel een risico dat er geen plek voor je is.

In het buitenseizoen, voor-, najaar en winter buiten feestdagen en schoolvakanties is dat tamelijk risicoloos. En dan gaan wij. Veel goedkoper.

Alleen luxe bungalows, aan zee of op de eilanden, met sauna enz. zijn nooit in de last minute aanbieding. En die willen we juist.

Hardware ERror MAN.

lo
door loesje48 - Jul 3, 2009 om 09:55
116 Antwoorden / 17 Vragen

"Bedrijven die vakanties, vliegreizen, bustrips of combinaties van die producten verkopen"Tsja, wat is de definitie "vakantie"dan? Gezien de toevoeging "of combinaties" zouje onder vakanties dus ook alleen verblijf kunnen scharen, dus ook bungalow verhuur. Maar, ik lees dat het een afsprakenlijst is; het siert bedrijven als ze zich eraan houden, maar je kan er dus weinig tegen doen. Jammer, het zou echt overzichtelijker worden als de bungalowaanbieders zich hier ook aan houden. Dan zijn prijzen beter te vergelijken (ook omdat niet overal bv schoonmaak a €60 verplicht is, scheelt toch al gauw een tientje per persoon).

Bedankt voor het antwoord! Alvast een prettig weekend

stacey
door stacey - Jul 3, 2009 om 09:55
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hallo gefrustreerde ;-)

Ik verwacht zoals ik het hier lees dat de bungalowparken hier niet onder vallen, ze verkopen geen reisen maar verhuren een huisje zonder vervoer ed dus het is geen vakantieReis.

 ---misleidende reclame voor vakantiereizen --Bedrijven die vakanties, vliegreizen, bustrips of combinaties van die producten verkopen, moeten vanaf dat moment in hun advertenties en andere uitingen eerlijk zijn over de kosten. Ze mogen niet langer adverteren met prijzen die gestript zijn van allerlei kosten, die erbij komen zodra de klant gaat boeken.---Code reisaanbiedingen 1 april van kracht | Travel Inside

Succes,

stacey
door stacey - Jul 3, 2009 om 10:39
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ik denk dat het verschil hem hier in zit - reisprijzen -

je reist niet, boekt geen Reis als het om een bungalow(park) gaat, Tenzij je bv een compleet arrangement -busreis met een huisje - zou boeken via een reisburo.

Dus het betreft hier geen reisprijs maar een huurprijs en die zijn veelal toch ook excl. gas licht ed als je huurt.

Maar knap irritant blijft het wel ;-(

jpm
door jpm - Jul 3, 2009 om 13:50
820 Antwoorden / 28 Vragen

Dag Loesje, Als bungalow-aanbieders (dat zijn geen 'reisaanbieders' iets aanbieden is het beter dat ze ook informatie geven over bijkomende kosten. Als ze dit niet doen en de aanbieding van de huur bevalt je, vraag dan telefonisch naar bijkomende kosten. Als deze te fors zijn, zoek dan verder. Principe blijft: Als een aanbieder uit zichzelf bijkomende kosten veermeldt, is deze in ieder geval eerlijk hierover. Succes.

jpm

jannyholtrop
door jannyholtrop - Jul 3, 2009 om 15:40
84 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt helemaal, wat je zegt. het is nooit zoals in het prijsoverzicht aangegeven wordt.  Het goedkoopste kun je asen op de koopjes van Roompotparken. Abonneer je op de nieuwsbrief en regelmatig kun je dan gebruik maken van heel goedkope aanbiedingen. Bijv. 29 euro voor een midweek. komt nog wel belasting en reserveringskosten bij. Maar de schoonmaak kun je voor kiezen , is niet verplicht net als linnengoed.  Als je met 4 personen bent kom je bij het aanbod van 29 euro dan op ongeveer 70 euro uit.    Koopje toch?    Wel vraagt Roompot 60 euro borg die bij de nota wordt opgeteld, maar binnen 1 week na thuiskomst heb je die weer op je rekening staan.    Ik zou zeggen :  ga eens kijken bij Roompot       SUCCES

wo
door woelwater - Jul 3, 2009 om 15:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind inderdaad dat alles moetworden berekendin een advertentei,want het valt dikwijls zo tegen vooral de schoonmaakkosten en iedere keer die reserveringskosten voor hun een fluitje van 1 cent.

groetjes w.w.

johanpc
door johanpc - Jul 3, 2009 om 15:56
1379 Antwoorden / 2 Vragen

De camping waar ik altijd kom heeft de prijzen op de site staan en die prijs betaalje ook. Alleen komt daar eventueel verbruikt gas bij.

De korting voor 55 plussers staat in % vermeld.

lo
door loesje48 - Jul 3, 2009 om 16:58
116 Antwoorden / 17 Vragen

ja dit is een goed idee als je een keer met een klein groepje met een lege / gezamenlijke agenda wilt boeken (bv gezin). Maar een groep van 8 vrienden die werken of afstuderen moet je wel ruim van te voren plannen en vastleggen; zoveel betaalbare 8-persoons huisjes zijn er niet, daar betaal je echt de hoofdprijs voor (in vgl met (aanbiedingen voor) 6 pers huisjes.)

lo
door loesje48 - Jul 4, 2009 om 11:38
116 Antwoorden / 17 Vragen

Hartelijk bedankt allemaal voor de antwoorden. Ik zie dat ik inderdaad reizen en vakantie met elkaar verwar. Het is mij nu volledig duidelijk (wat betreft het al dan niet moeten aanduiden van de complete reissom). Bij het zoeken naar een huisje (sauna's en privezwembaden hebben we geen behoefte aan, nu we nog studeren willen we gewoon zo goedkoop mogelijk een leuk weekend hebben) kijk ik altijd op van die vergelijkingssites, maar omdat daar dus verschllende aanbieders staan, zijn de bijkomende kosten ook verschillend. zo kan het op het oog goedkoopste huisje toch ineens duurder uit vallen dan een aanvankelijk duur huisje. De tips over lastminutes van bv roompot zal ik zeker meenemen als ik bv samen met mn vriend een willekeurig weekend weg wil.

Nogmaals bedankt en allen een prettig weekend!

johanpc
door johanpc - Jul 4, 2009 om 12:15
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Loesje kijk eens op www.berkenrode.nl daar ben ik vaste klant en altijd uitermate tevreden, je bent dan 4 km van apeldoorn af en er zijn voldoende leuke dingen in de omgeving zoals nationaal peark de veluwe , apenheul, kon.julianatoren, paleis het loo, politie meseum enz.

sorry voor de tik fouten.

mvgr hans

lo
door loesje48 - Jul 4, 2009 om 12:43
116 Antwoorden / 17 Vragen

@ johanpc  bedankt voor de tip! Ziet er allemaal heel goed uit op de foto's. en zeer goed te betalen!

poltol
door poltol - Jul 4, 2009 om 14:22
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Loesje,

Als je eenmaal "vaste" klant bent krijg je ook regelmatig aanbiedingen. Onze buuf heeft dat heel vaak van Roompot. Zit dan voor €5 /dag in een bungalow. Ze neemt haar eigen dekbed mee en een laken. Voor die prijs mag je overal in en bij. Ze is net terug van de Weerterbergen en vandaag alweer een midweek aanbieding. Week30 en de kosten zijn; €25. Uiteraard excl. schoonmaken.

Fijne dagen, poltol