f.
door f.g. sikking Jul 17, 2020 om 19:56
Vakantie & reizen

Contact met transavia

Ik heb in december 2019 een vakantie geboekt naar Kreta. In september 2020 was de bedoeling. Gezien de onzekerheid (code geel) hebben we onlangs besloten om niet te gaan. De mogelijkheid om het appartement op tijd te annuleren, hebben we gebruikt.
Nu de vlucht met het vliegtuig. Transavia biedt de mogelijkheid om het om te boeken naar een  andere datum. Maximaal een half jaar na de geboekte datum. Dat betekent maart 2021. Dan is er niets te doen op Kreta en wij wilden Transavia vragen of het mogelijk is om een andere bestemming te zoeken. Uiteraard bijbetalen wanneer dat gevraagd wordt.
Een simpele vraag, gepoogd om te stellen per telefoon (druk, druk, druk, meer dan 1 uur wachttijd), per What'sapp (ik wacht al 11 dagen op de mogelijkheid deze vraag te stellen en antwoord te krijgen), Facebook (ook al 11 dagen wachten). Ik snap dit echt niet! Ik ben bang dat ik straks te horen krijg dat ik eerder aan de bel moest trekken. Maar ik vind het ook erg onbehoorlijk van deze vliegmaatschappij. Alle begrip voor drukte, dit echter is in mijn ogen falend klantenbeleid!
Wat te doen?

2650 6 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 17, 2020 om 20:04
7226 Antwoorden / 3 Vragen
f.
door f.g. sikking Jul 17, 2020 om 20:28
1 Antwoorden / 2 Vragen

Sjoppy, uiteraard ken ik deze site. Daar wordt verwezen naar What's app en het "$ervicecentre". Kansloos dus. Maar dank voor je reactie!????

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jul 17, 2020 om 20:12
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo F.G.Sikking ,

Het barst van de klachten over onbereikbaarheid Transavia  , neem eens contact op met ACM , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-acm-consuwijzer

f.
door f.g. sikking Jul 17, 2020 om 20:25
1 Antwoorden / 2 Vragen

Maritas, dank. Zojuist gedaan.

marita5
door marita5 Jul 17, 2020 om 20:26
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , suc6

Tr
door Trostomaat - Jul 18, 2020 om 00:47
239 Antwoorden / Vragen

U heeft niet zo veel rechten. Lees: geen.
Coulance wordt al betracht door Transavia: u weet onder welke condities u in ieder geval om mag boeken. Een meevaller. Geen recht.
De onbereikbaarheid op dit moment is spijtig. Het tast echter geen rechten aan (die heeft u immers niet).
Als u nog meer wilt dan de coulance die Transavia u biedt, zult u geduld moeten hebben.

f.
door f.g. sikking Jul 18, 2020 om 12:08
1 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Trostomaat, dat van "coulance" begrijp ik. Vind ik ook fijn, prettig, waardeer ik! Ik suggereer ook niet dat ik ergens"recht op heb" t.a.v. deze ticket. Ik ben enorm "pissed off" vanwege de arrogantie die zij ten toon spreiden om je niet een fatsoenlijk te woord te staan!! "Service-desk" heet dat gedrocht ook nog. Welke service? De omboekmogelijkheid?
Er werd niet zo lang geleden gevraagd om "geen geld maar met een voucher" genoegen te nemen. Snap ik helemaal en ook die bereidheid had ik, heb ik en zal ik houden (uitzonderingen daar gelaten).

Maar ze staan me niet eens te woord! Inmiddels al 12 dagen wachten!!! Welk klantvriendelijk bedrijf doet dat? Dat is toch erg? Dus, inderdaad, hun "coulance" is fabeltastisch, maar hun persoonlijke klantvriendelijkheid is rampzalig! Het zegt méér over de bedrijfsvoering dan transavia vermoedt!

Tr
door Trostomaat Jul 18, 2020 om 13:19
239 Antwoorden / Vragen

Maar wat is het probleem? U weet toch waar u aan toe bent? Alle informatie daarover is immers aan u bekend. Die informatie is u verstrekt toen u de reis boekte (door Transavia of een ander) en later, op dit moment ook nog, door in ieder geval Transavia via haar website.
U wéét alles al! U klaagt omdat u nú wilt kunnen vragen om nog meer coulance dan u al gegund is.

Dat Transavia de schaarse klantenservice-capaciteit niet inzet voor mensen zoals u die, nota bene maanden voor de vertrekdatum van hun reis, willen kunnen 'bedelen' om nog meer onverdiende tegemoetkoming, vind ik juist prijzenswaardig.
Transavia geeft kennelijk prioriteit aan het helpen van klanten met een echt probleem dat echt direct aandacht behoeft. Dát is in het belang van én Transavia én haar klanten. Voor die keuze heb ik persoonlijk niets dan waardering.

1paul
door 1paul - Jul 18, 2020 om 14:13
3188 Antwoorden / 0 Vragen

misschien is het beter om nu, nu u nog maar weinig annuleringskosten heeft te annuleren en dit maar voor lief te nemen, doe dit per mail en een aangetekend schrijven....

Tr
door Trostomaat Jul 18, 2020 om 20:44
239 Antwoorden / Vragen

De annuleringskosten van zo'n los vliegticket zijn altijd 100%: je bent dat geld gewoon kwijt. Wel kan er bij Transavia de betaalde (luchthaven)belasting etc. teruggevraagd worden na annulering. Minus € 10 administratiekosten, dat wel.

1paul
door 1paul Jul 19, 2020 om 08:20
3188 Antwoorden / 0 Vragen

OF, er moet een annuleringsverzekering zijn....

Tr
door Trostomaat Jul 20, 2020 om 02:41
239 Antwoorden / Vragen

Uw veronderstelling dat er op dit moment 'weinig annuleringskosten' zijn, was onjuist. Annuleringskosten zijn dan nog steeds 100%. Dat die kosten worden vergoed door een derde partij doet daar niets aan af.

Bovendien: een annuleringsverzekering gaat hier echt niet uitkeren. Waarom zouden ze?

1paul
door 1paul Jul 20, 2020 om 08:45
3188 Antwoorden / 0 Vragen

Bijvoorbeeld omdat die reis in December geboekt is en er nu reden KAN zijn om te annuleren?

f.
door f.g. sikking Jul 20, 2020 om 11:20
1 Antwoorden / 2 Vragen

Allen, fijn dat jullie reageren. Er is geen annuleringsverzekering. Ik ben bewust van het feit dat ik dan weinig "rechten" heb. Echter, ik kan niet eens iets overleggen, want geen enkel contact mogelijk met die lui! Dat is mijn grootste frustratie!
Dank in ieder geval voor jullie meedenken!

Tr
door Trostomaat Jul 20, 2020 om 12:17
239 Antwoorden / Vragen

@F.K. Sikking, maar wat wilt u dan 'overleggen'?
Alles is toch duidelijk?
Ik vind het volkomen begrijpelijk dat Transavia met betrekking tot de schaarse klantenservice-capaciteit geen prioriteit geeft aan klanten zoals u die willen 'overleggen', terwijl er niets te overleggen valt omdat alle informatie al bekend gemaakt is via andere kanalen. Het zijn juist die klantcontacten die het langst duren en die niks opleveren: niet voor u als klant en ook niet voor Transavia.

@1paul: dat er 'reden' is te annuleren, betekent niet dat een annuleringsverzekering een vergoeding moet geven. Zo werken annuleringsverzekeringen niet.

1paul
door 1paul Jul 20, 2020 om 14:04
3188 Antwoorden / 0 Vragen

dat hangt van de voorwaarden af natuurlijk die in de verzekering te vinden zijn....

Tr
door Trostomaat Jul 20, 2020 om 18:46
239 Antwoorden / Vragen

Vier onjuiste statements over annuleren/verzekeringen en er komt geen eind aan.

1paul
door 1paul Jul 21, 2020 om 08:40
3188 Antwoorden / 0 Vragen

je bedoelt uiteraard, vier statements waar jij het niet mee eens kan zijn, onjuist is maar de vraag en afhankelijk van wel of niet een annuleringsverzekering bijv....

panter22
door panter22 - Jul 19, 2020 om 08:39
6599 Antwoorden / Vragen

Je vliegt met een goedkope vliegmaatschappij. Daar kun je niet de service van verwachten zoals bij een eerste klas vliegmaatschappij. Daar is de prijs ook naar. Dat je  Transavia niet snel kunt bereiken is logisch. Dan mog maar eens bellen. September is nog ver weg.

Gaat je vlucht voor 30 september 2020, maar ga je liever nog niet? Dan kan je de datum van je vlucht wijzigen naar uiterlijk 31 maart 2021, zonder wijzigingskosten. Is je ticketprijs op de nieuwe datum hoger, dan betaal je wel het tariefverschil.

Wil je vertrekken vanaf een andere luchthaven, of naar een andere bestemming? Dit kun je alleen telefonisch via ons Service Center wijzigen, tot 24 uur voor je vertrek.
https://www.transavia.com/nl-NL/veelgestelde-vragen/vlucht-wijzigen/

Je kan ons
Service Center 7 dagen per week bereiken van 08.00 tot 22:00 uur via telefoon en WhatsApp. Het is drukker dan normaal en we helpen daarom graag eerst passagiers die binnen 72 uur vertrekken. Vertrekt je vlucht later? Hou dan onze website in de gaten of neem op een later moment contact op.
https://www.transavia.com/nl-NL/update-coronavirus/

f.
door f.g. sikking Jul 20, 2020 om 11:15
1 Antwoorden / 2 Vragen

Beste panter22, dat ik bij transavia boek, wil nog niet zeggen dat ik onbeschoft behandeld wil worden. Ik verwacht gewone service van een vliegmaatschappij. Dus gewoon contact.
Na je zin "september is nog ver weg" zet je exact hetzekfde neer als op de site van die vliegmaatschappij. En de stukjes over "service center" zijn dus het meest genant! Daar gaat dus mijn klacht over! Volstrekt onbereikbaar, nu nog steeds niets van die lui vernomen, behalve dezelfde nutteloze info die jij ook hebt toegevoegd.
Maar dank voor je aandacht en je antwoord!

panter22
door panter22 Jul 20, 2020 om 16:50
6599 Antwoorden / Vragen

Wat versta je onder onbeschoft behandeld. Het is coroatijd en gewone service is er daarom niet.Je bent niet uitgescholden. Er is alleen geen tijd om je direkt antwoord te geven op je vraag. Dus je moet wachten. Dringende zaken gaan voor.

Tr
door Trostomaat Jul 20, 2020 om 18:48
239 Antwoorden / Vragen

Nog steeds heeft u niet kunnen aangegeven waarom het nodig is voor u om 'contact' te hebben met Transavia.
Alle informatie is bij u bekend en Transavia is u al tegemoet gekomen (u bent zo gezegd 'gematst').
Geen reden om de klantenservice in een moeilijke en drukke tijd met uw geklaag te belasten zou ik zeggen.

mo
door mof - Jul 20, 2020 om 12:10
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft geboekt en code geel betekent dat u gewoon op vakantie mag. Elk aanbod van Transavia dat u mag omboeken is coulance, dat hoeft niet kostenloos.
Dat ze niet reageren is uiteraard niet netjes, bewaar de Facebook en Wahtsapp berichten als bewijs dat u tijdig aan de bel heeft getrokken. Ga evt op Schiphol langs bij de balie van KLM/Transavia