Contact met transavia
Ik heb in december 2019 een vakantie geboekt naar Kreta. In september 2020 was de bedoeling. Gezien de onzekerheid (code geel) hebben we onlangs besloten om niet te gaan. De mogelijkheid om het appartement op tijd te annuleren, hebben we gebruikt.
Nu de vlucht met het vliegtuig. Transavia biedt de mogelijkheid om het om te boeken naar een andere datum. Maximaal een half jaar na de geboekte datum. Dat betekent maart 2021. Dan is er niets te doen op Kreta en wij wilden Transavia vragen of het mogelijk is om een andere bestemming te zoeken. Uiteraard bijbetalen wanneer dat gevraagd wordt.
Een simpele vraag, gepoogd om te stellen per telefoon (druk, druk, druk, meer dan 1 uur wachttijd), per What'sapp (ik wacht al 11 dagen op de mogelijkheid deze vraag te stellen en antwoord te krijgen), Facebook (ook al 11 dagen wachten). Ik snap dit echt niet! Ik ben bang dat ik straks te horen krijg dat ik eerder aan de bel moest trekken. Maar ik vind het ook erg onbehoorlijk van deze vliegmaatschappij. Alle begrip voor drukte, dit echter is in mijn ogen falend klantenbeleid!
Wat te doen?
Misschien staat hier iets voor u bij:
https://www.transavia.com/nl-NL/service/klantenservice/
Sjoppy, uiteraard ken ik deze site. Daar wordt verwezen naar What's app en het "$ervicecentre". Kansloos dus. Maar dank voor je reactie!????
Topantwoord
Hallo F.G.Sikking ,
Het barst van de klachten over onbereikbaarheid Transavia , neem eens contact op met ACM , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-acm-consuwijzer
Maritas, dank. Zojuist gedaan.
Graag gedaan , suc6
U heeft niet zo veel rechten. Lees: geen.
Coulance wordt al betracht door Transavia: u weet onder welke condities u in ieder geval om mag boeken. Een meevaller. Geen recht.
De onbereikbaarheid op dit moment is spijtig. Het tast echter geen rechten aan (die heeft u immers niet).
Als u nog meer wilt dan de coulance die Transavia u biedt, zult u geduld moeten hebben.
Beste Trostomaat, dat van "coulance" begrijp ik. Vind ik ook fijn, prettig, waardeer ik! Ik suggereer ook niet dat ik ergens"recht op heb" t.a.v. deze ticket. Ik ben enorm "pissed off" vanwege de arrogantie die zij ten toon spreiden om je niet een fatsoenlijk te woord te staan!! "Service-desk" heet dat gedrocht ook nog. Welke service? De omboekmogelijkheid?
Er werd niet zo lang geleden gevraagd om "geen geld maar met een voucher" genoegen te nemen. Snap ik helemaal en ook die bereidheid had ik, heb ik en zal ik houden (uitzonderingen daar gelaten).
Maar ze staan me niet eens te woord! Inmiddels al 12 dagen wachten!!! Welk klantvriendelijk bedrijf doet dat? Dat is toch erg? Dus, inderdaad, hun "coulance" is fabeltastisch, maar hun persoonlijke klantvriendelijkheid is rampzalig! Het zegt méér over de bedrijfsvoering dan transavia vermoedt!
Maar wat is het probleem? U weet toch waar u aan toe bent? Alle informatie daarover is immers aan u bekend. Die informatie is u verstrekt toen u de reis boekte (door Transavia of een ander) en later, op dit moment ook nog, door in ieder geval Transavia via haar website.
U wéét alles al! U klaagt omdat u nú wilt kunnen vragen om nog meer coulance dan u al gegund is.
Dat Transavia de schaarse klantenservice-capaciteit niet inzet voor mensen zoals u die, nota bene maanden voor de vertrekdatum van hun reis, willen kunnen 'bedelen' om nog meer onverdiende tegemoetkoming, vind ik juist prijzenswaardig.
Transavia geeft kennelijk prioriteit aan het helpen van klanten met een echt probleem dat echt direct aandacht behoeft. Dát is in het belang van én Transavia én haar klanten. Voor die keuze heb ik persoonlijk niets dan waardering.
misschien is het beter om nu, nu u nog maar weinig annuleringskosten heeft te annuleren en dit maar voor lief te nemen, doe dit per mail en een aangetekend schrijven....
De annuleringskosten van zo'n los vliegticket zijn altijd 100%: je bent dat geld gewoon kwijt. Wel kan er bij Transavia de betaalde (luchthaven)belasting etc. teruggevraagd worden na annulering. Minus € 10 administratiekosten, dat wel.
OF, er moet een annuleringsverzekering zijn....
Uw veronderstelling dat er op dit moment 'weinig annuleringskosten' zijn, was onjuist. Annuleringskosten zijn dan nog steeds 100%. Dat die kosten worden vergoed door een derde partij doet daar niets aan af.
Bovendien: een annuleringsverzekering gaat hier echt niet uitkeren. Waarom zouden ze?
Bijvoorbeeld omdat die reis in December geboekt is en er nu reden KAN zijn om te annuleren?
Allen, fijn dat jullie reageren. Er is geen annuleringsverzekering. Ik ben bewust van het feit dat ik dan weinig "rechten" heb. Echter, ik kan niet eens iets overleggen, want geen enkel contact mogelijk met die lui! Dat is mijn grootste frustratie!
Dank in ieder geval voor jullie meedenken!
@F.K. Sikking, maar wat wilt u dan 'overleggen'?
Alles is toch duidelijk?
Ik vind het volkomen begrijpelijk dat Transavia met betrekking tot de schaarse klantenservice-capaciteit geen prioriteit geeft aan klanten zoals u die willen 'overleggen', terwijl er niets te overleggen valt omdat alle informatie al bekend gemaakt is via andere kanalen. Het zijn juist die klantcontacten die het langst duren en die niks opleveren: niet voor u als klant en ook niet voor Transavia.
@1paul: dat er 'reden' is te annuleren, betekent niet dat een annuleringsverzekering een vergoeding moet geven. Zo werken annuleringsverzekeringen niet.
dat hangt van de voorwaarden af natuurlijk die in de verzekering te vinden zijn....
Vier onjuiste statements over annuleren/verzekeringen en er komt geen eind aan.
je bedoelt uiteraard, vier statements waar jij het niet mee eens kan zijn, onjuist is maar de vraag en afhankelijk van wel of niet een annuleringsverzekering bijv....
Je vliegt met een goedkope vliegmaatschappij. Daar kun je niet de service van verwachten zoals bij een eerste klas vliegmaatschappij. Daar is de prijs ook naar. Dat je Transavia niet snel kunt bereiken is logisch. Dan mog maar eens bellen. September is nog ver weg.
Gaat je vlucht voor 30 september 2020, maar ga je liever nog niet? Dan kan je de datum van je vlucht wijzigen naar uiterlijk 31 maart 2021, zonder wijzigingskosten. Is je ticketprijs op de nieuwe datum hoger, dan betaal je wel het tariefverschil.
Wil je vertrekken vanaf een andere luchthaven, of naar een andere bestemming? Dit kun je alleen telefonisch via ons Service Center wijzigen, tot 24 uur voor je vertrek.
https://www.transavia.com/nl-NL/veelgestelde-vragen/vlucht-wijzigen/
Je kan ons Service Center 7 dagen per week bereiken van 08.00 tot 22:00 uur via telefoon en WhatsApp. Het is drukker dan normaal en we helpen daarom graag eerst passagiers die binnen 72 uur vertrekken. Vertrekt je vlucht later? Hou dan onze website in de gaten of neem op een later moment contact op.
https://www.transavia.com/nl-NL/update-coronavirus/
Beste panter22, dat ik bij transavia boek, wil nog niet zeggen dat ik onbeschoft behandeld wil worden. Ik verwacht gewone service van een vliegmaatschappij. Dus gewoon contact.
Na je zin "september is nog ver weg" zet je exact hetzekfde neer als op de site van die vliegmaatschappij. En de stukjes over "service center" zijn dus het meest genant! Daar gaat dus mijn klacht over! Volstrekt onbereikbaar, nu nog steeds niets van die lui vernomen, behalve dezelfde nutteloze info die jij ook hebt toegevoegd.
Maar dank voor je aandacht en je antwoord!
Wat versta je onder onbeschoft behandeld. Het is coroatijd en gewone service is er daarom niet.Je bent niet uitgescholden. Er is alleen geen tijd om je direkt antwoord te geven op je vraag. Dus je moet wachten. Dringende zaken gaan voor.
Nog steeds heeft u niet kunnen aangegeven waarom het nodig is voor u om 'contact' te hebben met Transavia.
Alle informatie is bij u bekend en Transavia is u al tegemoet gekomen (u bent zo gezegd 'gematst').
Geen reden om de klantenservice in een moeilijke en drukke tijd met uw geklaag te belasten zou ik zeggen.
U heeft geboekt en code geel betekent dat u gewoon op vakantie mag. Elk aanbod van Transavia dat u mag omboeken is coulance, dat hoeft niet kostenloos.
Dat ze niet reageren is uiteraard niet netjes, bewaar de Facebook en Wahtsapp berichten als bewijs dat u tijdig aan de bel heeft getrokken. Ga evt op Schiphol langs bij de balie van KLM/Transavia
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer