Sp
door Spek Sep 27, 2017 om 11:51
Vakantie & reizen

Corendon verlaat vertrektijd met 13 uur alweer!!!!!!!!

Licht je vraag toe
We hebben een vakantie geboekt waarbij de vertrektijd om 05.00 uur was.
14 dagen en 3 uur voor vertrek is de vertrektijd veranderd in 18.05 uur. Dit kost ons een hele dag. Aangezien onze zoon en vriendin een paar maanden geleden hetzelfde meegemaakt hebben vind ik dit zeker misleidend.
Om een klacht bij Corendon te plaatsen is niet eenvoudig, vandaar op deze manier.

F. S

2610 17 Rapporteer

r.kemperman
door r.kemperman - Sep 27, 2017 om 11:57
423 Antwoorden / 4 Vragen

En wat is uw vraag?
Corendon leest uw klacht hier niet

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 27, 2017 om 12:09
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Hier staan nog twee contactgegevens en enkele revieuws:
Klik

tenormin
door tenormin - Sep 27, 2017 om 12:10
16849 Antwoorden / 108 Vragen
tijger1
door tijger1 - Sep 27, 2017 om 12:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vlieg in het vervolg met een andere maatschappij. Hier kunt u niet klagen.

ge
door george321 - Sep 27, 2017 om 12:34
390 Antwoorden / 1 Vragen

Neem volgende keer een lijnvlucht (ipv een charter) en particulier hotel, dan heeft een betere kans op exacte tijden en een beter hotel. Kost wat, maar je krijgt wat.

he
door henk51 - Sep 27, 2017 om 12:41
90 Antwoorden / 0 Vragen

Er is niets misleidends aan staat ook vermeld als u boekt dat de vluchttijden kunnen wijzigen dit is bij vrijwel alle touroperators zo bij Correndon wat meer als anderen goedkoop is meestal daar duurkoop.
Als er weinig passagiers zijn voor een vlucht worden vluchten samengevoegd er zit zo weinig winst in de tickets dat het onrendabel zou zijn als een toestel
voor de helft bezet zou zijn.Deze vraag komt al tientalle jaren vele malen op dit soort forums.
Wilt u op een vaste tijd vertrekken boek dan een lijnvlucht is meer dan 2 maal zo duur maar die vliegt op de aangegeven tijden. Gouden regel isveelal eerste en laatste dag zijn reisdagen.Toch fijne vakantie en ik zou niet teveel gaan stressen voor vertrek.

groeten Henk

ne
door neodutchio - Sep 27, 2017 om 12:42
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Zoals u in de voorwaarden kunt lezen zijn de vluchttijden niet definitief. U heeft ook een x aantal dagen vakantie besproken. Nergens staat dat dat hele dagen moeten zijn. U komt nog steeds op dag 1 aan op uw vakantiebestemming.

Voor charters geldt dat slecht bezette vluchten samengevoegd worden met andere vluchten. Zo hoeven er geen dure vluchten gemaakt te worden waardoor u weer kunt profiteren van een goedkopere vakantie. Neem een lijnvlucht, dan bent u verzekerd van de tijden, maar daar hangt ook weer een prijskaartje aan.

Cookies
door Cookies - Sep 27, 2017 om 12:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zoals gezegd: Corendon leest op dit forum je klacht niet. Sterker nog: ze kennen dit forum niet eens.

(N.B.: op welke basisschool leren ze de kinderen om 8 uitroeptekens te gebruiken?)

marita5
door marita5 - Sep 27, 2017 om 14:31
11534 Antwoorden / 15 Vragen
panter22
door panter22 - Sep 27, 2017 om 15:25
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk in de algemene informatie bij vluchtschema's en - tijden.
https://www.corendon.nl/algemene-informatie

aurora1
door aurora1 - Sep 27, 2017 om 15:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat moeten we met dit verhaal en waarvoor zijn al die vele uitroeptekens nodig? Wilt u tegen ons schreeuwen?
Kennelijk heeft u verzuimd om de voorwaarden te lezen, dus doe dat alsnog maar eens.
Zoon en vriendin hebben naar ik begrijp ook verzuimd om de voorwaarden te lezen?
Dan voortaan maar bij een andere maatschappij boeken, waar overigens hetzelfde kan voorkomen.
Verder is het hier een Vraag&Antwoord rubriek en ik zie geen vraag.
Wij zijn hier niet voor klachten of om toegeschreeuwd te worden dan wel om geklaag te lezen.
Oplossing: niet meer op vakantie, of in ieder geval niet met het vliegtuig. Is ook milieuvriendelijker....

gerbera
door gerbera - Sep 27, 2017 om 16:48
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Dit kost ons een hele dag.
Beetje overdreven, een dag is 24u en dit zijn maar 13u en 5min. en u kunt nog lekker uitslapen ook.

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 27, 2017 om 17:13
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U koos toch echt, elf voor een prijsvechter in plaats van een betrouwbare airline.

diumenge
door diumenge - Sep 27, 2017 om 18:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus als uw zoon en vriendin niet hetzelfde hadden meegemaakt dan was het niet zeer misleidend?

jo
door jorisw - Sep 27, 2017 om 21:55
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Zolang het aantal nachten hetzelfde blijft is er niks aan de hand.

Voortaan gewoon de vroegste (heenreis) en laatste (terugreis) vlucht bij een prijsvechter boeken en je profiteert maximaal van je vakantie en met een beetje mazzel ben je nog minder geld kwijt ook.

Face
door Face - Sep 27, 2017 om 23:46
10 Antwoorden / Vragen

14 dagen en 3 uur voor vertrek

Dan mogen ze dit gewoon wijzigen. Als dit minder was dan 14 dagen dan mag het dus niet. Sterker nog, dan heeft u recht op vergoeding. Dit is alleen wanneer u meer dan 2 uur eerder vertrekt en/of meer dan 4 uur later aankomt. 7 dagen voor vertrek pas geïnformeerd? Als u meer dan 1 uur eerder of 2 later aankomt, heeft u recht op een vergoeding. De hoogte van de vergoeding is afhankelijk van de vluchtafstand. De claim kunt u indienen bij de maatschappij zelf. Dit kan als een vlucht vanuit de EU of een vlucht naar de EU is geboekt, met een Europese vliegmaatschappij. Corendon is dan ook Europees, dus dat is mogelijk als dat zo zou zijn.

gerbera
door gerbera - Sep 28, 2017 om 11:54
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Reisduur en -tijden

De reisduur wordt altijd vermeld in hele dagen, waarbij de vertrek- en aankomstdag ook als hele dag worden geteld. De mogelijkheid bestaat hierdoor dat bij een achtdaagse reis met vertrek aan het eind van de dag en een terugreis in de ochtend de feitelijke verblijfsduur ter plaatse korter is dan gepubliceerd. Voor vervoersonderdelen van de reis worden de vertrek- en aankomsttijden vermeld in de reisbescheiden, die in beginsel definitief zijn (de tijden doorgegeven bij boeking zijn tot 2 weken voor vertrek altijd onder voorbehoud).

Te lezen in de algemene informatie van Cor en Don.