el
door elianverbetert Nov 25, 2018 om 14:55
Vakantie & reizen

Deutsche Bahn

in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reactie meer uit Duitsland . Wat kan ik nog doen ? Is dit mogelijk iets voor de belbus ? graag reactie , ook van de belbus ....

15861 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Nov 25, 2018 om 14:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dan zult u de belbus moeten benaderen. Dit is het forum. Heeft niets van doen met de belbus.

ltmvz
door ltmvz - Nov 25, 2018 om 15:16
949 Antwoorden / 18 Vragen
0

Eerder een of andere Verbraucherzentrale of Duitse OV-vereniging.

Of via onze eigen Rover. Dat is misschien het gemakkelijkst.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 25, 2018 om 15:18
7226 Antwoorden / 3 Vragen
2

Contact met belbus:
belbus@bnnvara.nl

tenormin
door tenormin - Nov 25, 2018 om 15:20
16860 Antwoorden / 108 Vragen
0

shoppie was me voor. ;-)

marita5
door marita5 - Nov 25, 2018 om 15:40
11545 Antwoorden / 15 Vragen
3

Hallo ElianVerbetert , 

Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reactie meer uit Duitsland

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels . 

https://www.bahn.de/p/view/service/auskunft/fahrgastrechte/fahrgastrechte_schlichtung.shtml 

Google Vertaling .

https://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=de&u=https://www.bahn.de/p/view/service/auskunft/fahrgastrechte/fahrgastrechte_schlichtung.shtml&prev=search

jo
door jorisw - Nov 25, 2018 om 20:09
4340 Antwoorden / 1 Vragen
2

Hoe kan dat nou? Alles is toch altijd beter in Duitsland (als je veel mensen op fora zoals deze moet geloven).

mo
door mof - Nov 26, 2018 om 19:52
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

De deutsche bahn is erg klantonvriendelijk. Overnachtingen kunt u niet declareren, daarvoor moet u een voucher bij het reiscentrum halen. Dat had u moeten aangeven op het moment dat u het ticket voor uw fiets kreeg: u had moeten zeggen dat u niet verder kon reizen, daarom een hotelovernachting nodig had, daar had db u een voucher moeten geven en aangeven bij welk hotel dit geldig was.
Als u wilt klagen moet u de db aansprakelijk stellen voor alle gemaakte en te maken kosten en naar de duitse rechter.
daaraan kunt u in nl niet veel doen. Van de belbus schrikken ze niet. In duitsland kijkt niemand kassa, dus gezichtsverlies is minimaal voir de db.

ma
door marsgoddess - Jan 4, 2019 om 17:12
17 Antwoorden / Vragen
0

heeft u een reisverzekering voor die reis? Als u een (doorlopende, of gewone) reisverzekering heeft, dan kan het zijn dat uw overnachting door die reisverzekering gedekt wordt. Ik zou uw verzekering even bellen. Ik kreeg mijn overnachting in een soortgelijk geval (overmacht van mijn kant, want ik kon echt niet verder reizen) gewoon vergoed. Daar zat wel een maximum aan, maar dat is altijd beter dan niets.
Overigens is het natuurlijk wel heel vreemd, dat u om een overnachtingsvoucher zou hebben moeten vragen en dat de DB u dat niet uit zichzelf hebben aangeboden. Ze wisten toch dat u onderweg was, want dat was wat uw treinkaartje aangaf, inclusief reservering van uw fiets.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 4, 2019 om 17:24
16887 Antwoorden / 202 Vragen
1

@MARSGODDES  heeft u niet gezien dat de vraag al een kleine baard heeft? Eind novembr jl geplaatst.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer