ma
door masterdad Jan 20, 2013 om 17:30
Vakantie & reizen

Door het ijs zakken

Wat zijn de beweegredenen,van bepaalde mensen,om ondanks alle waarschuwingen ter plaatse,en in de media.
Om TOCH te gaan schaatsen op plekken waar het levens gevaarlijk is.
Met als gevolg dat hulpverleners hun eigen leven kunnen verliezen,om zulke type,s het leven proberen te redden,die gewoon bezig zijn het lot te tarten

698 20 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, ik weet het niet, maar ik vond de 'discussie' die je plaatste al een beetje zinloos. Wat moeten we nu met deze 'vraag'?

Freya

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry hoor,maar Wat moeten we met deze vraag!!!!
Besef je wel hoeveel mensen hun eigen leven riskeren,om die eigenwijze idioten het leven proberen te redden.Hoop dat met mijn vraag,die idioten die het lot tarten wat beter gaan nadenken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en beseffen dat ze met hun gedrag niet alleen het lot tarten,maar ook diegeen in zijn of haar familie een hoop verdriet bezorgd,als ze door eigenwijzigheid onder het ijs verdwijnen en het leven laten

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

*antwoord op de vraag:

*dat soort mensen denken: dat overkomt mij niet, dat overkomt alleen een ander

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo masterdad,

Alhoewel ik het met je eens ben dat het onverantwoord is om te schaatsen op plekken waar dat niet kan, ben ik het toch met freya eens dat dit geen 'vraag' is op een consumentenplatform.
Je 'vraagt' wat de beweegredenen van mensen is.
Nou, dat kunnen we hier natuurlijk niet objectief vaststellen.
Het is dus eerder iets voor Discussies dan voor dit forum.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 17:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste dearagain
Hoe is het in godsenaam mogelijk dat mensen zo kunnen denken,terwijl ze weten dat ze zich op niet alleen glad ijs!!! maar vooral weten op zeer dun en gevaarlijk ijs begeven met alle eventuele gevolgen van dien.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 18:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oke edrick3
Dan laat ik het hierbij,maar zal je bij deze wel vertellen dat als er eentje op de vijver (waar ik op kijk,vanuit m,n flat) door het ijs zakt (terwijl er duidelijk staat:NIET BETREDEN) het eventuele drama,laat zoals het is,en ze het maar moeten bekijken.Klinkt hard!!!!! maar diegeen die onnodig het lot tarten,moeten het maar bekijken

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 18:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

@masterdad:

En je denkt dat het hier plaatsen van zo'n 'waarschuwing' ook maar enig effect heeft? Dat een potentiële 'ijswandelaar' denkt: "Oei, er stond een topic op het kassa-forum dat het niet verstandig is, laat ik het maar niet doen...."?

Dan kun je ook wel waarschuwingen gaan posten geadresseerd aan notoire hardrijders. Of vuurwerkafstekers. Alsof dat ook maar enige zin heeft.......
We roepen al jaaaaren dat roken slecht is, maar mensen willen niet luisteren. Mensen die bepaalde dingen willen doen, doen dat toch wel. Ongeacht de gevolgen.
Kortom, zinloos.....

Freya

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 18:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

*daarbij moet je natuurlijk wel onderscheid maken tussen volwassenen en kinderen

*ben je volwassen dan ben je dom en onverantwoord bezig en ben je een kind, dan vind je het alleen maar spannend

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 18:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo freya.
Je hebt groot gelijk hoor,maar wat ik al eerder zei tegen edrick,ik laat het hierbij,maar jij haalt er weer dingen bij die kant nog wal raakt.
Dus reageer er nog maar op los als je dat niet laten kan,maar lees het toch niet,bekijk wel weer even wat er hier op de vijver gebeurd,zal wel een hulpdienst bellen natuurlijk,maar grote kans dat ze TE LAAT komen.Weer een mensenleven naar de klote,en weer een hoop verdriet bij de nabestaanden
en waarom?????
Het gaat u goed.M.V.G

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 18:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

@masterdad:

Begrijp me niet verkeerd, ik deel je mening dat mensen soms onnadenkend handelen. Ik vind alleen dat een waarschuwing op een forum posten, zinloos is. Dat is alles.

Freya

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 18:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, waarom doen mensen bewust foute dingen? Misschien omdat het zo aanlokkelijk is dat ze de eventuele konsekwenties niet willen zien?

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 21:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als we voor alle onverantwoordelijke zaken een onderwerp openen loopt het forum over....

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 22:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn heel wat meer sporten die op zich al riskant zijn, waar grotere risico's mee genomen worden en die grote, veel grotere risico's brengen voor de redders.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 23:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

aurora1 schreef op zondag 20 jan 2013, 22:27: Er zijn heel wat meer sporten die op zich al riskant zijn, waar grotere risico's mee genomen worden en die grote, veel grotere risico's brengen voor de redders.

vr.gr.

Zoals?

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 23:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals?

Bergbeklimmen.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2013 om 21:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Off-piste skiën. Speleologie door amateurs. .

ve
door verwijderd - Jan 23, 2013 om 00:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zijn geen sporten.

ve
door verwijderd - Jan 23, 2013 om 00:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

het is gewoon iets durfen wat anderen niet doen , onnadenkent dus gwoon dom zijn.

ve
door verwijderd - Jan 23, 2013 om 01:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

O.a. vele watersporten terwijl het weer niet goed genoeg is of slecht weer voorspeld is, alle "durf" sporten enz. enz.

ve
door verwijderd - Jan 23, 2013 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Had gezegd dat ik niks meer zou lezen en niet reageren,maar kon het niet laten.
Heb met me grote bek ook gezegd dat als er eentje op de vijver (waar ik op kijk)door het ijs zou zakken,het laat zoals het is,maar zou wel een hulpdienst bellen.
Heb dat vanmiddag moeten doen,omdat er een groepje snotneuzen van een jaar of 10/11
de vijver opliepen,en willens en wetens probeerde om het ijs kapot te trappen,door te gaan staan springen,heb toen de politie gebeld,je wilt toch niet meemaken dat je ziet dat er een kind doorheen zakt en verzuipt,maar bel voortaan de spoedeisende hulp van het ziekenhuis,want het ziekenhuis ligt 50 meter van de vijver af.