Een dagje uit
EEn zeer nare en grievende ervaring met een klanteservice.
Wij mijn vrouw en ik zijn 70+ers, en wij krijgen een weekend lang mijn kleindochter te logeren.
Dus gaan wij wat leuke dingen met haar doen.
Via wat Rentepunten van de ING bank kopen wij met korting 3 kaartjes voor Avifauna voor €. 42,00.
Echter wij gaan op 17 juli en per ongeluk heeft mijn vrouw 18 juli ingetoetst, dus krijgen we 3 kaarten voor 18 juli.
Mijn vrouw ontdekt dat en gaat bellen met Avifauna, een dame legt haar vriendelijk uit dat de kaartjes via de ING lopen via QUP en daarom kan ze ons niet helpen al zou ze dat wel willen.
Goed mijn vrouw gaat verder bellen en komt uiteindelijk bij die QUP terecht en legt uit wat er gebeurt is.
Het antwoord is dat in de voorwaarden staat ( die zie je pas als de kaartjes uitgeprint zij eerder niet ) dat ze niets wijzigen in de reservering, daar doen ze niets aan.
Vervolgens zegt de persoon dat mijn vrouw niet zo stom had moeten zijn om een dag te vroeg te reserveren en dat dat heel dom was van haar.
Met jijen en jouwen, ze is 70 weet u nog.
Als wij zeggen dat we deze onbeschofte en onbehouwen houding gaan melden bij u, dan word ons veel plezier daarmee gewenst.
Om mijn kleindochter toch haar leuke dag te geven zijn we nu dus €. 84,00 kwijt en een asociale onbeschofte grote mond rijker.
Is dit de nieuwe vorm van klantenservice van QUP aan de mensen.
Ik neem aan dat u voordat de bestelling definitief wordt, u minstens 1 x een controle scherm te zien krijgt voordat u gaat betalen. Dat geldt voor iedereen van 18 plus tot 100 min.
Er wordt vaker gebruik gemaakt van externe bureaus voor tickets, vooral als (in de geval de ing) niet de verkoper van de kaartjes is.
Anderzijds wordt er zeer vaak niet meer aan de u norm voldaan, ervaar ik als aow er ook. Maar dat zal de tand des tijds wel zijn. Volgende keer goed opletten of alles 100% goed ingevuld is zeker met bankieren.
U bent afhankelijk van coulance, ik vermoed dat u zich daartoe beter kunt melden bij Avifauna. Als u aan hen de situatie uitlegt wil men u allicht op 17 juli ook wel binnenlaten met de gekochte kaartjes.
Dat heeft de echtgenote van Ts. als eerste gedaan, lees ik in het topic. ;-))
Wie bedoeld u met "u" als u het ergens wilt melden? Niemand kan iets met deze melding. Uw vrouw heeft zelf de fout gemaakt en er is geen recht te verzinnen die ingezet kan worden om die fout recht te zetten. Ook mensen van 70 hebben een eigen verantwoordelijkheid.
Jijen en Jouwen word op meer plekken gedaan. Avifauna is geen stijve organisatie met mensen in pak, u zal je daar niet snel tegenkomen.
Accepteer de fout en ga een gezellig dagje weg met de kleindochter.
Geachte Willem,
Het is helaas de maatschappij van tegenwoordig: alles moet snel en online.
Lees maar eens mijn topic over pasfoto's.......
Geen reclame maken voor eigen topics
Geachte Juliomariner,
Ik praat liever met u in het Duits.....;<))
Und warum nicht herr Juliomariner?
Nederlands is op dit forum de voertaal. Andere talen spreek je thuis.
Grappig beste GA. U schrijft hierboven dat alles naar snel en online moet gebeuren. Maar in uw eigen topic pleit juist voor digitalisering en niet meer naar een lokale fotograaf gaan.
U spreekt zichzelf hiermee wel tegen.
Geachte JMA2,
Mijn topic ging over dat pasfoto's veel te duur zijn.
Een beetje appels met peren vergelijken vind ik....;<))
Waarom moet alles snel gebeuren? Online bestellen kan op je eigen tempo. En na het rustig invullen van een formulier krijg je een overzicht te zien met al je zelf ingegeven gegevens. Deze controleer je waarna je op akkoord klikt. Mag je rustig een paar uur over doen hoor.
Enne GA, uw topic ging niet over dat pasfoto's veel te duur zijn, het ging er over dat u ze te duur vind maar niet kan/wil uitrekenen wat dan een redelijke prijs is.
Ik begrijp uw verhaal helemaal. Maar de maatschappij is helaas veranderd, dat ziet u ook wel aan enkele van de reacties hier.
Respect zit er niet meer bij en zeker niet voor ouderen, die zijn voor de huidige jongere maatschappij ook alleen maar lastig en moeten niet zeuren.
Het draait tegenwoordig alleen nog om geld en ikke ikke helaas.
en alweer leeftijd als excuus. Moeten ouderen zielig gevonden worden of zo?
Nee ouderen hoeven niet zielig te worden gevonden, maar als je zelf straks oud bent dan zul je het wel snappen als je niet meer mee kunt komen in deze maatschappij.
Er moet dus een leeftijdsgrens komen voor het online bestellen? Boven een bepaalde leeftijd meer rechten omdat ze fouten kunnen maken? TS geeft zelf een datum in, ziet zelf de datum in het overzicht voorbij komen en geeft daar zelf akkoord op. Dan mag je 70+ zijn, maar dit gebeurd ook bij 25 minners. Gewoon een domme fout die vaker voorkomt. Moet je dan ouderen gaan beschermen hiervoor?
Dit heeft niets met niet kunnen meekomen in deze maatschappij te maken.
Heeft u uw vrouw al hierover aangesproken, per slot van rekening heeft zíj de fout gemaakt en niet Avifauna, ING of QUP.
Ik kom uit een familie die allen ver in de 90 werden, zowel van vaders als moeders kant, dus voor mij is 70 nog niet oud. Ik ken zelfs mensen van 70 die nog werken. Maar ieder mens is zo oud als hij/zij zich voelt.
Spijtig dat de vrouw van Ts een fout maakt , dit is al de 2de keer dat er iets mis gaat met een uitje voor de kleindochter . Vorige keer was het problemen met Euromast , niet aangemeld ( reserveren ) om te eten .
Goed van jou die opmerkzaamheid. Vaak let ik daar niet op.
Volgende keer maar aan de buurvrouw vragen om te boeken.
Ja scherp, ik herriner me het wel nu je het zegt. Maar de maatschappij is wel aan het veranderen qua beleefdheid en normen toch? Tenminste dat valt mij op, alleen al als ik in een volle bus stap...niemand vraagt? wilt u misschien zitten meneer.
@Atlas1302
Ja de maatschappij is aan het veranderen, persoonlijk vind ik dat voornamelijk de jeugd (uitzonderingen nagelaten) aan het veranderen zijn. Dat ligt ook aan de ouders, als die de kinderen geen normen en waarden bijbrengen, tja wat verwacht je dan. Wij hadden in onze jeugd nog respect voor o.a. de onderwijzer en leraar en die sprak je aan met u, meester of meneer en geen jij of Jan, Piet of Kees. Ik spreek ouderen (die misschien mijn leeftijd hebben) ook aan met u en dat komt omdat ik mij nog jong voel en vaak jonger wordt geschat.
Wat betreft je ervaring in de bus, daar geldt hetzelfde voor als wat ik hierboven schreef. Het zijn vaak de ouderen die opstaan voor elkaar en als een jongere voor je opstaat (want die zijn er ook) valt dat direct op.
Uw leeftijd is voor deze kwestie niet relevant.
Uw vrouw heeft tickets besteld voor een bepaalde datum. Zoals in de algemene voorwaarden van Qup vermeld staat, zijn de tickets gevonden aan een dag. En dan is het dus simpelweg zaak voor degene die de boeking maakt om de juiste gewenste datum te selecteren. Iets wat vrij gebruikelijk is bij allerlei soorten tickets en ook absoluut geen onredelijke voorwaarde is. U krijgt korting, in ruil voor beperking van service. De normaalste zaak van de wereld.
En algemene voorwaarden zijn gewoon voor het boeken te raadplegen. Ik was niet eens voornemens om te boeken maar kon ze zojuist gemakkelijk inzien en lezen, de voorwaarden zijn ook totaal niet verborgen maar duidelijk onderaan de pagina te vinden.
Nee, dit is de norm van tegenwoordig.
We lezen uitsluitend de reactie van QUP, maar hoe was de reactie van de vraagstelster? Ik heb in mijn werkend leven ook wel mensen aan de telefoon gehad die ronduit onbeschoft waren, terwijl ik gewoon een medewerker van een bedrijf was, niet meer en niet minder, maar ik had 1 regel, ik liet mij niet onbeschoft behandelen, want dan gaf ik ze de wind van voren of ik verbrak het gesprek. C'est le ton qui fait la musique.
Ik begrijp uw grieven voor wat betreft het taal gebruik wel maar dat is niet echt relevant voor de foute boeking die gedaan is.
Feit is en blijft dat bij het het boeken de juiste datum nogemaals gecontroleerd dient te worden en als die juist is verschijnt in het bestelscherm een verwijzing naar de algemene voorwaarden en pas na die gelezen te hebben wat 99 van de 100 keer niet gedaan wordt met de boekingvoorwaarden akkoord te gaan. Wat uw vrouw overkomen is, is niet leeftijdgebonden het komt in alle keeftijdsklassen voor mede door het niet goed opletten bij het boeken wat in dit geval een verkeerde datum inhield na het boeken niet meer veranderd kan worden.
In mijn optiek kunt u er wel mee leven dat een verkeerde datum niet achteraf gewijzigd kan worden maar de manier waarop uw vrouw aangesproken werd steekt u nog het meest want met het gejij en gejouw in een telefoongesprek aangesproken worden toonde van weinig respect voor de ouderen onder ons.
Het is echter wel zo dat iemand van de helpdesk niet kan weten met wie ze een gesprek voeren en dus een informele spreektaal gebruiken en als iemand wenst met u aangesproken te worden dat zelf dient aan te geven.
Edoch gedane zaken nemen geen keer maar de 17e juli 2023 is een maandag en valt dus niet in het weekend. Kan het niet zo zijn dat dit voorval vorig jaar heeft plaats gevonden want in 2022 viel de 17e juli op een zondag.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geld terug in verband met non conformiteit van een nieuw gekocht voertuig, wat moeten we nu doen?
Wij hebben een Carver gekocht in mei 2024, nieuw, bij de dealer Bourguignon in Leeuwarden. Het voertuig geeft steeds storingen waardoor hij niet verder kan rijden en dan opgehaald moet worden voor reparatie. Het is steeds dezelfde storing. Daar is de Carver nu al 4 x voor opgehaald. Het is een onbetrouwbaar voertuig geworden. Bij de laatste keer is er tijdens de testrit schade ontstaan, het voertu ... Lees meer
Is Raisin spaarplatform betrouwbaar voor het sparen van geld in deposito
Als ik geld in deposito wil stallen om te sparen, is Raisin dan een aangewezen platform om dat te doen? Lees meer
Ik wil dat Stella de E-bike terug neemt. Vlg hfd knt. geldt de bedenktijd niet a
Volgens het hfd.kant. van Stella, is de bedenktijd niet gelding als de fiets niet in de bus is gekocht! Kan dat? Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer