gi
door gientje Oct 14, 2012 om 09:45
Vakantie & reizen

Extra5%korting.nl

Heeft er iemand ervaring met extra5%korting.nl??
Dezelfde reis van bv. Neckermann bieden zij aan voor 5% korting.Dat scheelt mij met de reis die ik voor ogen heb, bijna 100 euro. Wat zijn de nadelen? Deze reisorganisatie is iig wel aangesloten bij ANVR/SGR.

11269 15 Rapporteer

poltol
door poltol - Oct 14, 2012 om 11:40
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Waarom wilt u op deze dure reis het risico nemen?
€100 is het niet waard.

Boek bij een onderneming die u vertrouwd en u eerder goed geholpen heeft.
Is wel zo handig en verstandig.

vr.gr poltol

gi
door gientje - Oct 15, 2012 om 08:03
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

nou voor mij is 100 euro heel veel geld, ik kan ook niet ieder jaar op vakantie dus wil ik hier het
liefste natuurlijk horen van mensen die zeggen ik heb daar ook geboekt, alles ging prima, dat kun je gerust doen!
En zo niet, dan niet natuurlijk...
Op hun site staat dat ze een paar keer beste reisbureau van het jaar zijn geworden dus als dat zo is, waarom zou ik niet shoppen en die 100 euro in mijn zak steken?

Bedankt voor uw reactie,

Gien

jo
door jorisw - Oct 15, 2012 om 08:38
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gientje schreef op maandag 15 okt 2012, 08:03]Hallo,

nou voor mij is 100 euro heel veel geld, ik kan ook niet ieder jaar op vakantie dus wil ik hier het
liefste natuurlijk horen van mensen die zeggen ik heb daar ook geboekt, alles ging prima, dat kun je gerust doen!
En zo niet, dan niet natuurlijk...
Op hun site staat dat ze een paar keer beste reisbureau van het jaar zijn geworden dus als dat zo is, waarom zou ik niet shoppen en die 100 euro in mijn zak steken?

Bedankt voor uw reactie,

Gien

100 euro is veel geld voor je, maar je wilt wel 2000 euro voor een vakantie uitgeven? Het is jouw geld, maar ik zou het risico niet nemen.

gi
door gientje - Oct 15, 2012 om 09:12
5 Antwoorden / 1 Vragen

Nou, een 8 daagse vakantie naar Egypte voor mijn zoon en mij kost 1400 euro all inclusive en bij dit reisbureau zou dezelfde reis me 1319 euro kosten.
En nee, dit kan ik niet ieder jaar doen, moet ik me daarover verdedigen ofzo?
Ik zou heel graag reacties willen van mensen die bekend zijn met dit reisbureau en niet die voor mij beslissen dat bijna 100 euro geen verschil moet maken!

gi
door gientje - Oct 15, 2012 om 19:28
5 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel Nico!
Kijk, daar heb ik wat aan...

Groetjes, Gientje

dearagain
door dearagain - Oct 15, 2012 om 19:53
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*rationeel gezien is dit een tussenschakel, die ook wat kaas op de boterham wil verdienen

*ergens moet dat geld vandaan komen en dat is natuurlijk bij de klant

*voorgaande is weliswaar geen gebruikerservaring maar wél een aanduiding van een risicofactor

*prettige reis toegewenst

ev
door evie01 - Oct 27, 2012 om 13:09
12 Antwoorden / 0 Vragen

Als ze ANVR SGR aangesloten zijn is er geen enkel probleem om te boeken.

Reisbureaus krijgen van de touroperator commissie (in dit geval is neckermann de touroperator) dit is bijvoorbeeld 20%
Deze internetreisbureaus geven gewoon een deel van de commissie aan de klant door.
Het reisbureau pakt minder winst, maar doordat ze kortingen verstrekken dus meer klanten...
Voor de reis maakt het helemaal niets uit.

Geniet van uw vakantie!

nicoleiden
door nicoleiden - Oct 27, 2012 om 13:12
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Gientje,

als het reisbureau is aangesloten bij de ANVR en SGR, (ff checken op de websites van de desbetreffende) en ze hebben een bezoekadres dan kun je gerust boeken hoor.

Het is vaak lonend om bij een ander te boeken dan bij de reisorganisatie zelf, check ook je gekozen hotel op tjingo.nl, uit ervaring kan ik zeggen dat deze ook vaak goedkoper is dan de reis boeken bij de organisatie rechtstreeks.

Voor tips mag je me mailen.

Groet

mw
door mw1978 - Oct 27, 2012 om 13:13
25 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Gientje, op zich is het een betrouwbare site, zij zijn onderdeel van Reas reizen. Die zijn de laatste jaren meerdere malen verkozen tot beste reisbureau van hun provincie en ook 2 keer (volgens mij) van Nederland. Zij staan binnen de reisbranche bekend als een betrouwbaar reisbureau. Dus in dat opzicht geen probleem. Waar ik u wel voor wil waarschuwen is de touroperator Neckermann waar zij het dan onderbrengen. Zij hebben afgelopen jaar veelvuldig (meer dan welke organisatie dan ook) in Red mijn vakantie gezeten in verband met overboekingen. Nu is red mijn vakantie vaak opgeklopt en dient het verhaal vaak genuanceerd te worden, echter kan ik uit eigen ervaring vertellen dat er in het geval van Neckermann toch wel sprake is van een structureel probleem. Ik klets niet uit mijn nek, werk zelf namelijk ook op een reisbureau en heb het te vaak met hun aan de stok over dit soort situaties. En ik kan je vertellen, hun klantenservice heeft de flexibiliteit van een deurkruk.... Boeken bij een andere reisorganisatie biedt zeker geen 100% garantie, maar het komt bij hun meer dan gemiddeld voor....

mw
door mw1978 - Oct 27, 2012 om 13:13
25 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=dearagain schreef op maandag 15 okt 2012, 19:53]*rationeel gezien is dit een tussenschakel, die ook wat kaas op de boterham wil verdienen

*ergens moet dat geld vandaan komen en dat is natuurlijk bij de klant

*voorgaande is weliswaar geen gebruikerservaring maar wél een aanduiding van een risicofactor

*prettige reis toegewenst

waar is je bewering op gestoeld dat het geld bij de klant vandaan moet komen???? Typische reactie van iemand die niet snapt hoe dit gaat. Reas reizen werkt op 2 manieren, de ene is via het stenen reisbureau, loop je daar binnen dan betaal je de normale prijs, boek je via de genoemde site hoeft reas alleen nog maar de boeking te checken en de bevestiging te mailen. De korting gaat ten koste van de commissie die Reas ontvangt van de touroperator waar zij de boeking onderbrengen. Zij geven een deel van de opbrengst dus als korting. Dit kunnen zij doen omdat zij de boeking alleen nog maar hoeven te checken en een bevestiging te hoeven emailen. Kost minder tijd voor hen waardoor die mindere opbrengst uit kan. Oja, ik werk niet bij Reas, maar voel me als medewerker in de reisbranche wel genoodzaakt om verkeerde insinuaties uit de wereld te helpen....

ju
door juist ja - Oct 27, 2012 om 13:13
23 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn zoveel online aanbieders die korting geven. Ikzelf gebruik vaak Zoover als informatiebron. Staan ze allemaal op en kan je de meest voordelige uitkiezen. Alle aanbieders zijn aangesloten bij SGR en ANVR dus geen risico's. Succes.

gi
door gientje - Oct 27, 2012 om 13:15
5 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt allemaal voor de antwoorden en het verduidelijken van hoe het werkt. Ik ga binnenkort zeker boeken!

Mvg, Gientje

nicoleiden
door nicoleiden - Oct 28, 2012 om 16:23
3 Antwoorden / 0 Vragen

Maar dan willen we wel weten waar naar toe ! :-)

gi
door gientje - Oct 28, 2012 om 18:31
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=nicoleiden schreef op zondag 28 okt 2012, 16:23]Maar dan willen we wel weten waar naar toe ! :-)

We gaan heerlijk snorkelen in Egypte!!!!!!!

nicoleiden
door nicoleiden - Oct 29, 2012 om 16:16
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gientje schreef op zondag 28 okt 2012, 18:31][quote=nicoleiden schreef op zondag 28 okt 2012, 16:23]Maar dan willen we wel weten waar naar toe ! :-)

We gaan heerlijk snorkelen in Egypte!!!!!!!

Lekker hoor !! Misschien tot in Egypte dan :-)