ne
door nelols Sep 15, 2016 om 23:24
Vakantie & reizen

Geen verzekering bij huurfiets

Naar texel, vast wat aanbieders van E-bikes opgezocht....bij navraag of er verzekering bij de fiets zat....was het antwoord; Nee.
bij de info van de tehuren fiets, staat op een enkele na....niet de voorwaarden...wat blijkt...bij diefstal ben je de pineut voor een bedrag tussen de 1500 en 2000 eu.
Bij de vraag waarom dat zo was....kreeg ik antwoord dat dat bij een goede reisverzekering gedekt was!

Mijn verzekering gebeld....en na veel navragen was rr een bedrag van 400 eu gereserveerd....minus eigen risico....mijn verzekering vond het gek dat zoiets niet via de verhuurder ging.....en andersom. Ook bij aneere verzekeraars gekeken....niks! Dus gat in de markt???

De voorwaarden moet je apart zoeken......volgens de verhuurder kwam het niet zo vaak voor....ja.ja!

Gek dat bij auto huren wel verzekerd kan worden met een eigen risico en voor zulke dure fietsen niet. Voor mij geen huurfiets!

5735 4 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 15, 2016 om 23:42
16849 Antwoorden / 108 Vragen

U gaat in ieder geval niet onbeslagen ten ijs, oftewel naar Texel, (zonder huurfiets) door alles zorgvuldig uit te zoeken. Bedankt voor uw onderzoek.

costnix
door costnix Sep 17, 2016 om 18:47
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik fiets vaak op Texel. Ik neem mijn eigen E-fiets mee. De totale extra kosten zijn 8,60 Euro (dagkaart fiets NS 6,10 Euro en 2,50 Euro extra voor de veerdienst naar Texel) Mijn fiets is allrisk verzekerd.

tenormin
door tenormin Sep 17, 2016 om 18:54
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@costnix, maar @nelols heeft in een bericht van @tijger1 aangegeven dat er hartproblemen zijn en dat dit voor hem/haar geen optie is.

costnix
door costnix Sep 18, 2016 om 09:58
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat stond niet in de oorspronkelijke vraag en min kristallen bol bleef stom.

tenormin
door tenormin Sep 18, 2016 om 11:15
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, da's waar, maar bij even doorlezen heb je het toch wel gevonden? En wrijf over je (mahadma's) bol, gaat ie weer glanzen en zie je meer. ;-) Fijne zondag.

tijger1
door tijger1 - Sep 16, 2016 om 09:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De vraag is zelfs nog of die reisverzekering iets dekt. Want u huurt.

Maar heeft u wel een verzekering voor uw eigen fiets?

ne
door nelols Sep 16, 2016 om 10:29
7 Antwoorden / 3 Vragen

Ja heb ik.......maar daar kun je geen huurfiets mee claimen....omdat er op de verzekerde fiets nummers staan.

Ook als je een ongeval krijgt met de huurfiets.....ben je ook aansprakelijk voor de schade.....eigenlijk veroorzaakt door derden
heb je geen poot om op te staan, zo ook met diefstal.....ondanks sleutels.....als bewijs dat je te goede trouw bent geweest.
Noppes Nada, heb al een paar forums gevonden waar men de dupe was....ook verhuur buitenland (scooters en zo)

Mijn verzekeraar was verbaasd over de gang van zaken heb internet afgespeurd voor huurfietsen met verzekering, maar dat is dan een soort lease! voor langere periode. De ondernemers in Texel vonden het nogal wat rompslomp! Daarom besloten er niet bij te doen omdat zij denken dat een goede reisverrzekering dat dekt!!
Maar goed dan maar met de "benenwagen"!

tijger1
door tijger1 Sep 16, 2016 om 10:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, natuuurlijk kunt u op uw eigen fietsverzekering geen schade aan huurfiets claimen. Bedoelde dat ook niet.

Bij een ongeval moet men de tegenpartij aansprakelijk stellen als die de schuldige is. De vraag is ook of u wel aansprakelijk bent bij diefstal en beide sleutels hebt.

Waarom dan de eigen fietsen niet meegenomen?

ne
door nelols Sep 16, 2016 om 11:03
7 Antwoorden / 3 Vragen

Vanaf Rotterdam, telkens een e-bike in de trein tillen en met babage in je eentje, wordt  lastig....voor een 65plusser!
Gewone fiets....is idd minder risico voor diefstal....maar dat is onder dezelfde voorwaarden.....500/1000 eu.
Ik heb een hartgeleidings probleem.....dwz.....wind mee OK......maar tegen... red ik stuk slechter!
Je moet een soort van contract tekenen....waar die voorwaarden instaan( als je hebt getekend word dat erg moeilijk!) Niet tekenen...geen fiets!

Maar het gaat mij erom.....dat je als bedrijf iets aanbiedt   aan een klant en daarna gewoon toedeloe zegt...als t fout gaat.
Je zou je daartegen moeten kunnen verzekeren...net als een huurauto...t gaat niet specifiek om mij......maar om het totaal plaatje!
Bedankt voor jullie meedenken!

zoekster1
door zoekster1 - Sep 16, 2016 om 10:32
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Kunt u niet een 'gewone' fiets huren? Dat lijkt me dan weer net wat makkelijker dan de 'benenwagen'.

tenormin
door tenormin - Sep 16, 2016 om 15:17
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@zoekster1, maar @nelols geeft aan hartproblemen te hebben dus dat zal zwaar trappen worden op een gewone fiets want op Texel: De zon schijnt langer, regent het minder en waait het meer dan in de rest van Nederland.