tienvliet
door tienvliet Feb 15, 2016 om 17:50
Vakantie & reizen

Grenzen gaan dicht en dan ?

Indien wij dit jaar mogelijk gaan meemaken dat de grenzen toch gesloten worden, moeten wij dan voor Duitsland, Oostenrijk en Luxemburg een paspoort gaan aanschaffen of kan dit nog steeds met een ID kaart afgedaan worden.

2731 9 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Feb 15, 2016 om 17:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja en het liefst drie verschillende paspoorten;-) Wat een dwaze vraag. De grenzen gaan helemaal niet dicht.

tenormin
door tenormin Feb 15, 2016 om 18:27
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Nou ja, haha. Zeker iets gehoord over grensbewaking/mensensmokkel.

tienvliet
door tienvliet Mar 9, 2016 om 00:30
72 Antwoorden / 3 Vragen

@Tijger1 Mogelijk staat uw antwoord in een iets ander context als u onderstaand bericht gelezen heeft. Mogelijk was de vraag minder dwaas dan u dacht. Mogelijk is dit het begin van nog veel meer actie aan de grenzen. Sorry hoor, met alle respect, ik moest het toch even kwijt.

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/4259448/2016/03/08/Balkanroute-gaat-dicht.dhtml

Cookies
door Cookies Mar 9, 2016 om 00:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

AD heeft ook de grens gesloten, zie ik.

Topantwoord

zoekster1
door zoekster1 - Feb 15, 2016 om 18:42
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Zelfs al zouden de grenzen bewaking krijgen, ik neem aan dat u dat bedoelt, dan nog is een ID kaart genoeg in landen waar die nu ook genoeg is.

tienvliet
door tienvliet - Feb 15, 2016 om 19:13
72 Antwoorden / 3 Vragen

@Tijger
Indien wij dit jaar mogelijk gaan meemaken dat de grenzen toch gesloten worden
Indien:  geeft een voorwaarde aan, in het geval dat.
Mogelijk:  wat kan gebeuren.

Volgens mij sluit er helemaal niets hoor, echter zoals bovenstaand een minimale ontleding aangeeft, "stel nu dan maar".
Dan vraag ik mij af of er qua reisdocumenten eveneens wijziging "kunnen" optreden. Stel dat kort voordat de vakantie periode aanbreekt er ineens een paspoort noodzakelijk wordt, dan gaat een armada aan aanvragen starten. Ervaring leerde ons dat de overheden dit op geen enkele wijze het hoofd kunnen bieden. Ergo veel mensen hebben geen of telaat hun paspoort. Ik zie de bui bijna hangen, vandaar mijn vraag. (Stel nu eens.)

tienvliet
door tienvliet - Feb 15, 2016 om 19:21
72 Antwoorden / 3 Vragen

@ ZOEKSTER1

Dit is wat ik bedoel, mogelijk heb ik mij iets ongelukkig uitgedrukt met mijn (sluiten) ik bedoelde inderdaad strengere controle. Dank u voor deze reactie. Voor mij is "dit" dus het TOPANTWOORD. :-D   (y)

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Feb 15, 2016 om 19:29
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@tienvliet, maar dan heeft u het voor u goede antwoord niet beloond met topantwoord. Kan natuurlijk alsnog, staat vrolijk, zo'n gele pagina, toch?

tienvliet
door tienvliet Feb 15, 2016 om 19:36
72 Antwoorden / 3 Vragen

Dat zou ik dus wel willen echter ik weet in deze nieuwe look nog niet hoe dat moet, graag zou ik dit vernemen. Op voorhand bedankt.

Oei nu wordt geloof ik alles geel, ben dus lekker bezig merk ik.

tenormin
door tenormin Feb 15, 2016 om 20:04
16847 Antwoorden / 108 Vragen

☺ Well done!

tenormin
door tenormin Feb 15, 2016 om 22:08
16847 Antwoorden / 108 Vragen

haha @tienvliet, dacht dat het u lukken zou met @zoekster1, maar nu heeft u op mij, onverdiend, gedrukt. Nou ja, al doende leert u het best wel.
Snap trouwens totaal niet waarom alles vet gedrukt staat en nee, ik heb bold uitstaan. Rara, hoe kan dit nu weer?

En nu ik op verzenden druk is alles weer gewoon. ??

tijger1
door tijger1 - Feb 15, 2016 om 19:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik weet wat "indien" betekent. Dus ik heb geen taallesje nodig.

Maar ik vraag me werkelijk af waarom mensen zich bij voorbaat koortsig maken over een paspoort, terwijl ze een identiteitskaart hebben, en aan de andere kant van die "gesloten" grenzen dan straks de vluchtelingen te hoop lopen.

tienvliet
door tienvliet - Feb 15, 2016 om 19:46
72 Antwoorden / 3 Vragen

@ TIJGER1

De aard van het beestje denk ik tijger1, ik kom niet graag voor verrassing te staan. Uw opmerking ten aanzien van gesloten grenzen ga ik helemaal in mee. Was ook niet als zodanig bedoeld. Voor gesloten moest dus staan [extra gecontroleerd]. De andere reden is dat wij kort geleden onze paspoorten hebben ingeleverd /vernietigen, met het oogmerk dat wij niet meer buiten de EU gaan reizen. Zou lekker zijn als wij die nu na een aantal maanden "toch" weer moesten aanvragen.

jo
door jorisw - Feb 15, 2016 om 20:26
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het lijkt mij overigens wel gaaf als Wilders voor de zomervakantie zijn zin krijgt en dat alle binnengrenzen worden gesloten met grenscontroles. Dan beginnen de files van auto's met sleurhutten voor de grensovergang bij Hazeldonk al bij Ridderkerk :-). En anderhalf uur later sta je  nog langer in de fille Lille (want de Fransen werken niet zo efficient als Nederlanders en Belgen). Etc. Kijken hoe mensen dan over "grenzen dicht denken."

Een vakantie naar de camping in Italie of Spanje kost je dan 2 dagen extra....

costnix
door costnix - Feb 15, 2016 om 22:33
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dan gaat u toch gewoon in Nederland op vakantie!