Sp
door Spiem112 Apr 5, 2020 om 15:05
Vakantie & reizen

Hoeveel garantie biedt de SGR?

Vanwege de coronacrisis worden voucher aangeboden voor pakketreizen. Mocht de reisorganisatie failliet gaan, staat de SGR garant voor het bedrag van de voucher. Wat ik me hierbij afvraag is: heeft de SGR een bodemloze schatkist? Als een paar grote reisorganisaties failliet gaan, kan de SGR dan makkelijk al die vouchers terugbetalen? Daar zal toch ook een grens aan zitten? Hoe werkt dit?

2210 5 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Apr 5, 2020 om 15:20
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Hier    kunt u er alles over lezen

Sp
door Spiem112 Apr 5, 2020 om 16:10
12 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben bekend met de vouchers en de SGR. Maar ik vind bij uw link niet het antwoord op de vraag. Kan de SGR ook failliet?

tijger1
door tijger1 - Apr 5, 2020 om 16:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Alles kan failliet. Ook Nederland.

gerbera
door gerbera - Apr 5, 2020 om 16:35
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Lees dan hier met name  punt 7. Dus de kans dat ze failliet gaan is gering.

gerbera
door gerbera Apr 6, 2020 om 08:43
7372 Antwoorden / 14 Vragen

aanvulling, scrol op de pagina naar art.3 punt 7

aurora1
door aurora1 - Apr 5, 2020 om 17:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Natuurlijk kunnen ze failliet gaan, net als iedereen, inclusief u.

Sp
door Spiem112 Apr 5, 2020 om 22:29
12 Antwoorden / 2 Vragen

Dat snap ik. Maar er wordt gezegd, "de corona voucher biedt garantie want SGR", maar als die binnen de kortste keren ook failliet gaan sta je dus alsnog met lege handen

gerbera
door gerbera Apr 6, 2020 om 08:45
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Lees dan even art.3 punt 7 van mijn laatste link. SGR is daarvoor verzekerd.

Thijs12
door Thijs12 Apr 6, 2020 om 09:34
554 Antwoorden / Vragen

SGR wordt ook ondersteund door de Nederlandse regering, ze kunnen ook geld lenen, rentepercentages zijn erg laag en ze kunnen de bijdragen van de bedrijven en ook van de klanten in de toekomst verhogen indien nodig.
Ik denk dat we ons over veel zaken zorgen moeten maken in deze crisistijd, maar de solvabiliteit van de SGR is volgens mij de allerlaatste.

aurora1
door aurora1 Apr 6, 2020 om 12:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

*

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 6, 2020 om 13:31
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Mogelijk heeft u hier ook nog iets aan: (met uiteraard ook mijn reactie dat alles een grens heeft)

ANWB info: https://www.anwb.nl/juridisch-advies/op-vakantie/voordat-de-reis-begint/gevolgen-coronavirus-voor-geboekte-reis?digitalehandtekening=ZxrySTy3yrhkJ%2BEvNtn9u45NHGCyru0UEVhbtphg9R5AkVqcpQBPzgoU9prf%2FPN%2FtQfUCkjFtSgl6zlujRbwdk5rgwPccnNGz0qHfnpXfxA%3D&utm_source=nbinformatieservice&utm_medium=email&utm_campaign=OS_O_ANWB_NB_2020_APR-A000038343-April1-Versie%20A&utm_content=00_faq1_reisgeboekt

Annulering corona: In beginsel betaalt u iets voor een dienstverlening die niet wordt verleend en zou u, zoals recent ook aan de orde op een vrijdag bij Meldpunt van Omroep Max actie kunnen nemen in de context van het in gebreke blijven m.b.t. nakomen van een overeenkomst. Dat zal dan formeel vorden betekenen waarvoor bij o.a. op de site van de consumentenbond en juridisch loket een voorbeeldbrief te vinden is. Maar voor u dat doet: kijk de uitzending eerst terug en luister naar hetgeen daar wordt verteld. https://www.maxmeldpunt.nl/