ri
door riameul Aug 13, 2021 om 17:42
Vakantie & reizen

Ik krijg van sgr geen reactie over ingediende claim

Op 22-04-2021 heb ik een claim  ingediend bij  sgr wegens  annulering  en faillissement  reisorganisatie  , ik had sindsdien  meerdere keren  geprobeerd  in te loggen om de voortgang van de  claim  te volgen  dat lukte steeds niet,  daarop had ik ontelbare  keren gebeld en gemaild  zonder enige  reactie van sgr, toen ik uiteindelijk  op 02,07 wel ineens  in kon loggen  bleek dat het dossier  was gesloten  omdat wij volgens  sgr niet hadden  gereageerd om de ontbrekende gegevens van de claim  alsnog  toe te sturen. Hierop weer talloze keren contact via telefoon en mail gezocht  maar echt GEEN ENKELE REACTIE VAN SGR. U begrijpt  ik sta met mijn rug tegen de muur.

2706 5 Rapporteer

panter22
door panter22 - Aug 13, 2021 om 17:57
6599 Antwoorden / Vragen

Geen bericht van SGR
Behoor je tot de groep klanten die in het bezit is van een Reisvoucher voor een reis met vertrekdatum in maart, april of mei 2020 en heb je nog geen uitnodiging ontvangen? Dan kun je contact opnemen met SGR. Stuur een mail naar sgr@sgr.nl met als onderwerpregel “Reisvoucher vertrekdatum maart, april of mei 2020 geen uitnodiging ontvangen”. Graag in de mail je boekingsnummer van D-reizen vermelden.
Voor verder info:
https://www.sgr.nl/news/update-dr-t-d-reizen-bv-wanneer-ontvang-ik-een-uitnodiging/

aurora1
door aurora1 - Aug 14, 2021 om 11:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u al eens in uw spam map gekeken?

ri
door riameul - Aug 14, 2021 om 18:36
5 Antwoorden / 5 Vragen

Ja ik heb zeker ook  in mijn spammail gekeken,  het was een pakketreis in 2019 geboekt voor maart  2020, zoals ik al vermelde  was Thomas Cook/Neckerman
failliet gegaan,  dus  na meerdere malen  annulering  ivm  corona en faillissement  vorig reisbureau  is onze reis uiteindelijk  bij Tui  September 2020, voor eenzelfde pakketreis alleen had Tui niet het gehele bedrag geïncasseerd dus toen april 2021 het resterende bedrag van €700,00 geclaimd  bij SGR.

ri
door riameul - Aug 14, 2021 om 18:36
5 Antwoorden / 5 Vragen

Ja ik heb zeker ook  in mijn spammail gekeken,  het was een pakketreis in 2019 geboekt voor maart  2020, zoals ik al vermelde  was Thomas Cook/Neckerman
failliet gegaan,  dus  na meerdere malen  annulering  ivm  corona en faillissement  vorig reisbureau  is onze reis uiteindelijk  bij Tui  September 2020, voor eenzelfde pakketreis alleen had Tui niet het gehele bedrag geïncasseerd dus toen april 2021 het resterende bedrag van €700,00 geclaimd  bij SGR.

panter22
door panter22 - Aug 15, 2021 om 09:03
6599 Antwoorden / Vragen

Dus de vraag gaat over het faillissement van Thomas Cook/Neckerman.
Er waren 3 mogelijkheden na het faillissement. Ik neem aan dat je voor deze mogelijkheid hebt gekozen en omgeboekt hebt naar Tui.

Die omboeking was al in september 2020. Maar je hebt gewacht met claimen tot april 2021.
De reis van Tui was €700 goedkoper. En nu heb je recht op die €700 van de SGR?
Bellen, mailen en inloggen allemaal onmogelijk?
Maar je hebt toch een claim ingediend. En nooit een mail gehad. Nooit kunnen inloggen?

ri
door riameul Aug 15, 2021 om 10:21
5 Antwoorden / 5 Vragen

Even  nog een reactie op  het probleemmet  SGR,  in september 2020 is onze pakketreis  bij tui opnieuw  geboekt voor  maart 2021 deze reis is wederom  geannuleerd  wegens  corona,  daarop  de €700,00 geclaimd  dat was de aanbetaling van  Thomas Cook  , nee ik kon niet inloggen ondanks talloze  pogingen  en verzoeken  hierover  met SGR  mail wordt  niet beantwoord  en als ik bel wordt  ik bijna bot te woord gestaan en  niet verder geholpen, toen ik op 2 Juli uiteindelijk wel in kon loggen  bleek  dat ik voor  5 Juni de ontbrekende gegevens  had moeten  doorgeven,  en toen  ik volgens sgr  dat niet had gedaan  is door hen ons dossier  gesloten. Dat is dus het probleem  natuurlijk  zou ik gereageerd  hebben  als ik  de vragen  van SGR  zou hebben ontvangen.

panter22
door panter22 Aug 15, 2021 om 15:53
6599 Antwoorden / Vragen

Er lopen wat zaken door elkaar begrijp ik. Het faillissement en de omboeking.
De reis is omgeboekt naar Tui, maar je hebt Tui nooit iets betaald?
En je had alleen €700 aanbetaald aan Thomas Cook.

De Nederlandse tak is maandagavond 23 september om 21.00 uur gestopt met het uitvoeren van reizen. Er waren nog zo’n 10.000 Nederlandse toeristen op vakantie. Tussen de 40.000 en 50.000 mensen hadden tot maart 2020 hun vakantie al geboekt. Ze kunnen hun geannuleerde vakantie via 1000 ANVR-reisbureaus omboeken. Eventuele extra kosten komen voor rekening van de consument. Is de reis goedkoper, dan krijg je dat deel terug. Lukt omboeken niet, dan kunnen ze hele reissom terugvragen via SGR.
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/thomas-cook-hoe-worden-gedupeerde-reizigers-gecompenseerd/

Heb je dit gedaan? De hele reisson teruggevraagd via SGR?