wi
door wildeboer Oct 21, 2005 om 20:54
Vakantie & reizen

Is dit u ook wel eens bij Corendon overkomen?

Ben ik de enige die dit is overkomen?


In maart 2005 heb ik via Corendon voor twee personen een vlucht geboekt van Eindhoven naar Istanbul in combinatie met overnachtingen in een mooi hotel, heenreis 29-09-2005 (in de ochtend) en terugreis op 02-10-2005 ’s avonds.
Voor de zekerheid belden we in de week voor de geplande reis of alles in orde was. Dit werd bevestigd.


Op de dag van vertrek kwamen wij 1 uur en 15 minuten bij de incheckbalie op vliegveld Eindhoven (verkeershinder). Het vliegtuig bleek echter overboekt en mochten wij niet mee!! De Corendon medewerker ter plaatse gaf aan dat er, spijtig genoeg, een boekingsfout was gemaakt. We kregen een kop koffie en na lang wachten en veel intern gebel binnen Corendon werd ons geadviseerd naar Schiphol af te reizen om van daaruit alsnog te vertrekken.


Onderweg naar Amsterdam, continu telefonerend met Corendon, werd duidelijk dat wij pas ‘s avonds konden vertrekken, én...........één dag eerder terug moesten reizen. Er bleef van onze jaarlijkse stedentrip maar twee dagen Istanbul over, terwijl we er vier hadden gepland.


Toen ik meldde dat we dit alternatief niet konden accepteren, werd ons bezworen vooral wél naar Schiphol te gaan. Bij de balie zouden we worden opgevangen door een medewerker van Corendon die alsnog een poging zou doen om ons op tijd weg te krijgen (lees: een goed alternatief bieden). Niets bleek minder waar. Eenmaal aangekomen bleek de balie totaal verlaten. De baliemedewerker bleek spoorloos. Na ettelijke telefoontjes met Corendon zijn we (na ons rondje Nederland: we wonen in het noorden) onverrichter zake terug naar huis gereden.


Uiteraard is er nog veel contact geweest tussen ons en de klantenservice van Corendon. Maar Corendon stelt "eigen schuld dikke bult": hadden we we maar twee uur vantevoren moeten inchecken. Uiteraard laten we het hier niet bij zitten.


Vraag: wie heeft ook zo'n soort ervaring met Corendon? Als er voldoende verhalen zijn, kan ik ze bundelen nagaan kijken of er in een klantenprogramma op de TV nog eens aandacht aan kan worden besteed.


Mail u verhaal naar: theo.wildeboer@xs4all.nl


 


 

1155 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

vi
door vincentzh - Oct 22, 2005 om 19:29
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

goedemiddag,


Ik heb zoiets zelf nooit meegemaakt, als ik het zo lees zit het probleem een beetje aan 2 kanten. U die te laat komt om in te checken en het feit dat u waarschijnlijk nog wel mee had kunnen vliegen indien het niet overboekt zou zijn wat dan weer de fout van Corendon is. Ze bieden dan nog wel een zogenaamd alternatief aan wat totaal mis loopt. Corendon zal de fout bij u blijven neer leggen omdat u te laat was om in te checken. Hoewel ik van mening ben dat Corendon veel eerder op de hoogte was van het feit dat de vlucht overboekt zou zijn en u hiervan veel eerder van op de hoogte had kunnen brengen. Ik ben bang dat u hier zelf met Corendon niet uit zult komen, en zou u het probleem kunnen voorleggen bij de geschillen commissie. Het lijkt me sowieso ook redelijk om de kosten die u heeft gemaakt voor de reis naar schiphol te verhalen op Corendon u bent min of meer akkoord gegaan met hun voorstel maar zij hebben dit laten afweten op schiphol.


Veel succes


Vincent

wi
door wildeboer - Oct 22, 2005 om 19:30
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Geheel onverwacht ontving ik vandaag alsnog een excuusbrief van Corendon.

Corendon stelt dat overboekingen in de reiswereld spijtig genoeg voorkomen en bij hun gelukkig tot de uitzondering behoren.

Corendon stelt verder dat de afhandeling van onze overboeking verre van klantvriendelijk is verlopen en betreurt dat zeer. Toegezegd wordt onze 'casus' intern te bespreken en te bezien wat er voor in de toekomst uit geleerd kan worden.

Corendon biedt ter compensatie nu 2 gratis tickets naar Istanbul, restitueert de reisom, vergoedt de reiskosten (586 km x 0,18 cent) + de telefoonkosten die we die dag vergeefs hebben moeten maken. De gevolgschade (gederfde inkomsten uit ondernemen) wordt niet vergoed.

Over dit laatste zullen we nog met Corendon overleggen. Voor nu: we zijn blij dat ons uiteindelijk 'recht' wordt gedaan. En wat ons betreft blijkt hieruit het volgende:

a) De aanhouder wint (het was 'knokken')
b) Corendon laat 'eerlijkheid' en 'klantvriendelijkheid' zegevieren.


Corendon: proficiat!

Theo Wildeboer

wi
door wildeboer - Oct 22, 2005 om 19:31
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Geheel onverwacht ontving ik vandaag alsnog een excuusbrief van Corendon.

Corendon stelt dat overboekingen in de reiswereld spijtig genoeg voorkomen en bij hun gelukkig tot de uitzondering behoren.

Corendon stelt verder dat de afhandeling van onze overboeking verre van klantvriendelijk is verlopen en betreurt dat zeer. Toegezegd wordt onze 'casus' intern te bespreken en te bezien wat er voor in de toekomst uit geleerd kan worden.

Corendon biedt ter compensatie nu 2 gratis tickets naar Istanbul, restitueert de reisom, vergoedt de reiskosten (586 km x 0,18 cent) + de telefoonkosten die we die dag vergeefs hebben moeten maken. De gevolgschade (gederfde inkomsten uit ondernemen) wordt niet vergoed.

Over dit laatste zullen we nog met Corendon overleggen. Voor nu: we zijn blij dat ons uiteindelijk 'recht' wordt gedaan. En wat ons betreft blijkt hieruit het volgende:

a) De aanhouder wint (het was 'knokken')
b) Corendon laat 'eerlijkheid' en 'klantvriendelijkheid' zegevieren.


Corendon: proficiat!

Theo Wildeboer

na
door nadine1980 - Oct 25, 2005 om 00:58
26 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik ben blij te horen dat Corendon tot uitbetaling is overgegaan. Ik moet zeggen dat het me verbaasd. Ik werk op een reisbureau en krijg regelmatig klachten over Corendon binnen, mede over dit soort problemen. Niet alleen is de afwikkeling bijzonder traag, ook zelden naar tevredenheid. Ik raad u aan de volgende keer een andere touropertor te kiezen.


groeten, Nadine

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer

ha
halicaphi - Oct 6, 2024 om 11:13
Vakantie & reizen

Refund mails alitalia???

Nu, na meer als twee jaar na het faillissement van Alitalia krijg ik een reactie van Alitalia mbt een refund voor twee geannuleerde tickets.
Men vraagt hiervoor een copie van mijn ID en mijn bankgegevens.
ik vertrouw dit niet helemaal.
Zijn er meer mensen die een mail hebben gehad of ervaring hiermee hebben? Lees meer

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer