st
door sting65 Jan 18, 2020 om 13:42
Vakantie & reizen
Is OAD niet te vertrouwen?

Van OAD een mail ontvangen met daarin een link naar reisaanbod. Na doorsturen van mail (vanaf tablet) naar laptop blijkt er na gebruik van dezelfde link en keuze van dezelfde reis en datum er via de laptop een prijsverschil van 200 euro te zijn. Bij rechtstreeks  raadplegen van de site via de laptop blijkt er geen prijsverschil op dezelfde datum en reis te zijn. Bijzonder toch...

4062 13 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jan 18, 2020 om 13:45
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Over het algemeen staat OAD goed aangeschreven. Misschien maakt uw tablet wel een "rondreisje" naar uw laptop. ;-)

tijger1
door tijger1 - Jan 18, 2020 om 13:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vraag eens na bij OAD. Nog nooit bij hen geboekt.

diumenge
door diumenge - Jan 18, 2020 om 13:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zeker bijzonder. Als ik die link open zie ik ook de 'tablet' prijs. Nu mag OAD natuurlijk zelf de prijzen bepalen en ook verschillende aanbiedingen doen, maar zit het hier in de cache van de browser ofzo? Misschien al eerder naar die reis gekeken op de laptop? Ververs de pagina eens.

edrick3
door edrick3 - Jan 18, 2020 om 13:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Inderdaad.
Dus eventueel de goedkoopste maar boeken.
Al eens bij OAD geïnformeerd hoe dit zit?

aurora1
door aurora1 - Jan 18, 2020 om 17:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe komt OAD aan uw adres? Apart dat u zomaar een link in een mail aanklikt en pas erna u afvraagt of de afzender betrouwbaar is?

diumenge
door diumenge Jan 18, 2020 om 17:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat dacht je van een legitieme nieuwsbrief?

aurora1
door aurora1 Jan 18, 2020 om 17:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Niets. Het wordt gebracht alsof een mail uit de lucht gevallen is. En vervolgens de wonderlijke vraag die dat lijkt te bevestigen.

diumenge
door diumenge Jan 18, 2020 om 17:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De vraag gaat over het prijsverschil op de site van OAD.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 18, 2020 om 18:59
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Heel simpel, even navraag doen bij OAD of de e-mail inderdaad van hen afkomstig is en wat indien ja de reden is van het prijsverschil dat u consteert.

be
door bertwolf - Jan 18, 2020 om 19:28
28 Antwoorden / Vragen

Echt bijzonder is het niet... op de tablet staat namelijk 1 volwassenen geselecteerd en op uw computer 2 volwassenen (zie scherm aan de linkerkant). Hierdoor komt dus het prijsverschil.

diumenge
door diumenge Jan 18, 2020 om 20:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Scherp!

Tr
door Trostomaat Jan 19, 2020 om 01:08
239 Antwoorden / Vragen

Scherp gezien inderdaad! Maar niet helemaal scherp genoeg.
Het verschil ligt inderdaad niet aan tablet vs. laptop, maar aan de gehanteerde selectiecriteria.
Niet vanwege het aantal personen. Dat zal in beide gevallen '2' zijn (het scherm van de tablet is niet heel duidelijk, maar ook daar moet '2 volwassenen staan', of althans op grond daarvan moet de zoekvraag uitgevoerd zijn). Het verschil zit 'm echter in de kamerselectie: op de laptop wordt gekozen voor '2 * 1-persoonskamer' en op de tablet voor 1 * 2-persoonskamer.
De prijzen zijn kennelijk prijzen per persoon.
Bij gebruik van 1-persoonskamers betaal je per persoon € 200 meer. Oftewel: met zijn tweeën op een 2-persoonkamer ben je per persoon € 200 goedkoper uit.

diumenge
door diumenge Jan 19, 2020 om 11:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@trostomaat, nee, volg de link bij mijn reactie en zet volwassenen op 1 en de prijs gaat al omhoog.

Tr
door Trostomaat Jan 19, 2020 om 17:08
239 Antwoorden / Vragen

@diumenge, onjuist, de prijs is de prijs per persoon. Bij de keuze voor éénpersoonskamers is die prijs gelijk, ongeacht het feit of je alleen of met zijn tweëen reist.
Op de tablet is niet goed te zien hoeveel personen gekozen zijn. Wel is tweepersoonkamer geselecteerd. Dát verlaagt de prijs per persoon. Als je alleen reist, heb je ook niet de mogelijkheid een tweepersoonkamers te kiezen.

diumenge
door diumenge Jan 20, 2020 om 15:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@trostomaat, check de link en je zal zien dat je abuis bent.

tenormin
door tenormin Jan 20, 2020 om 16:10
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dan maar zo @diumenge, +10.

panter22
door panter22 Jan 20, 2020 om 16:16
6599 Antwoorden / Vragen

Ik heb even geklikt op de OAD site.  Het is een prijs per persoon. Staat keurig op de site. Opgeteld en wel,
Ben je in je eentje, dan betaal je €1229 voor een eenpersoonskamer. met kosten er bij €1256,50.
Ga je met twee personen dan betaal je €1029 per persoon voor een tweepersoonskamer, met kosten €2085,50.

Tr
door Trostomaat Jan 21, 2020 om 02:14
239 Antwoorden / Vragen

Juist gezien, panter22. Dit klopt helemaal.
In tegenstelling tot wat diumenge zegt, (en tenormin) die er zelf naast zit en dan anderen beschuldigt van 'abuis' te zijn, zonder bewijs dat ook nog. Niet fraai.

De tablet prijs rechts is 200 euro per persoon lager (€ 1029). Dat kan alleen maar op basis van de keuze voor een tweepersoonskamer (met bezetting  van 2 personen). Op de laptop is gekozen voor éénpersoonskamers. De kamers maken het verschil. Niet het aantal personen. De prijs is immers de prijs per persoon.

diumenge
door diumenge Jan 21, 2020 om 07:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat een gezeik zeg. Het resultaat is in beide gevallen 200 euro verschil:

Tr
door Trostomaat Jan 21, 2020 om 18:34
239 Antwoorden / Vragen

Ik hou niet van onjuiste beschuldigen diumenge. En daar ga jij je aan te buiten.
Het prijsverschil per persoon wordt veroorzaakt door de kamerkeuze; niet door het aantal personen in het reisgezelschap.
Is het echt zo moeilijk te begrijpen?

diumenge
door diumenge Jan 21, 2020 om 19:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het is helemaal niet moeilijk te begrijpen en om je gelukkig te maken, je eerste reactie was inderdaad correct. De prijs per persoon gaat bij een 1-persoonkamer inderdaad omhoog, daarbij maakt het verder niets uit of het één reiziger in één 1-persoonskamer betreft of twee reizigers in twee 1-persoonskamers. Bij de keuze voor één reiziger gaat de kamer keuze ook automatisch naar een 1-persoonskamer.

Th
door Thijs124 - Jan 18, 2020 om 19:48
289 Antwoorden / Vragen

Dan maar alleen gaan. Heb je toch € 200 gespaard.

Tr
door Trostomaat Jan 19, 2020 om 00:49
239 Antwoorden / Vragen

Nee. Alleen is duurder.

Tr
door Trostomaat - Jan 19, 2020 om 01:12
239 Antwoorden / Vragen

Het antwoord moet dus zijn: op grond van dit verhaal kan niet geconcludeerd worden dat OAD niet te vertrouwen is. In het relaas van TS is het prijsverschil te verklaren omdat niet dezelfde selectiecriteria worden gehanteerd op laptop en tablet.

Dat hierover een vraag wordt gesteld in deze rubriek, dat kan. Maar als je dat perse wilt doen in de vorm van een suggestieve, beschuldigende vraag ('Is OAD niet te vertrouwen?'), is het aan te bevelen wat zorgvuldiger onderzoek te doen.

diumenge
door diumenge Jan 19, 2020 om 11:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Én als TS nog even netjes hier terugkomen en je fout erkennen.

Gr
door Grunn1 Jan 19, 2020 om 11:26
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als TS inderdaad ook nu constateert dat de ingave verschillend is en dat dat de oorzaak is van het prijsverschil dan zal daarop geen reactie terugkomen.

Gr
door Grunn1 - Jan 19, 2020 om 11:20
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ongeacht wat de oorzaak is is het niet raar. Ik boek vaak hotels via expedia en die promoten het gebruik van apps op telefoon of tablet door extra korting te geven als je via de app boekt. Wanneer je dus een aanbieding in de app ziet zie je deze niet op de desktop versie via de website.

bharmsen
door bharmsen - Jan 20, 2020 om 12:58
32 Antwoorden / 2 Vragen

De eenpersoonstoeslag voor deze reis is slechgts €200,- vandaar het prijsverschil zoals eerder vermeld, maar gebruik de actie code (ACTIE50Z) dan krijg je nog €50,- korting.

mo
door mof - Jan 20, 2020 om 15:04
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Waarom zou oad dan niet te vertrouwen zijn? U bepaalt zelf of u de reis deprijs waard vindt. En als u erachter komt dat dezelfde reis ook goedkoper kan, nou, dan biekt u toch de geodkopere?
heeft niets met d3 betrouwbaarheid van oad te maken.

gerbera
door gerbera - Jan 21, 2020 om 14:55
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Is OAD niet te vertrouwen?

Jawel hoor, maar de volgende keer iets beter kijken alvorens dit te roepen. En och u mag best toegeven dat u iets over het hoofd heeft gezien☺