pe
door petervanaalst Sep 30, 2013 om 16:35
Vakantie & reizen

Kadobon

Kan een kadobon zomaar vervallen er is toch door de gever ervan geld voor betaald het maakt toch niet uit wanneer ik deze inlever ? Het betreft hier de nationalekadobon

3393 8 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Sep 30, 2013 om 16:36
937 Antwoorden / 2 Vragen

Wanneer er een vervaldatum is vermeld op de cadeaubon dan kan deze vervallen vanaf die datum.

zoekster
door zoekster - Sep 30, 2013 om 16:43
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Lees er klik HIER alles over.
onder andere:

Geldigheidsduur van een cadeaubon
Staat er op de cadeaubon geen datum? Dan is de bon voor altijd geldig. Staat er alleen een uitgiftedatum op de cadeaubon? Dan is de bon vijf jaar geldig. De uitgiftedatum is de datum waarop de cadeaubon gekocht is. Er bestaan ook cadeaubonnen die korter geldig zijn. Dan staat er vaak een uitgiftedatum op, en hoe lang de bon geldig is. Is een cadeaubon korter dan een jaar geldig? Dan kan dat niet redelijk zijn. De verkoper moet dan aantonen dat dit toch redelijk is. Bijvoorbeeld bij consumptiebonnen of muntjes voor een bepaald feest of festival.

Is uw cadeaubon niet meer geldig? Dan kunt u de verkoper niet dwingen om toch nog iets uit te mogen zoeken. Soms mag u toch nog iets uitzoeken. Dat hangt af van de verkoper.

valerius-2
door valerius-2 - Sep 30, 2013 om 19:08
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Er zal toch echt wel een verloop datum opstaan.

pe
door petervanaalst - Sep 30, 2013 om 19:13
2 Antwoorden / 1 Vragen

Valerius 2

Het enige wat er op de bon staat is dat hij geldig is 1 jaar na uitgifte maar de datum van uitgifte staat er niet op.

Peter

mahadma
door mahadma - Sep 30, 2013 om 19:13
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Van de site Nationale kadobon:"Wat is de geldigheidsduur van de Nationale Kadobon?

Na uitgifte is de Nationale Kadobon één jaar geldig
."

Lijkt mij voldoende antwoord, petervanaalst.

pe
door petervanaalst - Sep 30, 2013 om 19:18
2 Antwoorden / 1 Vragen

Mahadma,

Het gaat er niet om dat de bon maar een jaar geldig is.
Er staat geen datum op dus is de bon onbeperkt geldig.

Peter

mahadma
door mahadma - Sep 30, 2013 om 19:27
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Hoe kan ik de Nationale Kadobon gebruiken?
Op de website van de Nationale Kadobon kun je gaan winkelen voor leuke producten. Zodra je gaat afrekenen, voer je de barcode in van jouw Nationale Kadobon en betaal je je bestelling.
De Nationale Kadobon is in delen te besteden.

Wat is de geldigheidsduur van de Nationale Kadobon?
Na uitgifte is de Nationale Kadobon één jaar geldig.

De datum zal dus zeker bekend zijn op de website .............. Dus snel besteden is het advies. Anders ben je dus je geld kwijt.

li
door litjens999 - Oct 9, 2013 om 19:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

Normaal word de datum op de kassabon als streefdatum gebruikt
dus als je de volgende keer een cadeaubon krijgt vraag dan of ze de kassabon nog hebben zo niet besteed de bon dan z.s.m.
Ik krijg vaker V.V.V. cadeaubonnen en ik gebruik ze gewoon voor verzorgingsproducten van het Kruitvat