Pe
door Petra61 May 8, 2020 om 18:26
Vakantie & reizen

Kan een vakantiepark in 10 uur tijd de prijs van een vakantiewoning verdubbelen?

Woensdagavond op site Boomhiemke Ameland een vakantiewoning gevonden voor 454 euro voor een week 19 t/m 26 juni. Wilde overleggen met uitwonende kinderen. Donderdagmorgen wilde ik gaan boeken en zag dat de prijs nu 857 euro is. Vandaag vrijdag gebeld met hun. Uitleg is dat ivm coronaversoepeling ze de prijzen verhoogd hebben en dat ze niks voor me kunnen doen. Ik vind het schandalig.

2273 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 8, 2020 om 18:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het staat hen vrij dat te doen.

diumenge
door diumenge - May 8, 2020 om 18:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, dat kunnen en mogen ze.

ju
door juliomariner - May 8, 2020 om 18:38
1386 Antwoorden / 2 Vragen

Kwestie vraag-aanbod, waarom zou dit niet mogen?

tenormin
door tenormin - May 8, 2020 om 18:49
16945 Antwoorden / 109 Vragen

Dat u het schandalig vindt, dat mag. Maar die ondernemer (die al veel geld verloren heeft in de tussentijd) zou een dief van eigen portemonnee zijn. Hij merkte dat er bijna no limit was voor vakantiewoningen: dus natuurlijk mag hij dat doen. Kan hij heel misschien zijn achterstand van inkomen een heel klein beetje wegwerken. Ik kan ook schrijven: had u maar niet willen overleggen.

me
door mein33 - May 8, 2020 om 19:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ja, ja, dat kan je verwachten nu er zovelen zo'n, bijna onuitdrukbare, behoefte aan een vakantie in eigen land hebben, omdat de buitenlandse reizen nog even niet mogelijk zijn.
En dit is nog maar het begin van het inhalen van de corona-verliezen die er geleden worden.

rj
door rjw - May 8, 2020 om 19:40
3388 Antwoorden / 5 Vragen

Even de vraag omdraaien: Jij hebt een vakantiewoning. Je ziet dat de vraag ineens ontzettend stijgt. Ga jij dan ook niet proberen om de prijs te verhogen? Of blijf je heel vriendelijk de lage prijs vragen. Eerlijk antwoorden.

v.
door v.d.Heyden - May 8, 2020 om 20:52
15 Antwoorden / Vragen

Wen er maar aan, dat gaat de aankomende tijd veel vaker gebeuren. Vraag en aanbod bepaalt de prijs (kijk maar naar de woningmarkt de afgelopen paar jaren).
Schandalig? Weet het niet.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 8, 2020 om 21:31
2281 Antwoorden / Vragen

Kijk, de ouderwetse Hollandse handelsgeest, u krijgt een aanbod en als u er een klap op geeft hebt u een deal. U kiest er zelf voor het bod niet te aanvaarden en dan staat de markt niet stil.

Iv
door Ivo W - May 8, 2020 om 21:58
765 Antwoorden / Vragen

Ja dat kan en dat mag. Zolang u nog niet geboekt heeft, staat de prijs van het aanbod niet vast.

En nu de Corona maatregelen versoepeld zijn willen, net als u, vele mensen toch nog iets van een vakantie boeken. De vraag is explosief gestegen in een paar uur tijd. Dus dat de prijzen explosief stijgen is het logische gevolg.

Gr
door Grunn1 - May 8, 2020 om 22:24
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik heb het al eerder geschreven maar vooruit nog maar een keer. Alle misgelopen inkomsten moeten gecompenseerd worden dus ga er maar vanuit dat alles veel duurder gaat worden tot zeker het einde van het jaar. Daarbij komt ook nog eens dat mensen die normaal met het vliegtuig op vakantie gaan dat niet kunnen en dus ook in Nederland wat willen boeken. Veel meer vraag dan aanbod drijft de prijs op.

Ka
door Kassagebruiker - May 8, 2020 om 22:37
683 Antwoorden / 5 Vragen

In de toeristen sector heten de prijzen "Fluid Pricing", vrij vertaald wat de markt aangeeft, dagprijzen, uurprijzen.
U mag het schandalig vinden, maar het mag, kan en gebeurd ook.
Anderzijds zou u ook boos zijn geweest als de prijs plotseling 100 euro lager geworden als u het aanbod van 454 euro geboekt had.
Die prijsverandering had zelfs in een minuut veranderd kunnen zijn.

mr
door mrmoto - May 9, 2020 om 10:21
167 Antwoorden / 4 Vragen

voortaan gewoon wat sneller zijn met overleggen of anders gewoon boeken en dan zonder de kinderen gaan , ook een optie maar dat u hier een account opend om uw beklag te doen .Ik vind het schandalig. ( Welkom in de Wondere Wereld genaamd verdienmodel)

1paul
door 1paul - May 9, 2020 om 11:49
3347 Antwoorden / 0 Vragen

Uiteraard mag dit gewoon, maar.....waarom niet gelijk geboekt, of uw kids nu mee willen of niet u kunt even zo goed genieten....

aurora1
door aurora1 - May 9, 2020 om 12:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Niets schandaligs aan, integendeel, ze hebben volkomen gelijk. Ze kunnen die prijs verhogen en doen het ook, u kunt besluiten niet (direct) te boeken en deed dat ook niet. Uw pech, geluk voor de verhuurder die toch al door het virus inkomsten zag verdwijnen.

Maar het is heel eenvoudig: u kunt ervoor kiezen om niet te gaan, want niemand verplicht u daartoe. Vrijheid voor u en vrijheid voor de verhuurder.

Had u hier ook een account geopend als de prijs binnen 10 uur was gehalveerd?

Tr
door Trostomaat - May 9, 2020 om 21:22
239 Antwoorden / Vragen

U had woensdagavond beter direct toe kunnen slaan. Nu nam u een behoorlijk risico door te wachten, met alle gevolgen van dien. Terwijl u zelf mogelijk dacht aan het boeken van een vakantie naar aanleiding van de aangekondigde versoepeling. U was dus niet de enige. Zo werkt dat. En dat is niet erg, laat staan schandalig.