ok
door okkievanos May 22, 2020 om 18:36
Vakantie & reizen

Kan ik terug naar Spanje waar ik ben geregistreerd als ik in Nederland bij famil

Ik wil op familiebezoek in Nederland maar kan ik dan nog wel terug naar mijn huis in Spanje.
Ik heb een NIE, registratie nummer.

1135 6 Rapporteer

diumenge
door diumenge - May 22, 2020 om 18:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zou het niet beter zijn omdat bij pregunta y responde na te vragen, ofwel in Spanje...

tijger1
door tijger1 - May 22, 2020 om 18:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat zou ik dan maar in Spanje navragen. Maar lees ook eens hier.

https://www.nederlandwereldwijd.nl/documenten/vragen-en-antwoorden/reisadvies-spanje-1

tenormin
door tenormin - May 22, 2020 om 19:14
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Maar omdat u in Spanje woont: weet u ook dat u sinds vorige week ook met mondkapje buiten moet lopen, wat eerst niet zo was. Tenzij het absoluut urgent voor u is om naar Nederland te gaan, ik zou u afraden om te reizen. Nog afgezien of u al dan niet Nederland of vice versa Spanje weer in kan. Ondanks uw NIE reg.nr.

aurora1
door aurora1 - May 22, 2020 om 19:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u dit al aan de ambassade gevraagd?
Maar waarom zou u uzelf en anderen risico's laten lopen?
En u weet toch ook dat de regels voortdurend veranderen en dat in elk land die verschillen?

U kunt beter voorlopig daar blijven en risico's vermijden. Als men geen symptomen heeft wil dat niet zeggen dat er geen Corona onder de leden is; en besmettelijk is men dan ook. Als men het virus gehad heeft betekent dat niet dat men niet meer besmettelijk is en evenmin dat men immuun is. Ik begrijp niet dat u een dergelijke vraag stelt en nog minder op een forum waar geen deskundigen hiervoor zitten. Die Nie registratie heeft niets met dat virus te maken. Dat virus maakt geen enkel onderscheid tussen mensen.

tenormin
door tenormin May 22, 2020 om 19:59
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, maar dan kan ze, eventueel wel, met die NIE registratie Spanje wel in. Maar mijn ex-schoondochter wil ook dolgraag haar kind weer zien (mijn kleindochter ;-)  ) maar hoe graag ook: ze denkt pas weer in Oktober op zijn vroegst. Maar even O.T. zag in het nieuws, of EditieNl , weet niet meer, grootouders die zich nooit iets hebben aangetrokken van de maatregelen en reageerden: dan maar eerder dood. Soms snap ik dingen niet.

aurora1
door aurora1 May 22, 2020 om 23:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat virus trekt zich nergens iets van aan, dus ook niet van registraties. Mensen moeten ook zelf kunnen bedenken wat ze maar beter kunnen nalaten, hoe je verstandig kunt handelen en anderen geen risico's laten lopen. Het stikt overal van informatie, dus, zoals gezegd: ik begrijp niet dat een dergelijke vraag nog gesteld wordt en al helemaal niet op dit forum, daar hoort die niet thuis. Het is net zoiets als al die horden mensen in parken en op stranden: die trekken zich nergens iets van aan en al helemaal niet van de medemens.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 22, 2020 om 21:20
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Als uw woonadres in Spanje is zou ik niet weten waarom u daar dan niet terug zou kunnen komen. Maar voor alle zekerheid: https://www.nederlandse-ambassade.com/Ambassade/13924/Spanje-in-Den-Haag en daar zal men u ongetwijfeld uitsluitsel kunnen geven. Herhaald, het is toch uw woonadres?

aurora1
door aurora1 - May 23, 2020 om 00:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De regelgeving in Spanje zegt o.a. dat een NIE registratie niet voldoende is. Maar er zijn meer restricties, ook voor het reizen naar Nederland.

Gevonden op de website van de Nederlandse Ambassade in Spanje en gezocht op "coronavirus Spanje", dus even lezen voor het naar Nederland willen en naar Spanje (terug) willen:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/documenten/vragen-en-antwoorden/reisadvies-spanje-1