jo
door jonas053 Jun 27, 2005 om 18:41
Vakantie & reizen

Kroatie

Hallo,

Dit jaar hebben wij een vakantie geboekt naar Kroatie (istrie-porec)

Dit gaan we met de auto doen, nu hoor ik dat we via italie kunnen maar ook via slovenie.

Kan iemand mij meer advies geven.

Trouwens kan ik in Kroatie ook met euro's betalen

met vriendelijke groet  ans

1129 6 Rapporteer

vladja
door vladja - Jun 27, 2005 om 19:35
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Type in Google: Kroatie+geld

en u krijgt alles te zien over hoe u in Kroatie kunt betalen, geld
opnemen, BTW kunt terugvragen of al in speciale BTW-vrije winkels kunt
kopen.

Vladja

vladja
door vladja - Jun 27, 2005 om 19:37
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Als ANWB-lid bent, kunt u  daar routes en alternatieven opvragen
voor rijden naar Kroatie. Zij zijn op de hoogte van de nieuwste
ontwikkelingen en ook van eventuele ongunstige perioden etc.

Vladja

jo
door jonas053 - Jun 28, 2005 om 17:10
3 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor je reaktie

ik heb gelijk ook de ggd gebeld voor een vaccinatie dit werd ook aangeraden.

groet ans

dodge
door dodge - Jun 28, 2005 om 18:22
96 Antwoorden / 28 Vragen

Via Italië kan, via Slovenië kan ook & dan ga je via Oostenrijk. Tja, er zijn vele wegen die naar Rome ( in dit geval Istrië) leiden. Een aantal jaren geleden kwam ik vaak in Kroatïe en meestal was het dan via Oostenrijk/Slovenië erin en dan Italië/Oostenrijk er weer uit. Is leuk als je heen/terug een andere route hebt (als je tijd neemt dan hoor). Je zult best met euro's kunnen betalen hoor (want overal nemen ze graag "harde munt" aan, destijds ging het met de Duitse Mark ook vlekkeloos), maar je kunt altijd beter gewoon inwisselen, want niet overal neemt men het aan (winkels, restaurants etc; vooral in kleine plaatsen). Ik zou eens op het gemak een goede wegenkaart nemen en de voor jullie meest leuke of gemakkelijke route uitstippelen. Als je tijd hebt moet je zeker "het rondje" maken. Pas wel op met uitvoeren van sigaretten/drank enzo, want aan de grenzen kunnen ze wel eens moeilijk doen als je de EU weer binnenkomt, zowel Oostenrijk als Italïe. Ik wens je een fijne vakantie toe, want het is een prachtig land met heel vriendelijke mensen!

jo
door jonas053 - Jun 28, 2005 om 18:44
3 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor je leuke reaktie.

Voor de uitvoer van drank en rokerij hoeven wij niet bang te zijn dit gebruiken wij toch niet. Maar wel handig om te weten voor als we eventueel een opdracht meekrijgen. Helaas hebben we niet veel tijd om te reizen, maar we gaan het bestuderen wat voor ons de makkelijkste weg is.

groet en bedankt ans

bl
door blinkieboy - Jun 28, 2005 om 18:50
7 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Ans,

3 jaar geleden zijn wij ook met de auto naar Kroatie gegaan.

De heenrijs via Italie, de terugreis via Slovenie.

Via Slovenie is ons toch beter bevallen. Het was bijna allemaal tolweg
daar (goedkoop) en die wegen zijn uitermate goed berijdbaar.

Succes en heel veel plezier in dat mooie Kroatie. Goede reis!!