Mag Transavia de ticketprijs verhogen tijdens het boeken?
Ik wilde bij Tranavia 5 tickets kopen op een bepaalde datum. De prijs die aangegeven werd was 115,-. Deze heb ik geselecteerd en vervolgens alle benodigde persoonsgegevens en stoelreservering ingevuld. Toen kwam ik bij het betaaldscherme en selecteerde ideal, en mijn bank. Er kwam toen een melding op het scherm dat de geselecteerde tickets niet meer beschikbaar waren voor deze prijs. En ik werd teruggeleid naar het eerste scherm om de vlucht opnieuw te selecteren, maar dan voor 131,- per ticket.
Dit is toch niet juist van Transavia? Ik had de tickets toch al in mijn winkelmand voor de prijs van 115,-?
Zo asociaal en gemeen!
Ik zie deze disclaimer staan: "Getoonde prijzen zijn vanaf-prijzen o.b.v. een enkele reis. De prijzen kunnen wijzigen afhankelijk van de beschikbaarheid van het tarief. Daardoor kan het gebeuren dat de gekozen stoel toch niet meer beschikbaar is. Je ziet de definitieve ticketprijs en beschikbaarheid zodra je de betaling bent gestart." Dus kennelijk was iemand anders vlugger...
Tja, helaas, dat komt vaker voor, zie de reactie van @DIUMENGE. Ook bij andere aanbieders on-line.
Van belang is dat u ook al meteen tijdens het boeken werd geïnformeerden u dus nog anders kon beslissen. Als de aankoop zou zijn afgerond had het anders gelegen.
Dat kan niet. Als je begint met boeken kunnen de stoelen er n og zijn, maar iemand anders kan op hetzelfde moment ook stoelen boeken voor dezelfde vlucht. Pas op het moment dat je definitief boekt (en betaalt). wordt er nogmaals gekeken of de stoelen er nog voor het tarief zijn.
@Wat kan niet?
Hallo Thea010 ,
Lees deze tips eens , klik op de rode regels .
https://www.consumentenbond.nl/vliegen/tips-voor-een-goedkoop-vliegticket
Lees ook deze informatie eens door ,
https://www.consumentenbond.nl/binaries/content/assets/cbhippowebsite/gidsen/geldgids/2018/nummer-4---juni/gg201806p10-ticketprijs-vliegt-ineens-omhoog-p.pdf
Als u schrijft over Transavia - zo asociaal en gemeen - doe dan maar alle Vliegtuigmaatschappijen erbij. De prijzen kunnen zelfs per half uur verschillen. Tijdens uw boeking, wat natuurlijk tijd kost, is de u aangeboden prijs ook omhoog gegaan. Zo gaat dat daar. 't Is niet leuk maar men moet er rekening mee houden. Had zelf een vlucht bij 'onze blauwel zwaan' voor €660,00 naar USA, bij boeken zelf zat ik al op €718,00. Maar ja, als men moet, boek je toch.
Nou nou, asociaal en gemeen ... Netjes is het niet maar tickets in uw winkelwagentje is biet hetzelfde als een reservering. Als u niet op tijd bent met betalebpn dan gaan de tickets naar een ander. Zo werkt dat bij budget airlines.
Ik heb lang voor een luchtvaartmaatschappij gewerkt zal proberen je uit te leggen wat er gebeurde tijdens je boeking. De vanaf prijs is altijd maar voor een beperkt aantal zitplaatsen per vertrekdatum beschikbaar. Het kan zijn dat er net geen 5 stoelen meer beschikbaar waren voor die prijs op het moment dat jij wilde boeken of dat terwijl jij boekte ook iemand anders tiickets kocht en op zo'n moment gaat de prijs omhoog.
Het handigste is dan ook om niet te lang je scherm open te laten staan maar als je eenmaal weet wanneer je wil gaan, maar snel meerdere sites met exact dezelfde data waarvoor je wil boeken de prijs te vergelijken. Dat kan bijvoorbeeld heel makkelijk via https://www.vliegennaar.nl/ Kies je bestemming en klik je op je gewenste route, dus bijvoorbeeld Faro en dan Amsterdam - Faro. Vul daarna de data in waarop je wil vliegen en klik op vergelijk. Zo weet je zeker dat je niet teveel betaald!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer