pa
door pa0fmy Mar 23, 2012 om 10:05
Vakantie & reizen

Niemand heeft nog vrije tijd

Wat is er tegenwoordig toch aan de hand? het lijkt wel of niemand meer kan en dat iedere 50-plusser moet oppassen. Ik zal het nader verklaren. Ik ben dansleider op een country en stijldansclub. Zo'n 10 jaar geleden ging iedereen mee als we uitgenodigd werden op een braderie of jaarmarkt om buiten op te treden. We plaatsen dan een muziekinstallatie op straat en nodigen collega dans en muziekclubs uit om mee te doen. We moesten gewoon zorgen voor een goed uitgekiend draaiboek om iedereen aan de beurt te laten komen. De laatste paar jaren worden we nog steeds uitgenodigd op een jaarmarkt maar ik krijg helaas niemand van de clubleden meer mee en "Oppassen op de kleinkinderen" is een toverwoord geworden. Ben je in één keer van alles af. Ook andere clubjes laten het afweten, de één heeft te weinig leden, de ander zit met vervoer, een ander is bang voor eventuele regen dat muziekinstrumenten nat worden. Ik heb mijn medewerking vorig jaar drie dagen vóór het evenement al moeten afzeggen, had dansvloer, stroomvoorziening en plaats al geregeld. Er kwamen op het laatste moment nog een paar afzeggingen binnen. 2de paasdag gaan we het nog één keer proberen, we hebben nog maar één aanmelding, terwijl we een hele dag kunnen draaien, leden van de eigen dansclub kunnen allemaal niet. Ik zie het somber in. Heeft iemand een super - idee om mensen te motiveren. Geen onzinantwoorden a.u.b. van uitbetalen en zo. Het is vrijwillig en de hoofd organisatie zorgt ook voor consumpties. De jaarmarkt is 2de Paasdag in Drunen.

1576 15 Rapporteer

eh
door ehzdhz - Mar 23, 2012 om 10:32
98 Antwoorden / 1 Vragen

Plaats een leuke fimpje op youtube, jaarmarkten zijn saai en uit.

pa
door pa0fmy - Mar 23, 2012 om 11:19
44 Antwoorden / 12 Vragen

http://www.youtube.com/watch?v=7p_Hg6GndGI

Een van de vele filmpjes van het Paasfestijn in Drunen zijn hier te zien.
Maar even zoeken op You Tube voor meer films.

zwemmer
door zwemmer - Mar 23, 2012 om 11:44
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Pingpongen met een digitale pingpongtafel misschien? -;)
Wat pa0fmy beschrijft is naar mijn idee wel een stuk levendiger dan een filmpje op youtube. Elkaar echt kunnen zien en aanraken is hopelijk niet uit de tijd en vervangen door een scherm? Ik zou zeggen het wordt tijd voor een echt bandje ofzo. Dat digitale lijkt ons van het echte leven te beroven.

Zwemmer

mahadma
door mahadma - Mar 23, 2012 om 12:01
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Vrijwilligers/hobby activiteiten zijn zoals dat mooi heet: "aan mode en tijd onderhevig". Stijl en countrydansen kunt u (en velen met u) leuk vinden, maar het is niet bepaald dé vrije tijds besteding voor veel heel mensen die er echt alles voor laten staan. En de jongere garde loopt er waarschijnliojk niet warm voor. De senioren krijgen ook andere omstandigheden qua privé en gezondheid/leeftijd, dus ..............Dat is vervelend, maar dat is wel een feit waar je mee moet leren leven denk ik. (Off topic: als actief vrijwilliger vind ik wel dat vrijwilligersswerk niet vrijblijvend is.)

ja
door jans2 - Mar 23, 2012 om 12:02
311 Antwoorden / 4 Vragen

Dit lijkt me meer een vraag om aan uw eigen leden voor te leggen...

zwemmer
door zwemmer - Mar 23, 2012 om 12:29
2638 Antwoorden / 35 Vragen

@jans2. Dat vroeg ik mij nu ook af. Het betreft weliswaar een vraag maar geen consumentenvraag.

empyria
door empyria - Mar 23, 2012 om 12:35
504 Antwoorden / 3 Vragen

Lijkt mij dat iedereen vrij is om zelf naar eigen believen zijn vrije tijd in te delen.

Dat men die vrije tijd niet wil besteden aan hetgeen dat u belangrijk vindt, da's dan heel jammer...voor u...:-/

pa
door pa0fmy - Mar 23, 2012 om 13:08
44 Antwoorden / 12 Vragen

Je mag op het paasfestijn ook iets anders doen dan stijldans of countryline. Als je deze dansvormen te oubollig vindt. Clubs die zich bezig houden met salsa, aerobics, modern ballet, hip-hop, streetdance, djembé spelen, Afrikaans dansen, modern western squaredance, rounddance, clogging, pencak-slilat, capuera of hoe de sporten of dansvormen ook mogen heten zijn welkom bij ons. Zeker als er ook nog een publieksworkshop bij zit en iets nieuws, onbekends en leuk is wordt het zeker een succes.

pino123
door pino123 - Mar 23, 2012 om 13:26
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Huur Ratelband in om de dansers te motiveren... Wat verwacht je van deze forumleden van Kassa, dat wij het wel weten hoe je deze mensen naar dit soort evenementen krijgt. Je kan ze niet verplichten....

pa
door pa0fmy - Mar 23, 2012 om 13:30
44 Antwoorden / 12 Vragen

Ik ga 'm gelijk even bellen of die kan pino123

vladja
door vladja - Mar 23, 2012 om 13:46
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=pino123 schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 13:26]Huur Ratelband in om de dansers te motiveren... Wat verwacht je van deze forumleden van Kassa, dat wij het wel weten hoe je deze mensen naar dit soort evenementen krijgt. Je kan ze niet verplichten....

Ratelband bellen gaat je niet lukken. Die is gisteren opgepakt, omdat hij in 2009 opdracht zou hebben gegeven om met een brandbom een jonge antikraakwacht uit zijn eigen huis te verjagen. Deze wilde niet vrijwillig vertrekken. Hij zit achter slot en grendel en wordt in afzondering gehouden. Dat houdt in geen contacten met de buitenwereld behalve met z'n advocaat.

Vladja

pino123
door pino123 - Mar 23, 2012 om 14:08
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=vladja schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 13:46][quote=pino123 schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 13:26]Huur Ratelband in om de dansers te motiveren... Wat verwacht je van deze forumleden van Kassa, dat wij het wel weten hoe je deze mensen naar dit soort evenementen krijgt. Je kan ze niet verplichten....

Ratelband bellen gaat je niet lukken. Die is gisteren opgepakt, omdat hij in 2009 opdracht zou hebben gegeven om met een brandbom een jonge antikraakwacht uit zijn eigen huis te verjagen. Deze wilde niet vrijwillig vertrekken. Hij zit achter slot en grendel en wordt in afzondering gehouden. Dat houdt in geen contacten met de buitenwereld behalve met z'n advocaat.

Vladja

Hihi

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Mar 23, 2012 om 14:38
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Als ik het zo lees zult u zich meer aan moeten passen aan de tijd (ik heb natuurlijk geen galzen bol, ik kan er naast zitten). Neem eens contact op met een dans- of sportschool, die willen wellicht demonstraties geven. Ik lees dat u die gedachten ook had, maar heeft u dit ook aangeboden? Daarnaast goede reclame maken: u bent immers niet de enige die dit aanbiedt, u zult zichzelf moeten aanprijzen, dus kijkers trekken. U kunt bijvoorbeeld flyers uit (laten) delen. Ook zal het zich terugverdienen als u deze (liefst jonge) mensen een leuke outfit geeft.
Probeer ook eens de regionale omroep(en), radio en/ of TV, of een stukje in de krant.

Misschien is er wel een bakker of slager in de buurt die tijdens de voorstelling hapjes uit wil delen in ruil voor een groot reclamebord en een aantal keren zijn naam laten klinken door de speakers. Daarmee zult u kijkers vasthouden.

Die geluidsinstallatie, is dat een houtje-touwtje installatie? Zoja, dan zal de eerste indruk van de kijker ook houtje-touwtje zijn. Investeren hierin loont zich. Bovendien zullen dansscholen afschrikken als dit niet 100% in orde is.

Mijn laatste woorden zijn dan niet om dansgroepen aan te trekken, maar als u een goede naam heeft opgebouwd staan ze volgend jaar vanzelf bij u in de rij :-)

'Marketing' is hier een gepast toverwoord.... Suc6 ermee!

pa
door pa0fmy - Mar 23, 2012 om 14:59
44 Antwoorden / 12 Vragen

Prima antwoord van deinert, maar dat wisten wij natuurlijk al. Mijn geluidsinstallatie is zeer professioneel. Ik heb een 12 kanaals mengpaneel met 250 watt stereo eindtrappen, groot model boxen welke een zeer hoog rendement hebben, 2 draadloze microfoons, diverse microfoons met kabel, dubbele CD speler, enkele losse CD spelers, laptop, 2 dimmerbalken met elke 4 schijnwerpers en DMX besturing. Verder ook nog een kleinere set met 8 kanaals mengpaneel en wat kleine boxen. We gebruiken de materialen o.a. voor diner-dansant 's, gala-avonden, etc. dus dat zit wel goed. Ik heb alle verenigingen in de buurt die ik kon vinden al aangeschreven via de mail, de een heeft dit, de ander dat, ga zo maar door allemaal uitvluchten waar ik zelf nooit op zou kunnen komen, Posters bij de diverse supermarkten hangen er al. Helaas beginnen de mogelijkheden uitgeput te raken. 10 jaar geleden was het geen probleem en zaten we zo vol, elk jaar wordt het moeilijker, nu zitten we op het nulpunt. Aan ons kan het niet liggen, iedereen vindt het leuk er is altijd veel publiek. De middenstand stelde zelfs prijsjes ter beschikking voor het leukste optreden en dat waren geen onzindingen, digitale camera, digitale fotolijst, klokradio, etc. Wie op wil treden met Pasen mag zich langs deze weg aanmelden hoor! Van 2009 heb ik nog deze foto's
http://picasaweb.google.com/114868757969104804117/PaasfestijnDrunen?gsessionid=h23vZNQKX5jbPbMDRJF6zw

Redacteur
door Redacteur - Mar 23, 2012 om 15:42
1057 Antwoorden / 62 Vragen

Aangezien dit geen consumentenkwestie is wordt dit topic gesloten.