Prijsvrij vakantie mijn reis gaat niet door maar ik moet betalen klopt dit
Ik zou samen met een vriendin op vakantie gaan naar spanje op 22 juni nu is het officieel aangekondigd dat Spanje 1juli pas open gaat maar prijs vrij anuleerd mijn vakantie niet en wil dat ik betaal dit klopt toch niet. Ik ben student en heb geen goudmijn in de tuin. Wat moet ik nu.
Uit de link:
Moet ik mijn restantbetaling nog voldoen?
De restantbetaling dient gewoon volgens de vastgestelde regels te worden voldaan zoals in de reisovereenkomst van de organisator overeengekomen. Indien er niet tijdig wordt betaald, wordt jouw vakantie geannuleerd maar blijft de betalingsplicht gelden. Ook kunnen er incassokosten berekend worden wanneer deze betaling uitblijft.
https://www.prijsvrij.nl/veelgestelde-vragen/actueel-reisadvies/update-coronavirus#ik-heb-een-vakantie-geboekt-met-vertrek-voor-1-juni-gaat-deze-nog-door
Wat moet ik nu.
Betalen. Je hebt een overeenkomst afgesloten.
En als je formeel niet naar Spanje mag reizen dan annuleert prijsvrij de reis en krijg je je geld retour (al zal het wel eerst een voucher worden).
Een overeenkomst afgesloten idd maar hun komen hun afspraken ook niet na ze leveren mij niet de uitgezochte vakantie en ik heb van een van hun medewerkers via de telefoon te horen gekregen dat ze gaan annuleren vandaag weer gebeld en deze medewerker weet weer van niks.
Topantwoord
Maar u heeft als student een tuin? Dat u het - als student - niet zou kunnen betalen is ook geen reden want voorheen kon dat kennelijk wel.
U zult moeten betalen omdat u die overeenkomst bent aangegaan. Ik zou dat dan ook maar binnen de gestelde termijn doen, want het bedrag kan anders verhoogd worden.
Ze harken nu alleen maar geld binnen en leveren geen vakantie
Wacht maar rustig af @lonneke.
Er zal zo laat mogelijk zonodig geannuleerd worden.
U bent wettelijk verplicht de resterende betaling te doen. Als u dit niet doet, kunt u een deurwaarder tegemoet zien.
Wachten met betalen als er een heel grote kans is dat de reis niet doorgaat
Heeft de aanbieder nog niet zelf geannuleerd? Maar is er een heel grote kans dat de reis niet door kan gaan? Bijvoorbeeld omdat er voor uw reisdata al een inreisverbod bekend is? Dan hebt u het wettelijke recht om uw betaling op te schorten. Dat betekent dat u wacht met betalen. U moet de aanbieder in een brief of e-mail uitleggen waarom u wacht met betalen.
U mag alleen wachten met betalen als u echt goede redenen hebt om te vrezen dat uw aanbieder de afspraken op uw reisdata en bestemming niet kan nakomen. Verwacht de aanbieder wel dat hij kan leveren? En hebt u hierover een meningsverschil? Dan kan de aanbieder u aanmanen te betalen en daarna incassokosten in rekening brengen. Of hij beëindigt de overeenkomst met u, omdat u niet betaalt. En hij brengt u hiervoor dan kosten in rekening.
Bron: ACM
https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus
onder punt 5
Als de reis daadwerkelijk niet doorgaat heeft u het voordeel dat u de reissom grotendeels in de zak gehouden heeft en dat u voor dat deel niet met een voucher wordt opgezadeld.
Nadeel: u bent op ramkoers met Prijsvrij en het is niet te voorspellen hoe zij zullen reageren. Is het het risico waard?
Wat heeft u precies geboekt? Dat is namelijk van grote invloed op uw rechten.
Dat u Spanje niet mag inreizen is namelijk in beginsel niet relevant. Zolang de reisorganisatie kan leveren wat geboekt is, moet u betalen. Ook wanneer u daar door omstandigheden geen gebruik van kunt maken. Er is juridisch geen verschil in een situatie waarbij u niet mee kan op de reis omdat u in het ziekenhuis ligt, een dierbare op sterven ligt, of dat u het land van bestemming niet mag inreizen om welke reden dan ook.
Wat wel van belang is: is het geboekte vervoer beschikbaar, het verblijf, de faciliteiten...
Wanneer het hotel gesloten is, heeft u recht op geld terug.
Wanneer u een luxe resort met allerlei faciliteiten geboekt heeft en het resort is wel open, maar u mag geen gebruik maken van de wellness, het zwembad, de sportfaciliteiten etc maar alleen overnachten dan heeft u ook recht op geld terug.
Dat je Spanje niet in kan rijzen kan een onvoorziene omstandigheid zijn op grond waarvan je kan ontbinden.
Artikel 6:258 BW
1) De rechter kan op verlangen van een der partijen de gevolgen van een overeenkomst wijzigen of deze geheel of gedeeltelijk ontbinden op grond van onvoorziene omstandigheden welke van dien aard zijn dat de wederpartij naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst niet mag verwachten. Aan de wijziging of ontbinding kan terugwerkende kracht worden verleend.
2) Een wijziging of ontbinding wordt niet uitgesproken, voor zover de omstandigheden krachtens de aard van de overeenkomst of de in het verkeer geldende opvattingen voor rekening komen van degene die zich erop beroept.
3) Voor de toepassing van dit artikel staat degene op wie een recht of een verplichting uit een overeenkomst is overgegaan, met een partij bij die overeenkomst gelijk.
U kunt gewoon niet betalen en een beroep op uw wettelijke opschortingsrecht doen. U kunt op ConsuWijzer hierover met informatie vinden.
Als je het geld niet hebt om de reis te betalen, dan zijn de annuleringskosten voor jouw rekening,
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer