ha
door halicaphi Oct 6, 2024 om 11:13
Vakantie & reizen

Refund mails alitalia???

Nu, na meer als twee jaar na het faillissement van Alitalia krijg ik een reactie van Alitalia mbt een refund voor twee geannuleerde tickets.
Men vraagt hiervoor een copie van mijn ID en mijn bankgegevens.
ik vertrouw dit niet helemaal.
Zijn er meer mensen die een mail hebben gehad of ervaring hiermee hebben?

2567 7 Rapporteer
rj
door rjw - Oct 6, 2024 om 11:26
3388 Antwoorden / 5 Vragen

Van wie komt de mail? De echte afzender, niet de naam die wordt weergegeven.

Afwikkelingen van faillissementen duren lang dus het zou echt kunnen zijn. Wordt er ook verwezen naar de betreffende vluchten?

marita5
door marita5 - Oct 6, 2024 om 11:38
11668 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Halicaphi ,

Het Europees Consumenten Centrum Nederland heeft contact met het Europees Consumenten Centrum van Italië over de situatie rondom Alitalia

Neem eens contact op met ECC , zie deze link ( scroll naar beneden )

https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op

Thijs12
door Thijs12 - Oct 6, 2024 om 16:04
613 Antwoorden / Vragen

Hoe verwachten ze jouw antwoord?
Post, mail?
Waarnaar toe?
Adressen om te checken met Google maps?
Zonder je bankgegevens kun je niets ontvangen.

mahadma
door mahadma - Oct 6, 2024 om 16:54
11740 Antwoorden / 52 Vragen

Uw id kunt u bewerken en er opzetten alleen voor ......... en elementaire zaken afschermen. Dan kunnen ze niets anders als er wat op storten.

john devries
door john devries - Oct 7, 2024 om 11:14
231 Antwoorden / Vragen

https://www.amministrazionestraordinariaalitaliasairefunds.com/en_en/info-voucher-refund.html

ha
door halicaphi Oct 7, 2024 om 11:22
Antwoorden / 1 Vragen

dank maar helaas zijn de genoemde telefoonnummers niet meer in gebruik

john devries
door john devries Oct 9, 2024 om 12:31
231 Antwoorden / Vragen

Jammer maar er wordt schijnbaar toch wel uitbetaald

anduril
door anduril - Oct 7, 2024 om 12:12
170 Antwoorden / 1 Vragen

Zijn er door Alitalia toentertijd 2 tickets geannuleerd?  Dit riekt naar phishing.  Controle van het het mailadres van de afzender zal mogelijk geen uitsluitsel geven, zou het failliete Alitalia nu nog een mailadres hebben?  Het zou zomaar een vals mailadres kunnen zijn ook al staat er "alitalia"  in.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 7, 2024 om 15:10
16987 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij dat dit niet klkopt aangezien men om een kopie van uw ID vraagt. En dat mag normaliter niet. Naast het benaderen van écc'waar Marita 5 al naar verwijst lijkt het mij zinnig om dit ook te melden bij https://www.fraudehelpdesk.nl/ .. Uiteraard kan er sprake zij van een melding van een curator maar of de afwikkeling van het faillissement van ALITALIA nog zoveel oplevert dat men een refund kan geven ???? En herhaald, vragen om een kopie van uw ID MAG NIETanders dan zieL: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/identiteitsfraude/vraag-en-antwoord/ben-ik-verplicht-om-een-kopie-van-mijn-identiteitsbewijs-te-geven-aan-een-bedrijf