Refund mails alitalia???
Nu, na meer als twee jaar na het faillissement van Alitalia krijg ik een reactie van Alitalia mbt een refund voor twee geannuleerde tickets.
Men vraagt hiervoor een copie van mijn ID en mijn bankgegevens.
ik vertrouw dit niet helemaal.
Zijn er meer mensen die een mail hebben gehad of ervaring hiermee hebben?
Van wie komt de mail? De echte afzender, niet de naam die wordt weergegeven.
Afwikkelingen van faillissementen duren lang dus het zou echt kunnen zijn. Wordt er ook verwezen naar de betreffende vluchten?
Hallo Halicaphi ,
Het Europees Consumenten Centrum Nederland heeft contact met het Europees Consumenten Centrum van Italië over de situatie rondom Alitalia
Neem eens contact op met ECC , zie deze link ( scroll naar beneden )
https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op
Hoe verwachten ze jouw antwoord?
Post, mail?
Waarnaar toe?
Adressen om te checken met Google maps?
Zonder je bankgegevens kun je niets ontvangen.
Uw id kunt u bewerken en er opzetten alleen voor ......... en elementaire zaken afschermen. Dan kunnen ze niets anders als er wat op storten.
https://www.amministrazionestraordinariaalitaliasairefunds.com/en_en/info-voucher-refund.html
dank maar helaas zijn de genoemde telefoonnummers niet meer in gebruik
Jammer maar er wordt schijnbaar toch wel uitbetaald
Zijn er door Alitalia toentertijd 2 tickets geannuleerd? Dit riekt naar phishing. Controle van het het mailadres van de afzender zal mogelijk geen uitsluitsel geven, zou het failliete Alitalia nu nog een mailadres hebben? Het zou zomaar een vals mailadres kunnen zijn ook al staat er "alitalia" in.
Het lijkt mij dat dit niet klkopt aangezien men om een kopie van uw ID vraagt. En dat mag normaliter niet. Naast het benaderen van écc'waar Marita 5 al naar verwijst lijkt het mij zinnig om dit ook te melden bij https://www.fraudehelpdesk.nl/ .. Uiteraard kan er sprake zij van een melding van een curator maar of de afwikkeling van het faillissement van ALITALIA nog zoveel oplevert dat men een refund kan geven ???? En herhaald, vragen om een kopie van uw ID MAG NIETanders dan zieL: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/identiteitsfraude/vraag-en-antwoord/ben-ik-verplicht-om-een-kopie-van-mijn-identiteitsbewijs-te-geven-aan-een-bedrijf
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geld terug in verband met non conformiteit van een nieuw gekocht voertuig, wat moeten we nu doen?
Wij hebben een Carver gekocht in mei 2024, nieuw, bij de dealer Bourguignon in Leeuwarden. Het voertuig geeft steeds storingen waardoor hij niet verder kan rijden en dan opgehaald moet worden voor reparatie. Het is steeds dezelfde storing. Daar is de Carver nu al 4 x voor opgehaald. Het is een onbetrouwbaar voertuig geworden. Bij de laatste keer is er tijdens de testrit schade ontstaan, het voertu ... Lees meer
Is Raisin spaarplatform betrouwbaar voor het sparen van geld in deposito
Als ik geld in deposito wil stallen om te sparen, is Raisin dan een aangewezen platform om dat te doen? Lees meer
Ik wil dat Stella de E-bike terug neemt. Vlg hfd knt. geldt de bedenktijd niet a
Volgens het hfd.kant. van Stella, is de bedenktijd niet gelding als de fiets niet in de bus is gekocht! Kan dat? Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer